کاربرد ورق استیل 304 در سینک ظرفشوئی

به گزارش وبلاگ محتوا، فولاد ضد زنگ، در واقع آلیاژ فولاد متشکل از عناصر کروم، آهن و نیکل است.

کاربرد ورق استیل 304 در سینک ظرفشوئی

به گزارش وبلاگ محتوا، بنابر اعلام گروه فلز، ورق استیل از جمله آلیاژهای فولاد ضد زنگ محسوب می گردد که در ساخت آن علاوه بر آهن از کربن، نیکل، منگنز و فسفر هم برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی و کسب انعطاف پذیری بیشتر استفاده شده است. آنچه که موجب ویژگی ضدلک و ضدخوردگی می گردد، وجود عنصر کروم است. ورق استیل 304 هم به علت خصوصیاتی مانند استحکام و دوام زیاد در صنایع مختلف کاربردهای گوناگونی دارد. در این میان آلیاژهای استیل توانسته اند در صنعت ساخت و ساز، گوی سبقت را از آن خود نمایند. آلیاژ محبوب ورق استیل به علت قیمت نسبتاً مناسب و هم خاصیت ضد مغناطیسی، کاربرد فراوانی نسبت به دیگر فولادهای ضد زنگ دارد و در صنعت به آن استیل نگیر گفته می گردد.

ویژگی های ورق استیل 304

انواع فولاد ضد زنگ 4301 . 1 و 4307 . 1 به ترتیب با درجه 304 و L304 شناخته می شوند. نوع 304 همه کاره ترین و پرکاربردترین فولاد ضدزنگ محسوب می گردد. گاهی اوقات با نام قدیمی آن 8/18 که از ترکیب اسمی نوع 304 آن که مشتق 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است، یاد می گردد.

فولاد ضد زنگ 304 درجه آستنیتی است که قابلیت کشیده شدن عمیق دارد. همین ویژگی باعث شده است که 304 درجه غالب باشد و در مواردی مانند سینک ظرفشویی و قابلمه استفاده گردد. فولاد ضدزنگ L304، نسخه کم کربن فولاد ضد زنگ 304 است. برای بهبود جوش پذیری در قطعات گیج سنگین استفاده می گردد. H304 نسخه کربن بالا است که برای استفاده در دماهای بالا هم موجود است.

خواص مکانیکی آلیاژهای فولاد ضدزنگ 304 (تا ضخامت 8 میلی متر)

استحکام کششی (520 تا 720)

تنش تسلیم (200 تا 210 دقیقه)

ازدیاد طول (45 دقیقه)

خواص فیزیکی آلیاژهای فولاد ضدزنگ 304

تراکم (8 گرم در سانتی متر مکعب)

نقطه ذوب (1450 درجه سانتی گراد)

مدول الاستیسیته (193 گیگاپاسکال)

مقاومت الکتریکی (106 0.72 اهم. متر)

رسانایی حرارتی (16.2 وات بر متر برکلوین)

مقاومت در برابر خوردگی ورق استیل 304

ورق استیل ضد زنگ 304 از مقاومت عالی در برابر خوردگی، در انواع محیط ها و هنگام تماس با محیط های خورنده مختلف برخوردار است. سوراخ شدن و شکاف ممکن است در محیط های حاوی کلرید رخ دهد. ترک خوردگی تنش می تواند در دمای بیش از 60 درجه سانتی گراد روی دهد.

کاربردهای ورق استیل 304

از ورق استیل ضد زنگ 304 معمولاً در موارد زیر استفاده می گردد:

سینک، پشتی سینک و اجاق گاز

قابلمه

کارد و چنگال

لوازم بهداشتی و آبگیرها

لوله کشی

تجهیزات فراوری لبنیات، مواد غذایی و دارویی

ورق استیل 304 در سینک ظرفشویی

فولاد ضدزنگ نوع 304 متعلق به سری 300 آلیاژهای فولاد ضدزنگ هستند که به طور خاص برای ساخت و طراحی سینک های فولادی ضدزنگ فرموله شده است. از بین طیف گسترده ای از فولادهای ضدزنگ در بازار، این نوع از استحکام، کارآیی و مقاومت در برابر خوردگی از جمله خوردگی کلریدها و سایر حلال های صنعتی است.

عوامل موثر در معین قیمت ورق استیل 304

بازار فولاد بسیار پیچیده است و درست زمانی که فکر می کنید اختیار همه چیز را به دست دارید، فردی در یکی از روستاهای چین، شما را غافلگیر می کند و ناگهان زمام بودجه از دست شما خارج می گردد. از جمله عوامل موثر بر قیمت ورق استیل می توان گفت:

عرضه و تقاضا

بدیهی است که هرچه کالایی کمتر باشد، هزینه آن بیشتر می گردد. این امر به ویژه در بازار فولاد صدق می کند زیرا سال هاست که تقاضا به صورت مداوم در حال افزایش است و علت آن برنامه های جدیدی است که برای این فلز معجزه آسا پیدا شده است. بنابراین علاوه بر اینکه ما باید عرضه و تقاضای فعلی را در نظر بگیریم، صندوق های اقتصادی هم باید روندها را آنالیز نمایند تا برای هزینه ها تصمیم بگیرند.

هزینه مواد

فولاد از اجزای مختلف و عمدتاً بازیافت فلز و سنگ آهن تشکیل شده است. هنگامی که در تامین این مواد کمبود وجود داشته باشد، هزینه محصول نهایی هم به طور طبیعی افزایش خواهد یافت.

هزینه حمل و نقل و نیروی کار

در حالی که محصولات فراوری داخل به طور معمول هزینه کمتری دارند، اما همواره این طور نیست. ممکن است هنگام واردات مواد اولیه مورد استفاده برای فولاد یا خود فولاد، مقرون به صرفه تر از فراوری آن در داخل کشور باشد؛ بنابراین به صنعت فراوری فشار می آوریم تا از مواد محلی استفاده کند. تشویق فراورینمایندگان به خرید محلی مشاغل را تقویت می کند، اما ممکن است منجر به افزایش هزینه نیروی کار گردد.

نوسانات ارزی

در حالی که دلار آمریکا، عامل اصلی در معین قیمت فولاد است، ارزش پول ما در برابر دلار هم نقش مهمی دارد؛ ضعف ارز حتی بر قدرتمندترین صنعت هم تاثیرگذار است.

نتیجه گیری و جمع بندی

شرکت گروه فلز با سابقه 30 سال فعالیت در واردات و عرضه ورق استیل 304، توانسته صندلی خود را در میان بهترین های این صنعت به ثبت برساند. در پرتو فعالیت های مستمر، اکنون انواع استیل 304 از جمله مات، استیل براق و ورق استیل نگیر 304 در دسترس است. با توجه به پیشرفت فناوری، وب سایت ها و صفحات اجتماعی بستر مناسبی برای خرید و فروش این گونه محصولات هستند. بنابراین می توانید با ثبت سفارش در سایت https://felez.ir/ علاوه بر ثبت درخواست خرید، از مشاوره فنی، مسائل فنی انتخاب گرید، پشتیبانی محصول و... هم بهره ببرید

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاربرد ورق استیل 304 در سینک ظرفشوئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد ورق استیل 304 در سینک ظرفشوئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید