برترین جاذبه های گردشگری بدروم ترکیه

به گزارش وبلاگ محتوا، آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری بدروم ترکیه

شهر پر جنب و جوش بدروم، یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه است و به دلیل همجواری با دریای اژه، شهری کاملا ساحلی می باشد. شهر بدروم که می توان آن را شهر ساحلی فیروزه ای خواند، در استان مولا (موغله) ترکیه واقع شده است و به دلیل سواحل زیبا، جاذبه های تاریخی و باستانی کم نظیر و همچنین سبک زندگی لذت طلبانه آن را به مقصدی محبوب در گردشگری تبدل کرده که همواره میزبان گردشگران و سفر دوستدان فراوانی از جمله ایرانیان می باشد. در این مقاله از مجله گردشگردی خبرنگاران سعی کردیم مهم ترین اماکن و جاذبه های گردشگری بدروم را خدمتتان معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

برترین جاذبه های گردشگری بدروم ترکیه

قلعه سنت پیتر یا قلعه بدروم

قلعه سنت پیتر از محبوب ترین جاذبه های گردشگری بدروم است. این قلعه در دوران قرون وسطی، از طریق شوالیه های رودس در زمان جنگ های صلیبی در 99 سال بنا نهاده شد. قلعه سنت پیتر باشکوه، مکانی ایده آل برای دوست داران تاریخ است و با قدم زدن در آن می توان با زوایای مختلفی از تاریخ این کشور آشنا شد. جالب است بدانید برای محافظت از دیوارهای این قلعه، شوالیه ها و جنگجویانی از کشورهای مختلف به کار گرفته بودند، از این رو امروزه برج هایی با نام های برج انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی وجود دارد. در حال حاضر در این مجموعه، نمایشگاه کوچکی از آثار و صنایع دستی کشف شده در قلعه برای بازدید عموم برقرار است.

آدرس: St Peters Castle, KaleCad., Bodrum City, Turkey

موزه آثار باستانی زیر آب بدروم

موزه آثار باستانی زیر آب بودروم که داخل قلعه سنت پیتر واقع شده است، در نوع خود تقریبا بی رقیب است و از مهم ترین موزه های دنیا محسوب می شود. در این موزه شما می توانید به تماشای کشتی های غرق شده و شکسته، سنگ های قیمتی و هزاران آثار باستانی ارزشمند دیگر موبوط به عصر برنز بپردازید. یکی از آثار دیدنی این مجموعه، کشتی 16 متری است که در سال 1025 قبل از میلاد مسیح غرق شده و امروزه در یکی از سالن های این موزه به نام سالن شیشه ای غرق شده نگه داری می شود که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. همچنین برج فرانسوی هم محل دیگر برای آثار کشفیات زیر آب است و کشتی یونانی که در قرن چهارم غرق شده بود در اینجا نهاده شده است. آثار دیدنی این موزه آن را به یکی از مهیج ترین جاذبه های گردشگری بدروم تبدیل کرده است.

آدرس : Bodrum Museum of Underwater Archaeology, Castle of St. Peter, Bodrum City, Turkey

آمفی تئاتر باستانی بدروم

یک از جاذبه های گردشگری بدروم که بی نظیر است و در سه کیلومتری این شهر واقع شده، آمفی تئاتر باستانی بدروم (Ancient Theater) است. این شاهکار معماری که دارای سبک کلاسیک یونانی است در زمان خود محلی برای مبارزات گلادیاتورها بوده و در دوره های بعد به نام مکانی برای نمایش تئاتر از آن استفاده می شد. امروزه این آمفی تئاتر تبدیل به موزه ای رو باز شده است و مکانی برای برگزاری جشنواره و کنسرت و فعالیت های فرهنگی از این قبیل می باشد. از داخل این آمفی تئاتر می توان منظره پانورامیک کل شبه جزیره بدروم را مشاهده کرد. گنجایش این آمفی تئاتر عظیم حدود 13000 نفر می باشد

آدرس: Yeniköy, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

مقبره هالیکارناسوس بدروم

آرامگاه ماسولس هالی کارناسوس بدروم یکی از جاذبه های شاخص این شهر بوده و در لیست عجایب هفت گانه قدیم دنیا جا دارد. خبر بد اینکه بخش عظیمی از این مقبره در سال 15 قبل از میلاد در اثر وقوع زلزله ای سهمگین تخریب شد و امروزه تنها قطعاتی از ستون ها و سنگ بناهای آن برجای مانده است. البته برخی از مجسمه های تزیینی این مقبره در موزه بریتانیا در لندن نگهداری می شود.

بهترین هتل های پنج ستاره بدروم ترکیه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال 353 قبل از میلاد زوجی از ساتارپ های هخامنشیان به نام های مازولوس و آرتمیس بر این منطقه فرمانروایی می کردند و آرتمیس پس از فوت همسر خویش، دستور خلق این بنای عظیم را برای یادبود وی صادر نمود. این شاهکار معماری تا سال ها سرآمد آرامگاه های مشهور دنیا بود.

آدرس: Tepecik, Turgut Reis Cd. No:93, 48440 Bodrum/Muğla, Turkey

دروازه میندوس بدروم

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بدروم که احتمالا بازدید از آن برای ایرانیان بسیار لذت بخش و غرورآفرین باشد، دروازه میندوس می باشد که سمت شرق این شهر واقع شده است. در واقع این دروازه شهر باستانی هالیکارناسوس بوده که از طریق فرمانده هخامنشی همسر آرتمیس ملکه دریانورد ایرانی، به منظور حفاظت از شهر ساخته شده بود. در این نقطه سپاه اسکندر از سپاه ایرانیان ضربه سهمگینی خورد که نهایتا به شکست آن ها منجر شد.

آدرس: Eskiçeşme, Büyük İskender Cd. No:10, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

شهر قدیمی بدروم

شهر قدیمی و سنتی بدروم یکی از زیباترین منطقه ها این شهر است که درست پشت قلعه تاریخی سنت پیتر واقع شده است. لذت قدم زدن در کوچه پس کوچه های این شهر قدیمی با خانه های سنگی سفید و گل های رنگارنگ همراه با کافه و رستوران های دنج و سنتی، قابل توصیف نیست. این منطقه در واقع تنها بخشی است که سبک سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده است و همانند سایر منطقه ها بدروم دچار مدرنیته نشده است. از این رو بسیار مورد استقبال گردشگرانی است که عاشق عکاسی هستند و می توان آن را بهشت عکاسان نامید.

لنگرگاه تفریحی بدروم

بی شک از مهم ترین دلایل محبوبیت بدروم میان گردشگران آب های شفاف و زلال مدیترانه است. تجربه قایق سواری در آب های نیلگون مدیترانه یکی از تفریحات محبوب گردشگران در این شهر است. از لنگرگاه تفریحی هم می توان با نام بهشت علاقه مندان دریا و قایق سواری هم یاد کرد، چرا که در این منطقه تعداد بیشماری قایق تفریحی در اشکال متفاوت منتظر میزبانی از مسافران عزیز هستند.

آدرس: Çarşı, Müftü Yakup Önes Cd., 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

زهرا بینازاده

  • حمل حیوان خانگی با هواپیمایی ترکیش
  • آیا برای سفر به ارمنستان ویزا لازم است؟
  • بهترین هتل های پنج ستاره بدروم ترکیه

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

منبع: فلای تودی

به "برترین جاذبه های گردشگری بدروم ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های گردشگری بدروم ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید