تفاوت قیمت بلیط اتوبوس های VIP و معمولی

به گزارش وبلاگ محتوا، بسیاری حتی آن را به ماشین شخصی، قطار و هواپیما ترجیح می دهند. چندین ساله که محبوبیت سفرهای زمینی این چنینی با اضافه شدن اتوبوس های VIP به مسیرها دوچندان شده است.

تفاوت قیمت بلیط اتوبوس های VIP و معمولی

شما می توانید بلیط اتوبوس اصفهان مشهد را به هر دو شکل معمولی و یا وی آی پی خریداری نمایید. اما چه فرقی میان قیمت بلیط این دو نوع اتوبوس وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید که به تفاوت قیمتی این دو اتوبوس بپردازیم.

قیمت بلیط های اتوبوس

درواقع قیمت بلیط ها به عوامل زیادی بستگی دارد مانند مسافت و البته نوع اتوبوس و امکانات آن. طبیعی است که هرچقدر مسافت بین دو شهر زیاد باشد هزینه بلیط بالا می رود. در این مقاله تمرکز ما بر تاثیر مدل اتوبوس بر قیمت بلیط است.

قیمت بلیط اتوبوس VIP

این اتوبوس ها نسبت به اتوبوس های معمولی تعداد جایگاه کمتری دارند و از امکانات و خدمات بهتری برخوردارند. سفر با اتوبوس وی آی پی به مسافران اوقاتی خوش و راحتی را هدیه می نماید. در کل در این اتوبوس ها 25 تا 36 جایگاه در سه ردیف واقع شده است. این جایگاه ها تخت خواب شو یا نیمه تخت خواب شو بوده که باعث افزایش قیمت بلیط می گردد.

عواملی از قبیل مسافت، تخت خواب شو یا نیم تخت خواب گردد بودن جایگاه ها، پرتردد بودن راستا، شرکت اتوبوس رانی و خدماتی که به مسافر ارائه می گردد بر قیمت بلیط موثرند. از امکانات این اتوبوس ها می توان به جایگاه های راحت، سیستم تهویه مطلوب، سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، اینترنت رایگان، پذیرایی، پریز برق 220 ولتی، کفپوش PVC، آفتاب گیر برقی، سیستم صوتی و تصویری و غیره اشاره کرد که خستگی و کسلی سفر را به حداقل می رسانند.

قیمت بلیط اتوبوس معمولی

اولین تفاوت این اتوبوس ها با انواع وی آی پی آن ها تعداد جایگاه های بیشتر آن است. در این اتوبوس ها 40 تا 42 نفر می توانند جا گیرند که باعث شده بیشتر برای مسافت های کوتاه مناسب باشد چراکه از خدمات و امکانات محدودی برخوردار است. جایگاه های اتوبوس معمولی به هم نزدیک تر هستند و در 4 ردیف قرار گرفته اند. همچنین جایگاه ها منعطف نبوده و بدنه اتوبوس تکان های راستا را تا حد کمی کاهش می دهند.

از امکانات این اتوبوس های می توان به مانیتور برای تماشا فیلم، سیستم سرمایشی و گرمایشی، آب سردکن، پذیرایی معمولی و غیره اشاره کرد. در کل اگر سفری با مسافت کوتاه پیش رو دارید این اتوبوس ها برای شما بسیار مناسب هستند. مسلم است که قیمت بلیط اتوبوس های معمولی نسبت به وی آی پی کمتر است. مطالعه مقاله سفر ایمن با اتوبوس در دوران کرونا برای سفرهای زمینی شما در دوران پرخطر شیوع ویروس کرونا که حاوی مطالب مهمی است را از دست ندهید.

چگونگی خرید بلیط اتوبوس

برای خرید بلیط اتوبوس VIP یا معمولی می توانید به صورت حضوری و غیر حضوری اقدام نمایید. شما مسافران گرامی با مراجعه به دفترهای فروش بلیط و یا آژانس های مسافرتی می توانید تهیه بلیط اتوبوس را به خاتمه برسانید. اما اینترنت توانسته با گام نهادن در عرصه خرید و فروش بلیط آسایش زیادی در این زمینه ایجاد نماید. مسافران با مراجعه به سامانه های آنلاین معتبر می توانند انواع بلیط های هواپیما، قطار و البته بلیط اتوبوس را خریداری کنند.

مطالب مرتبط: چک لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس

به عنوان مثال اگر می خواهید بلیط اتوبوس اصفهان مشهد را تهیه نمایید می توانید به راحتی وارد سایت یا سامانه فروش بلیط شده و در بخش اتوبوس مبدا و مقصد و همچنین تاریخ سفر را وارد و سپس جستجو کنید. شما می توانید با توجه به نوع اتوبوس موردنظر لیست اتوبوس های پیش رو را آنالیز و پس از انتخاب مکان جایگاه خود خاتمه اقدام به انتخاب و خرید به وسیله کارت های عضو شتاب نمایید.

منبع: گردشبان

به "تفاوت قیمت بلیط اتوبوس های VIP و معمولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت قیمت بلیط اتوبوس های VIP و معمولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید