مقایسه مرسدس AMG GLB 35 و مرسدس بنز GLC 300

به گزارش وبلاگ محتوا، مرسدس AMG GLB 35 و مرسدس بنز GLC 300از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به آنالیز آن ها پرداخته ایم.

مقایسه مرسدس AMG GLB 35 و مرسدس بنز GLC 300

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی وبلاگ محتوا، این روز ها رقابت زیادی میان شاسی بلندها وجود دارد که دو مورد از محبوب ترین مدل ها شامل مرسدس AMG GLB 35 و مرسدس بنز GLC 300 است. این 2 خودرو جزو پرفروش ترین خودرو های مجلل به شمار می آیند که قرار است در این گزارش کنار هم قرار بگیرند.

در حالی که GLC یک کراس اوور لوکس از بنز به شمار می آید، از این رو مرسدس بنز برای رقابت AMG GLB را با عملکردی تقریبا مشابه، ارائه می دهد. این 2 خودرو سه ردیف جایگاه را ارائه می دهند که برای نشستن بچه ها فضای مناسبی است اما بزرگسالان به راحتی در آن نمی توانند بنشینند.

GLB 35: این نسل از مرسدس یک کراس اوور اسپرت است که دارای امکانات بسیار ویژه ای است. طراحی اتاق و بویژه ستون آخر دلیلی است که کلاس GLB را به طراحی جعبه ای نزدیک می نماید. چراغ های اصلی عقب نیز کاملا در سبک سدان های گران قیمت مدل روز مرسدس طراحی شده که در نوع خود زیبا و مجلل است.

این خودرو دارای 302 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور است که از یک موتور 2.0 لیتری توربو بهره می برد. DCT هشت سرعته دقیق و سریع است. تا زمانی که یک کراس اوور پرفورمنس را رانندگی نکنید متوجه فناوری فرمان الکترونیکی این خودرو نمی شوید. فرمان این خودرو در حالت عادی نرم و سبک است و با بالا رفتن از حالت های رانندگی وزن آن به اندازه قابل توجهی افزایش می یابد.

GLB 35 در رانندگی بسیار متعادل است و هندلینگ خوبی ارائه می دهد. سیستم تعلیق قابل تنظیم بسیار بی عیب و نقص در آن نصب شده است. مرسدس بنز در طراحی فضای داخل کابین تنها دنبال رو سبک خاص خود است. نمایشگر های دیجیتال یکپارچه (هر کدام 10.3 اینچ) ویژه اطلاعات کیلومتر و بعلاوه تنظیمات سیستم تفریح لمسی به همراه دکمه های کنترلی کامل روی فرمان چرم، جلوه ای بی نظیر را ایجاد نموده اند.

این خودرو بعلاوه به صورت استاندارد با سیستم MBUX عرضه می گردد. که دارای امکانات مختلفی از جمله Apple CarPlay و Android Auto است.

GLC 300: در جایی که GLB دارای طراحی مدرن تری است، GLC نسبتا کلاسیک تر است. از نظر ظاهری قسمت جلویی این 2 خودرو با یکدیگر کمی در تضاد هستند؛ طراحی ظاهری خودرو بسیار مطلوب است، زیر کاپوت همان 2.0 لیتری چهار توربویی به کار برده شده که در GLB 35 نیز به کار رفته است. این خودرو توانایی فراوری 255 اسب بخار قدرت و 273 پوند فوت گشتاور را دارد و با یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جفت می گردد. گیربکس در مقایسه با GLB نیز بسیار نرم و روان است و همینطور ترمز ها پیشرفته هستند و بسیار پرقدرت ارائه می شوند.

در این خودرو صفحه نمایش اطلاعات تفریح همانی است که GLB به کار رفته است و می توان برای تکمیل تنظیمات MBUX یک پشت آمپری 12.3 اینچی را انتخاب کرد. بزرگترین مشکل GLC این است که برای تجهیز MBUX به Apple CarPlay و Android Auto، باید 4500 دلار پرداخت کرد.

GLB 35: به طرز عجیبی، بیشتر سیستم های یاری راننده فقط به عنوان امکانات اضافی در دسترس هستند. با پرداخت هزینه بیشتری می توان این خودرو را با امکانات بیشتری مانند کروز کنترل تطبیقی ، یاری توقف اضطراری فعال و یاری به تغییر راستا در اختیار داشت. تشخیص نقاط کور نیز در نمونه آمریکایی نیز به صورت استاندارد ارائه می گردد.

GLC 300: درباره کابین هم می توان به مانند بالا، حرف های مشابهی زد. در حالت استاندارد مرسدس بنز GLC گنجایش 5 نفری دارد و شامل ویژگی هایی مانند سیستم دوتایی کنترل دمای ناحیه ای، صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی که اجرا نماینده سیستم خبری - تفریح MBUX است، سیستم هوشمند Apple CarPlay برای پخش موسیقی، برنامه Android Auto و سیستم گرمایش جایگاه های جلو می گردد.

تکنولوژی لیفت گیت (باز کردن در صندوق عقب از راه دور یا به یاری سنسور زیر سپر) هم در این ماشین گنجانده شده است. در زمینه امنیتی هم امکاناتی نظیر راهنمای نقطه کور، راهنمای پارک، یاری پویا در ترمز گیری، نورپردازی LED در پشت و جلو و البته سیستم امنیتی اختصاصی Mercedes Benz با نام PRE - SAFE درون GLC تعبیه شده است.

در نهایت باید گفت هیچ یک از خودرو ها به طور استاندارد از سیستم های یاریی راننده استفاده نمی نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مقایسه مرسدس AMG GLB 35 و مرسدس بنز GLC 300" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مرسدس AMG GLB 35 و مرسدس بنز GLC 300"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید