مقالات گردشگری

گنج پیدا شده در کوبا: خانه ارنست همینگوی

موزه همینگوی کوبا | Hemingway Museumحدودا 16 کیلومتر در شرق هاوانا، موزه همینگوی کوبا با نام فینکا ویخیا (Finca Vigia) به معنی خانه دیده بان وجود دارد. خانه همینگوی در بخش کوچکی به نام سان فرانسیسکو دِ پائولا واقع شده است. مردم کوبا همواره این نویسنده معروف را به خاطر...

27 اردیبهشت 1401

خطر فرونشست زمین در راستا ریل مشهد، تهران

بنا به گفته عضو هیئت علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی مشهد، نشست دشت های استان یک امر قطعی است، هر چقدر سرعت قطار و لرزش آن بیشتر باشد باعث می گردد فرو نشست لایه های فوقانی سریع تر صورت بگیرد.

21 اردیبهشت 1401

نقدها و نمرات بازی Dying Light 2 Stay Human منتشر شد

بالاخره پس از تأخیرهای فراوان، بازی Dying Light 2 Stay Human که دنباله ای بر بازی دایینگ لایت به شمار میرود، روی کنسول ها و کامپیوترهای شخصی منتشر شده است. اکنون بهتر است نگاهی به خلاصه برخی از نقدهای این اثر بیندازیم تا ببینیم این اثر توانسته در چه بخش هایی پیروز...

7 اردیبهشت 1401

20 اصطلاح مهم که باید در جمهوری آذربایجان بلد باشید

یکی از نکات مهم در سفر به هر کشوری، برقرارکردن ارتباط با ساکنان آنجا است. اگر به جمهوری آذربایجان سفر کنید، می دانید چطور باید قیمت یک فنجان قهوه را حساب کنید؟

4 اردیبهشت 1401

مسائل بزرگ در هنگام بستن اسباب سفر(بخش دوم)

بنابر وبسایت TSA، اگر شما کالایی ممنوعه را با خود به نقطه بازرسی بیاورید، شما قانونا ممکن است تحت تعقیب قرار بگیرید. این مورد را به هنگام بحث با مامور امنیتی در صورت این که او مانع عبور خمیر دندان شما شد، به یاد بسپارید. به طور ساده ارزشش را ندارد.

3 اردیبهشت 1401

نشست ایران و کره برای پول های بلوکه شده

به گزارش خبرنگاران، مسائل مربوط به پول های بلوکه شده ایران به کجا رسید؟

1 اردیبهشت 1401

تور مجازی اسولور ؛ مروارید سرزمین های شمالی

اسولور با داشتن آب وهوای مناسب با منظره ها دیدنی، رسوم مجذوب کننده و شفق های قطبی حیرت انگیز از جمله منطقه ها دیدنی کشور نروژ است.

25 فروردین 1401

آیا کوه سبلان ثبت جهانی می گردد؟

ثبت جهانی کوه سبلان در دست اقدام است!مطابق با آنچه که در خبرگزاری های رسمی کشور مطرح شده است، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شروع فرایند مربوط به ثبت جهانی کوه 4811 متری سبلام با حمایت مسئولان میراث فرهنگی کشور اطلاع داد. بنابر...

23 فروردین 1401

مزیت های خرید بلیط اتوبوس از رسپینا

در دسترس بودن و قیمت پایین بلیط های اتوبوس ، سبب شده تا این وسیله نقلیه، به محبوب ترین گزینه سفر تبدیل گردد. طبق آمار، سالانه رقمی حدود 400 میلیون سفر با اتوبوس در کشور انجام می گردد که خود گویای این ادعا است.

22 فروردین 1401

هر آنچه باید درباره سفر به ماکائو بدانید

جزیره ماکائو با جاذبه های مجذوب کننده و متنوع، فرهنگ و تاریخ غنی و غذاهای متنوع و دلپذیر. در حال حاضر یکی از قطب های گردشگری منحصربه فرد چین محسوب می شود.

21 فروردین 1401

ایران صاحب برند ملی گردشگری می گردد

برند ملی گردشگریپس از 20 سال کوشش، در سال آینده ایران صاحب برند ملی گردشگری می گردد. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از صاحب برند شدن ایران در زمینه گردشگری در سال آینده اطلاع داد. ولی تیموری مهم ترین هدفی که این پروژه دنبال می...

20 فروردین 1401

اپلیکیشن های کاربردی برای سفر به چین

آشنایی با اپلیکیشن های کاربردی چین برای مسافرانقبل از این که بخواهید به هر نقطه از دنیا سفر کنید ضروری است تا اطلاعاتی در مورد فرایند در زندگی روزمره در آن شهر مقصد داشته باشید تا در طول مدت زمانی که در این شهر هستید دچار سردرگمی نشوید. این روزها که موبایل...

18 فروردین 1401

راه اندازی قطارهای مسافری از تهران به آنکارا و وان

مدیرعامل شرکت راه آهن از راه اندازی یک قطار مسافری از تهران به شهر آنکارا و یک قطار مسافری از تهران به شهر وان در ترکیه و برعکس از اول تیرماه خبر داد.

13 اسفند 1400

9 اثر فرهنگی و تاریخی در خوزستان ثبت ملی شد

فرودگاه مسجد سلیمان و هشت اثر فرهنگی-تاریخی دیگر در خوزستان ثبت ملی شد.

11 اسفند 1400

راه اندازی مقصد جدیدی برای اکوتوریسم در دره هاتا؛ دبی

کوهستان های اطراف دبی تبدیل به یک منطقه تازه در بخش اکوتوریسم می گردد.

10 اسفند 1400

روستای آبادان ایرانشهر نیازمند توجه مسئولان است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، روستای آبادان ایرانشهر نیازمند توجه مسئولان است.

8 اسفند 1400

بدون روسری شدن نفیسه روشن بعد از سفر کربلا !

خبرنگاران:نفیسه روشن تصویر زیر را از سفرشان به رامسر در اینستاگرامش منتشر نموده است که در آن دیده می گردد او بدون روسری و طبق روش تازه سلبریتی ها با کلاه همراه مادرش به سفر رفته است !

30 بهمن 1400

یخدان های مسافرتی، بهترین وسیله برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در طول سفر (قسمت اول)

سردکننده ها یا یخدان ها از مهم ترین و کاربردی ترین ابزاری است که از فاسد شدن مواد غذایی در طول گردش یا مسافرت جلوگیری می کند. همراه خبرنگاران باشید.

15 بهمن 1400

توجه ویژه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری به استارت آپ ها و فعالان گردشگری الکترونیک

میراث آریا/ براساس اخبار واصله، توجه ویژه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری به استارت آپ ها و فعالان گردشگری الکترونیک صورت می گیرد.

6 بهمن 1400

شهرستان چادگان؛ بهشتی در استان اصفهان

چادگان یکی از شهرستان های استان اصفهان است. آب و هوای مطبوع و معتدل همراه با طبیعت سرسبز و امکانات رفاهی مناسب، همگی دست به دست هم داده اند تا این مکان به یکی از زیبا ترین منطقه ها گردشگری اطراف اصفهان برای جهانگرد ها و بعلاوه اهالی این شهر تبدیل گردد....

2 بهمن 1400
تعداد: (123)