مراجعه به پزشک خانواده برترین راه تشخیص بیماری است

به گزارش وبلاگ محتوا، جعفری گفت: مراجعه به پزشک خانواده در شروع درد و بیماری برترین راه، علمی ترین، مقرون به صرفه ترین و بروزترین روش درمان در بخش سرپایی است.

مراجعه به پزشک خانواده برترین راه تشخیص بیماری است

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ محتوا از کرمان، محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان امروز پیش از خطبه های نماز آدینه درمصلی کرمان جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در کرمان را یک میلیون و 800 هزار نفر گفت و گفت: بیمه سلامت بزرگ ترین سازمان بیمه گر است که با بیش از هزار و 400 موسسه درمانی این استان همکاری می نماید.

او با اشاره به اینکه بیش از 50 میلیارد تومان تعهد پرداختی بیمه سلامت به مراکز درمانی این استان در هر ماه است گفت: این میزان در هر روز یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.

اوبیشتر بیمه شدگان بیمه سلامت را دارای صندوق های بیمه رایگان معرفی کرد و اضافه نمود: روستاییان، عشایر و ساکنان شهری فاقد بیمه از جمله این افراد هستند.

جعفری توضیح داد: ماهانه 14 میلیارد تومان در بیمه سلامت استان کرمان وصول عایدی می گردد که این رقم در برابر 51 میلیارد تومان هزینه های این بیمه ناچیز است که این میزان به وسیله یارانه ها تامین می گردد.

او از استقرار پزشک خانواده برای روستائیان و صاحبان دفترچه بیمه رایگان در استان کرمان اطلاع داد و گفت: این افراد می توانند به منظور دریافت خدمات درمانی به پزشک خانواده خود مراجعه نمایند که مزایای فراوانی دارد.

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور با اشاره به مزایای بهره گیری از وجود پزشکان خانواده گفت: مراجعه به پزشک خانواده در شروع درد و بیماری برترین راه، علمی ترین، مقرون به صرفه ترین و بروزترین روش درمان در بخش سرپایی است.

او گفت: مراجعه به پزشک خانواده به علت تشخیص درست راه درمان و بعلاوه تشخیص وجود احتیاج مراجعه به پزشک متخصص مرتبط با بیماری راه درمان را کوتاه تر می نماید و هزینه ها را کاهش می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، تعداد پزشکان خانواده را 6 هزار نفر گفت و گفت: این افراد حفظ سلامت 23 میلیون نفر جمعیت روستایی کشور را بر عهده دارند.

او ادامه داد: روستاییان، عشایر و شهر های زیر 20 هزار نفر جمعیت، خدمات بسته پنج گانه شامل پزشک عمومی، خدمات مامایی، دندانپزشکی، پاراکلینیک و دارویی را در طرح پزشک خانواده روستایی دریافت می نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمه شدگان این استان بیش از 6 میلیون مرتبه طی سال جاری به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان کرمان مراجعه نموده اند.

او با بیان اینکه خدمات دهی به بیماران طی سال جاری به علت حذف دفترچه بیمه به صورت الکترونیک اجرا شده است از همراهی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در راستای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک تقدیر کرد و گفت: کرمان استانی پیشرو در اجرای این طرح است.

جعفری به غیرحضوری شدن بسیاری از خدمات بیمه سلامت اشاره نمود و گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سایت خدمات الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس eservices.ihio.gov.ir به پرونده پزشکی خود به صورت آنلاین دسترسی دارند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مراجعه به پزشک خانواده برترین راه تشخیص بیماری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراجعه به پزشک خانواده برترین راه تشخیص بیماری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید