خبرنگاران گیشه پساکرونایی آمریکا در تسخیر هیولاهای سینمایی

به گزارش وبلاگ محتوا، تهران- خبرنگاران- گودزیلا علیه کونگ به کارگردانی آدام وینگارد پس از درخشش در گیشه جهانی، جدیدترین ساخته کریستوفر نولان یعنی فیلم علمی تخیلی انگاشته را پشت سر گذاشت و پرفروش ترین فیلم گیشه پساکرونایی آمریکا شد.

خبرنگاران گیشه پساکرونایی آمریکا در تسخیر هیولاهای سینمایی

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی وبلاگ محتوا از پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، با گذشت 10 روز از اکران گودزیلا علیه کونگ در سینماهای آمریکا، این فیلم پرهزینه با 60 میلیون دلار فروش پرفروش ترین فیلم گیشه پساکرونایی این کشور شد.

پیش از این رکورد بیشترین فروش در گیشه کرونازده آمریکا در اختیار فیلم علمی- تخیلی انگاشته به کارگردانی کریستوفر نولان بود که با 58 میلیون و 500 هزار دلار فروش به کار خود انتها داد. در گیشه دنیای نیز انتظار می رود گودزیلا علیه کونگ هفته آینده انگاشته را پشت سر گذاشته و از مرز 365 میلیون دلار فروش آن عبور کند.

گودزیلا علیه کونگ به عنوان چهارمین قسمت از دنیای سینمایی هیولاهای عظیم الجثه (MonsterVerse) استودیو فیلمسازی لجندری، اولین فیلمی بود که پس از بازگشایی سینماها در نیویورک و لس آنجلس روی پرده رفت. سالن های سینما در این دو بازار عظیم و مهم سینمایی چندی پیش پس از نزدیک به یک سال تعطیلی برای جلوگیری از گسترش کرونا، با ظرفیت محدود فعالیت خود را از سر گرفتند.

فروش چشمگیر 48 میلیون و 100 هزار دلاری گودزیلا علیه کونگ در اولین روزهای اکران در سینماهای آمریکای شمالی، جان تازه ای به صنعت خسارت دیده سینما و سینماداری بخشید و بر تقاضای سرکوب شده سینمادوستان برای بازگشت به سینماها تاکید نمود.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان دنیای بهداشت از آن با واژه همه گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر 135 میلیون نفر را در دنیا مبتلا نموده است که از این میان بیش از دو میلیون و 900 هزار نفر جان باخته اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای دنیای و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران گیشه پساکرونایی آمریکا در تسخیر هیولاهای سینمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گیشه پساکرونایی آمریکا در تسخیر هیولاهای سینمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید