مسائل بزرگ در هنگام بستن اسباب سفر(بخش دوم)

به گزارش وبلاگ محتوا، بنابر وبسایت TSA، اگر شما کالایی ممنوعه را با خود به نقطه بازرسی بیاورید، شما قانونا ممکن است تحت تعقیب قرار بگیرید.

این مورد را به هنگام بحث با مامور امنیتی در صورت این که او مانع عبور خمیر دندان شما شد، به یاد بسپارید. به طور ساده ارزشش را ندارد.

مسائل بزرگ در هنگام بستن اسباب سفر(بخش دوم)

اگر شما می خواهید چیزی را که از نظر TSA و مامور امنیتی خطرناک تلقی می گردد، با خود به داخل هواپیما ببرید، کارکنان امنیت فرودگاه این حق را دارند تا این شی را از شما گرفته و در سطل زباله بیاندازند. اگر این شی برای شما بسیار گرانبها باشد، با رعایت ادب از او بپرسید که آیا می تواند آن را پس گرفته و به نقطه ای بیرون از نقطه امنیتی ببرید.

اگر شانس یار شما باشد و مامور بله بگوید، این گزینه ها پیش روی شماست:

امنیت فرودگاه

اگر مطمئن هستید که زمان کافی قبل از بلند شدن پرواز خود از روی زمین دارید، می توانید به باجه خط هوایی خود بروید و از آن ها بخواهید آن شی یا وسیله را میان ساکی قرار دهند که چک شده اند و با خود داخل کابین هواپیما نخواهید برد.

به یاد داشته باشید که باید از ابتدا در صف چک-این و بازرسی امنیتی قرار بگیرید، بنابراین به حداقل یک ساعت اضافی تا قبل از پرواز احتیاج خواهید داشت. هیچ تضمینی وجود ندارد که کارکنان خط هوایی به شما در این مورد یاری نمایند، پس مطمئن شوید که زمان کافی برای صرف در این مورد دارید؛ در غیر این صورت، ممکن است سر هیچ و پوچ از پرواز جا بمانید.

اگر کیف های خود را کنترل نکرده اید و مستقیم به سمت فرودگاه رهسپار شده اید، در پارکینگ وقت بگذارید و آن وسیله یا شی را در ساک بزرگ خود جاسازی کنید. دوباره، حواستان به زمان سپری شده باشد، به خصوص اگر فاصله پارکینگ از فرودگاه، قابل توجه باشد. بالاخره باید زمان زیادی را در صف سپری کنید.

آیا کسی شما را به فرودگاه رسانده است؟ اگر او یکی از دوستان خوب شماست (یا اینکه می خواهد در حق شما خوبی کند)، از او بخواهید که تا زمانی که شما نگفته اید، فرودگاه را ترک نکند. در هنگام برگشت یادتان نرود که برای او سوغاتی از سفر بیاورید.

مشکل چیدن وسایل

2- تعداد بیش از حد سوغاتی ها

همیشه می توانید بخشی از فضای ساک مسافرتی خود را برای قرار دادن سوغاتی ها خالی نگه دارید. اما واقعا چه کسی حاضر به این کار می گردد؟ بالاخره هر چه باشد، در شرایطی که هزینه بار اضافی بسیار بالاست، داشتن فضای خالی در چمدان تان، دارایی بزرگی به شمار میرود. و اگر شما تنها یک کیف همراه با خود داشته باشید، بعضی از سوغاتی هایی که خواهید خرید، مانند توپ های شیشه ای پر از آب، ممکن است در هنگام عبور از بازرسی امنیتی، به مشکل بخورد. تنها با داشتن فضایی که بتوانید یک کارت پستال در آن جای دهید و یک کیف همراه که به مقدار استفاده دو هفته، لباس در آن انباشته اید، چطور می توانید این شیشه های ارزشمند را از ایتالیا به ایالات متحده بیاورید؟

بیشتر مسافران سوغاتی ها را جداگانه به خانه پست می نمایند- به خصوص اشیای سنگین و شکستنی مانند فرش های مراکشی یا کریستال های واترفورد. یک مغازه فروش اشیای یادگاری و سوغاتی بزرگ که مشتریانش بیشترا گردشگران هستند (و اشیای بزرگ و گرانی نیز می فروشند) می توانند از مغازه، اقلام خریداری شده را به منزل شما ارسال نمایند. با این وجود، بدون داشتن بیمه ارسال یا شماره رهگیری، عملا شما هیچ کنترلی روی نحوه ارسال و شرایط مرسوله خود نخواهید داشت.

راه چاره دوم این است که خودتان شخصا اقلام را ارسال کنید. ما به شما استفاده از شرکت های بزرگ حمل و نقل مانند FedEx و UPS را پیشنهاد می کنیم، زیرا شرکت های پست محلی چندان در این موارد قابل اعتماد نشان نداده اند. به آدرس وب شرکت حمل و نقل بین المللی مراجعه کنید، و نزدیک ترین شعبه آن را پیدا کنید، و طی تماس با آن ها، هزینه و زمان تقریبی فرآیند را به دست آورید. و هم چنین در موقع ارسال، کد رهگیری و بیمه هم یادتان نرود!

سومین گزینه پیش روی شما و احیانا مقرون به صرفه ترین آن، پیچیدن سوغاتی ها در نایلون بادی محافظتی و گذاشتن آن ها در کیفی زیپ دار یا گوشه چمدان تان است. هر چند ممکن است از شما هزینه اسباب و وسایل اضافه دریافت گردد، اما قطعا هزینه مقرون به صرفه تری به نسبت حمل و نقل بین المللی خواهید پرداخت. دور هر چیز شکستنی پیراهن یا سوشرت خود را بپیچید.

منبع: الی گشت

به "مسائل بزرگ در هنگام بستن اسباب سفر(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل بزرگ در هنگام بستن اسباب سفر(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید