توجه ویژه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری به استارت آپ ها و فعالان گردشگری الکترونیک

به گزارش وبلاگ محتوا، میراث آریا/ براساس اخبار واصله، توجه ویژه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری به استارت آپ ها و فعالان گردشگری الکترونیک صورت می گیرد.

توجه ویژه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری به استارت آپ ها و فعالان گردشگری الکترونیک

احمد خورشیدسوار در نخستین نشست کمیته گردشگری الکترونیک پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: امیدواریم بعد از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران بتوانیم گردشگری الکترونیک کشور را ارتقای جدی دهیم و پیشرفت های بدست آمده را ببینیم.

مشاور وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: نمایشگاه گردشگری در صورتی پیروز خواهد بود که ما بتوانیم این بازار را به سمت آنلاین شدن پیش ببریم و فضا را برای فعالان این حوزه که قصد دارند فعالیت خود را از سنتی به سمت الکترونیک شدن ببرند، جدی تر کنیم و شفافیت این بخش را نشان دهیم.

خورشیدسوار شرح داد: براساس تحقیقات اجرا شده بین 10 تا 50 درصد از فعالان صنعت گردشگری کسب وکار خود را به شکل آنلاین انجام می دهند. در حوزه کسب و کار مصرف ویدئو آنلاین به شدت بالا رفته و تغییر بسیار سریعی در این زمینه اجرا شده است، بطوریکه حدود 70 درصد پهنای باند کشور را ویدئو مصرف می کند. همچنین تولید و تامین هم به این سمت رفته است. به نظر من در گردشگری هم باید این موضوع اتفاق بیفتد و بسیار سریع بازار را بزرگ کنیم.

محمد قاسمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در ادامه بیان نمود: بعد از شیوع ویروس کرونا با واکسیناسیون گسترده ای که در سطح کشور اجرا شده است، انتظار داریم امسال شاهد حضور پررنگ غرفه داران، شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان باشیم، به همین منظور توجه ویژه ای به نمایشگاه امسال داریم.

او شرح داد: شورای سیاست گذاری این نمایشگاه فعالیت خود را از دو ماه قبل آغاز کرده و ذیل این شورا نیز کمیته های تخصصی ایجاد و به هر کمیته وظایف و رسالت هایی واگذار شده است، یکی از این کمیته های تخصصی، کمیته گردشگری الکترونیک و استارت آپ ها بوده که مسئولیت آن به همراه کمیته آموزش به بخش خصوصی واگذار شده و هدف از تشکیل آن این است که بتوانیم امسال شاهد حضور هدفمند و سازمان دهی شده فعالان عرصه آی تی حوزه گردشگری و استارت آپ ها و دست اندرکاران گردشگری الکترونیک باشیم.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی مطرح نمود: امسال رویکرد ما درباره نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته تغییر کرده است، یکی از اهداف اصلی نمایشگاه برجسته سازی و تمرکز ویژه بر گردشگری الکترونیک است.

اختصاص سالن مجزا به گردشگری خوراک و کشاورزی

او گفت: در سالهای گذشته رویکرد نمایشگاه استان محور بود اما امسال این رویکرد از استان محور بودن به فعالیت و موضوع محور بودن تغییر کرده است. سالن های متفاوتی را براساس گروه های کالایی و خدماتی گردشگری در نظر گرفته ایم. همچنین یکی دیگر از موضوعات جدیدی که امسال در نمایشگاه گردشگری برجسته می شود گردشگری خوراک و کشاورزی است، به همین منظور سالن مجزایی برای آن در نظر گرفته شده است.

قاسمی شرح داد: در نمایشگاه گردشگری بین المللی امسال برای نخستین بار مانند تمامی نمایشگاه های معتبر بین المللی دو روز اول به B2B و دو روز بعد به B2C اختصاص داده می شود.

در ادامه جلسه، شرکت کنندگان و فعالان حوزه گردشگری الکترونیک پیشنهادهای خود را برای بهتر برگزار شدن و اطلاع رسانی گسترده نمایشگاه ارائه کردند. در خاتمه، شرکت مجری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران درباره نحوه برگزاری این نمایشگاه شرحاتی را ارائه کرد.

منبع: همگردی

به "توجه ویژه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری به استارت آپ ها و فعالان گردشگری الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه ویژه پانزدهمین نمایشگاه گردشگری به استارت آپ ها و فعالان گردشگری الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید