سامسونگ 88 درصد از بازار گوشی های تاشو را در اختیار دارد

به گزارش وبلاگ محتوا، زمانی که کاربران به خرید گوشی های تاشو فکر می نمایند، معمولا سامسونگ اولین نامی است که در فکر آن ها قرار می گیرد. این شرکت طی چند سال گذشته بودجه عظیمی را برای ساخت و بازاریابی این گوشی ها اختصاصی داده و به لطف همین اقدامات، بخش بسیار بزرگی از این بازار را در اختیار دارد. در همین رابطه راس یانگ که یکی از مشهورترین تحلیلگران حوزه نمایشگرهای موبایل محسوب می گردد، در جدیدترین گزارش خود به شرایط بازار گوشی های تاشو در سال 2021 پرداخته است.

سامسونگ 88 درصد از بازار گوشی های تاشو را در اختیار دارد

طبق این گزارش، سامسونگ در سال 2021 توانسته 88 درصد از بازار گوشی های تاشو را از آن خود کند. برای مقایسه باید بگوییم که در سال 2020 سهم بازار این شرکت 86 درصد بود. با وجود اینکه طی سال 2021 چندین مدل نو گوشی تاشو راهی بازار شده، ولی سامسونگ توانسته سهم بازار خود را افزایش دهد.

به طور معین در 5 گوشی تاشوی پرفروش، نام 4 گوشی سامسونگ دیده می گردد. اگرچه این تحلیلگر نام پرفروش ترین گوشی های تاشو سامسونگ را اعلام ننموده، ولی بدون شک دو گوشی گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 در رتبه اول و دوم قرار گرفته اند. باید خاطرنشان کنیم با وجود اینکه شمار شرکت هایی که وارد این بازار می شوند در حال افزایش است، اما در این میان سامسونگ تقریبا تنها شرکتی است که گوشی های تاشوی خود را به طور گسترده راهی بازارهای جهانی می نماید.

به عنوان مثال می توانیم به اوپو اشاره کنیم که مدتی قبل از اولین گوشی تاشوی خود به نام Find N رونمایی کرد که رقیب مستقیم گلکسی زد فولد 3 محسوب می گردد و نسبت به این گوشی قیمت بسیار کمتری دارد. اما در حال حاضر فقط کاربران چینی می توانند این گوشی را خریداری نمایند. همین موضوع برای گوشی های تاشوی ساخت آنر و شیائومی هم صدق می نماید که فقط راهی بازار چین شده اند.

با این حال، بر اساس گزارش های منتشر شده به نظر می رسد در سال 2022 شمار گوشی های تاشو به طور قابل توجهی افزایش پیدا می نماید و مثلا می توانیم به ویوو هم اشاره کنیم که گویا میخواهد در این سال از 2 گوشی تاشو رونمایی کند. از آنجایی که این شرکت ها می خواهند به طور جدی تر به بازار گوشی های تاشو توجه نشان دهند، به احتمال زیاد شاهد راه یابی این محصولات به بازارهای جهانی خواهیم بود.

همین افزایش تعداد گوشی های تاشوی مجذوب کننده تهدیدی برای سهم بازار سامسونگ محسوب می گردد و از سوی دیگر باید به اخبار مربوط به کوشش شرکت های شیائومی و اوپو برای فراوری رقیب مقرون به صرفه تر برای گلکسی زد فلیپ 3 هم اشاره کنیم. در حال حاضر این گوشی به لطف قیمت نسبتا مناسبی که دارد مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته اما اگر رقبا گوشی های مجذوب کنندهی را با قیمت پایین تر از زد فولد 3 عرضه نمایند، بدون شک سامسونگ با چالشی جدی روبه رو خواهد شد.

طبق گزارش شرکت کانالیس، در سال 2021 آمار فروش گوشی های تاشو با رشد 148 درصدی به 8.9 میلیون دستگاه رسیده است. این شرکت پیش بینی نموده که تا سال 2024 آمار فروش سالانه این نوع گوشی ها به حدود 30 میلیون دستگاه می رسد و به علت همین پیش بینی ها، شرکت های مختلف نمی خواهند این بازار بسیار سودآور را از دست بدهند.

طبیعتا با افزایش تعداد گوشی های تاشو، قیمت این نوع گوشی ها هم به طور قابل توجهی کاهش پیدا می نماید و در نتیجه کاربران بیشتری توان خرید آن ها را به دست می آورند. به نظر شما سامسونگ در سال 2022 هم می تواند تسلط بر بخش بزرگی از بازار گوشی های تاشو را حفظ کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: sammobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ 88 درصد از بازار گوشی های تاشو را در اختیار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ 88 درصد از بازار گوشی های تاشو را در اختیار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید