بهداشت دهان و دندان

مسائل بزرگ در هنگام بستن اسباب سفر(بخش دوم)

بنابر وبسایت TSA، اگر شما کالایی ممنوعه را با خود به نقطه بازرسی بیاورید، شما قانونا ممکن است تحت تعقیب قرار بگیرید. این مورد را به هنگام بحث با مامور امنیتی در صورت این که او مانع عبور خمیر دندان شما شد، به یاد بسپارید. به طور ساده ارزشش را ندارد.

3 اردیبهشت 1401

مراجعه به پزشک خانواده برترین راه تشخیص بیماری است

جعفری گفت: مراجعه به پزشک خانواده در شروع درد و بیماری برترین راه، علمی ترین، مقرون به صرفه ترین و بروزترین روش درمان در بخش سرپایی است.

30 آبان 1400

دلیل سایش دندانی

سایش های دندانی به علت تغییر رژیم غذایی و زندگی پر استرس امروزی به یکی از چالش های بزرگ جوامع مبدل شده است که به طور خلاصه می توان آن را به این ترتیب تقسیم بندی کرد:

18 مهر 1400

مدرن شدن یا انقراض؟ ، خطر سقوط شبکه های توزیع کتاب، بهای زیست مدرن حوزه نشر

همزمان با رخنه آسیب های متعدد به بدنه حوزه نشر در دوران پاندمی کرونا، یکی از بخش های اساسی دیگر این حوزه نیز صدماتی را متحمل شد. بخشی که شاید اسمش کم تر به گوشمان خورده است و اطلاعات دندان گیری هم از آن در ذهنمان نقش نبسته باشد؛ شبکه های توزیع کتاب. ...

27 اردیبهشت 1400

کدام باکتری عامل پوسیدگی دندان است؟

تهران (پانا) - گونه های استرپتوکوکوس موتانس یکی از اصلی ترین باکتری های عامل پوسیدگی هستند. برای جلوگیری از انتشار آن ها و آسیب رسانی به دندان، بهترین راهکار رعایت بهداشت مناسب دهان است. باکتری که باعث پوسیدگی دندان می شود، میکروارگانیسمی است که خودش...

22 اردیبهشت 1400

محسن چاوشی از اعدام نجاتم داد

مهربانی خواننده معروف و سخاوت طرفدارانش و البته بخشش خانواده متوفی زندگی جدیدی را به وحید هدیه داده است. در ادامه به گفت وگو با این مخترعِ نجات یافته از اعدام پرداخته ایم.

22 فروردین 1400

کمبود ویتامین دی چیست؟

کمبود ویتامین دی می تواند یکی از جنبه های مهم بیشتر بیماری ها محسوب شود. حال باید بدانیم که برای جبران کمبود ویتامین دی باید چه دوزی از آن را مصرف کنیم؟ آیا جبران کمبود ویتامین دی با استفاده از مکمل های غذایی امکان پذیر است؟ منابع طبیعی و غذایی...

2 اسفند 1399

سوزاندن کالری بیشتر با مصرف خوراکی خوشمزه

خوراکی پرطرفداری وجود دارد که می تواند باعث افزایش سوخت و ساز در بدن شود.

5 اسفند 1398

کاهش ریسک ابتلا به ایدز و هپاتیت با توربین ایرانی دندانپزشکی

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری از یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده توربین های یک بار مصرف یا شخصی دندانپزشکی در خاورمیانه بازدید کرد.

1 اسفند 1398

هلال احمر به 700 محروم کرمانی خدمات درمانی ارائه کرد

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: امدادگران این جمعیت به 700 نفر در مناطق محروم شهر اندوهجرد از توابع این استان خدمات کاروان سلامت را ارائه کردند.

20 بهمن 1398

وحشتناک ترین و دردناک ترین زهرهای دنیا

خبرنگاران: مارها، عنکبوت ها و حشرات، موجودات زیادی در طبیعت هستند که برای شکار یا محافظت از خودشان زهر دارند. این موجودات توانایی تزریق زهر به ما از طریق دهان، پنجه ها و ... دارند و این زهر می تواند هرکاری کند از فاسد کردن پوست گرفته تا از کار انداختن اندام...

18 آذر 1398