یخدان های مسافرتی، بهترین وسیله برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در طول سفر (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ محتوا، سردکننده ها یا یخدان ها از مهم ترین و کاربردی ترین ابزاری است که از فاسد شدن مواد غذایی در طول گردش یا مسافرت جلوگیری می کند. همراه خبرنگاران باشید.

یخدان های مسافرتی، بهترین وسیله برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در طول سفر (قسمت اول)

همراه داشتن ابزار مناسب و کاربردی در طول یک سفر یا گردش خانوادگی، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید قبل از هر اقدامی، به آن توجه کرد. یخدان ها یا سردکننده های مواد غذایی، یکی از مهم ترین وسایلی است که در یک گردش یا پیک نیک به آن نیاز خواهید داشت. وسیله ای که نقش مهمی را در سالم نگه داشتن مواد غذایی و سرد نگه داشتن نوشیدنی های گوارا، ایفا می کند.

مخصوصا اگر برای یک سفر چند روزه برنامه ریزی کرده و قصد دارید خودتان در طول سفر، غذا درست کنید. بدیهی است که این ابزار ارزشمند، زمانی کارایی مناسب و لازم را خواهد داشت که مصرف کننده آن، بتواند به خوبی از آن استفاده کرده و آن را به گونه ای مناسب آماده کند. در غیر اینصورت، زمانی که شما نتوانید آن را به طور صحیح ساماندهی کنید، قطعا با صحنه ای ناخوشایند رو به رو خواهید شد و آن هم، مواد غذایی است که به طور ناراحت کننده ای خراب شده و قابل استفاده نیست. از همه بدتر اینکه هزینه و پولی که برای تهیه آن ها پرداخت کردید نیز از دست رفته است. در این مقاله نکاتی را به شما یادآوری خواهیم کرد که بتوانید با رعایت کردن آن ها، از خنک ماندن نوشیدنی ها، خوراکی ها و سالم ماندن مواد غذایی در طول سفر که امری مهم برای لذت بردن از یک تفریح یا گردش خانوادگی است، مطمئن شوید.

نکات مورد نیاز برای سرد ماندن مواد غذایی و نوشیدنی ها در طول گردش

1. سرد کردن یخدان شب قبل از سفر

یک سردکننده، باعث می شود که یخ ها برای مدت طولانی تری از ذوب شدن در امان بمانند. بنابراین بهتر است که پیش از قرار دادن مواد غذایی و نوشیدنی ها داخل سردکننده، آن را یک شبانه روز سرد کنید. برای این امر اگر فریزر در اختیار دارید می توانید یخدان را در کل شب داخل آن قرار دهید. در صورت نبودن فریزر، پیشنهاد می کنیم که یخدان را داخل ایوان و بیرون از محیط خانه قرار دهید. اگر در منزل خود ایوان ندارید، بهترین کار این است که یخدان را در سردترین قسمت خانه قرار دهید.

2. منجمد کردن (فریز کردن) نوشیدنی ها و مواد غذایی

اگر برنامه ریزی کرده اید که در روز سوم سفر، غذاهای گوشتی مانند استیک یا کباب را تهیه کنید، پیش از سفر، بهتر است که آن ها را منجمد کرده و سپس داخل یخدان قرار دهید. به این ترتیب یخ آن ها به آرامی و با گذشت زمان در طول سفر آب خواهد شد و می توان از آن ها در روز مقرر و بدون اینکه فاسد شوند، استفاده کرد.

همچنین این ترفند برای آب و سایر نوشیدنی های بدون گاز نیز بسیار مناسب و به جا خواهد بود. قرار دادن بطری های حاوی نوشیدنی های لذیذ و دلچسب درون فریزر و منجمد کردن آن ها پیش از سفر، خود به خنک ماندن آن ها در طول مسافرت، کمک خواهد کرد. در واقع با یک تیر دو نشان زده اید. هم نوشیدنی های خنک خواهید داشت، هم در هزینه های سفر صرفه جویی خواهید کرد؛ چرا که دیگر نیازی نیست، از فروشگاه یا مغازه هایی که در جهت قرار دارند، خرید کنید.

3. به جای قالب های بزرگ یخ از تکه های کوچک یخ استفاده کنید

یخ ها، یکی دیگر از موادی است که داشتن آن ها در طول سفر، ضروری است؛ اما نمی توان مدت زیادی از ذوب شدن آن ها جلوگیری کرد و آن ها را برای زمان بیشتری در اختیار داشت. این در حالی است که می توان با راهکاری ساده، مدت زمان بیشتری از حضور یخ ها بهره برد. استفاده از تکه های کوچک یخ به جای استفاده از قالب های بزرگ، راهکاری است مناسب که می توان برای جلوگیری از ذوب شدن زود هنگام یخ ها به کار برد. شما می توانید از تکه های یخی که با استفاده از لیوان یا ظرف دیگر در فریزر منزل پیش از سفر آماده کرده اید استفاده کنید که بهتر از قالب یخ های بزرگ است؛ چرا که برای خرد کردن آن ها به ابزاری چون چکش یا وسایل دیگر نیاز پیدا خواهید کرد. اما باید تعداد زیادی تکه یخ همراه خود داشته باشید تا زود آب نشود. سیلور فلت، یکی از راهنماهای گرند کنیون و تحصیل کرده گردشگری می گوید

استفاده از تکه های یخ برای نوشیدنی ها خیلی بهتر از این است که ببینید قالب های بزرگ یخ پیش چشمانتان در حال آب شدن هستند.

4. تخلیه آب یخدان ها در سفرهای طولانی

یکی دیگر از نکاتی که باید در سفرهای طولانی (بیش از یک هفته) به آن توجه کرد، خالی کردن آب یخدان ها در طول روز است. البته اگر در سفرهای کوتاه مدت به سر می برید، این کار را انجام ندهید. در این صورت می توانید از سرمای آن برای خنک نگه داشتن نوشیدنی ها استفاده کنید.

ولی در سفرهای طولانی، تخلیه کردن آب درون یخدان مسافرتی برای جلوگیری از ذوب شدن زود هنگام یخ های داخل آن، ضروری است. بنابراین اگر شما می خواهید در مدتی که در سفر به سر می برید، همچنان یخ ها را حفظ کنید، بهتر است که روزی چند مرتبه آب درون یخدان را خالی کنید.

5. بسته بندی کردن مواد غذایی داخل یخدان در چند طبقه

یکی دیگر از روش هایی که علاوه بر خنک ماندن مواد غذایی باعث جلوگیری از جابه جا شدن، به هم ریختگی و از همه مهم تر مانع از خیس شدن مواد غذایی می شود، بسته بندی مواد به صورت چند لایه درون یخدان است. به عنوام مثال بهتر است که ابتدا قالب های یخ را در ته یخدان قرار دهید. سپس روی آن ها را با یک ورقه نازک از مقوا یا جعبه های شیر بپوشانید. با این روش، از لیز خوردن و جابه جا شدن مواد غذایی جلوگیری خواهید کرد.

6. در بسته بندی مواد غذایی دقت کنید

گاهی اوقات ممکن است هنگام باز کردن درب یخدان برای برداشتن بسته غذایی مورد نظر، با صحنه ای ناخوشایند و ناراحت کننده روبرو شوید. مثلا شما درون یخدان دنبال برداشتن یک بسته از نان صبحانه هستید، اما زمانی که آن را پیدا می کنید با یک تکه نان خیس شده روبرو می شوید. یا می خواهید پوره ای را که پیش تر برای سفر آماده کرده بودید، بردارید و میل کنید. ناگهان با ظرفی از غذای خیس یا به قول معروف درهم و شلم شوربا روبرو می شوید.

این به این دلیل است که هنگام بسته بندی کردن آن ها دقت لازم را به کار نبرده اید. یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از این پیشامد، قرار دادن مواد غذایی درون پلاستیک یا کیسه های فریزر مخصوص بسته بندی آن ها است. همچنین باید به خوبی درب آن ها را محکم و سفت کنید تا از نفوذ یا خروج مواد غذایی دیگر، آب و دیگر نوشیدنی های موجود داخل یخدان پیشگیری شود. همچنین می توان سبزیجات خوراکی خود را قبل از قرار دادن داخل کیسه مخصوص سبزی، درون دستمال کاغذی مرطوب بپیچید تا از تازه ماندن و خراب نشدن آن ها جلوگیری کنید.

منبع: کجارو / outsideonline.com

به "یخدان های مسافرتی، بهترین وسیله برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در طول سفر (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخدان های مسافرتی، بهترین وسیله برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در طول سفر (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید