زنگنه: نگران احیای بازارهای از دست رفته نفت ایران نیستم ، قدرتمندتر از گذشته بر می گردیم

به گزارش وبلاگ محتوا، وزیر نفت گفت: من نگران بازارهای از دست رفته نیستم و خریداران نفت هم خود را به یک یا دو فروشنده محدود نمی کنند. در صورت لغو تحریم قدرتمندتر از گذشته به بازار بر می گردیم، کوتاه تر از زمانی که فکر می کنید.

زنگنه: نگران احیای بازارهای از دست رفته نفت ایران نیستم ، قدرتمندتر از گذشته بر می گردیم

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ محتوا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در جمع وبلاگ محتوا با بیان اینکه شرکت ها با امید زیادی در نمایشگاه حضور دارند، گفت: نمایشگاه نمایانگر شکست تحریم ها علیه صنعت نفت است، چون اگر صنعت نفت زنده نبود شرکت ها نمی توانستند در این نمایشگاه کاری انجام دهند، صنعت نفت تا زمانی فعال هستند، زنده هستند و سرمایه گذاری می کنند و برای کالاها و خدمات شرکت ها تقاضا می دهند، اینها هم زنده هستند.

زنگنه ادامه داد: البته برای کار بیشتر تقاضا دارند ما هم قبول داریم، اما صنعت نفت نیاز به سرمایه گذاری بیشتر داریم که این سرمایه گذاری هم نیاز به منابع بیشتر دارد که باید در همه سطح نظام تلاش کنیم تا این مجموعه بزرگ که یک ثروت بزرگ کشور است، را صیانت کنیم و طرح های خودمان را با اتکا به داخلی ها پیش ببریم.

وی اضافه کرد: در پروژه های بالادستی نفت در خشکی 80 درصد کالاها خدمات و مهندسی از داخل تهیه می شود و قراردادها در قالب ای پی سی و ای پی دی تصریح شده و حق خرید از خارج ندارند، البته ما در بخش هایی ضعف داریم و در بخش هایی هم ورود کردیم اما مثل لوله های بدون درز، cra و ماشین دوار تقاضا زیاد است.

وی درباره بازگشت تولید نفت ایران به بازار پس از لغو تحریم اظهار کرد: من نگران بازارهای از دست رفته نیستم و خریداران نفت هم خود را به یک یا دو فروشنده محدود نمی کنند.

وی تاکید کرد: در صورت لغو تحریم قدرتمندتر از گذشته به بازار بر می گردیم، کوتاه تر از زمانی که فکر می کنید.

وزیر نفت درباره سخنان اخیر عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی درباره اینکه صادرات نفت ایران در مدت اخیر افزایش یافته است، گفت: به شدت.

وی درباره گازرسانی به سیستان و بلوچستان گفت: ظرف ماه های اول سال آینده زابل به شبکه وصل می شود.

زنگنه یکی از دلایل تعویق در گازرسانی به سیستان و بلوچستان را تمرکز لوله سازان برای تامین لوله های گوره جاسک مطرح نمود و گفت: ظرفیت لوله سازان محدود است و اولویت با گوره جاسک بود. با این حال، گازرسانی داخل شهرها در جریان است و تاخیر جدی ندارد.

وی احتمال درباره بازگشت نفت ایران به بازار تاکید کرد: بر اساس احتمالات کار می کنیم اما اعلام عمومی نمی کنم. البته نگران بازیافتن بازارهای از دست رفته نیستیم زیرا اگر تحریم ها برداشته شود بازار به سراغ ما می آید زیرا به دنبال تنوع در فروشندگان هستند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در جریان تحریم تجربه های جدیدی به دست آوردیم، اضافه کرد: در خصوص بازاریابی و انتقال پول در صورت برطرف تحریم ها در کوتاه ترین زمان به شرایط پیش از تحریم می رسیم.

وی در خصوص شرایط صادرات نفت و برطرف تحریم ها در دولت جدید آمریکا و ریاست جمهوری جو بایدن گفت: من پیشگو نیستم اما مقامات سیاسی ما پیام ها را روشن داده اند.

وزیر نفت همچنین شرح داد: مذاکره ای برای تهاتر نفت نبوده است.

زنگنه درباره برنامه قراردادی در توسعه میادین نفت و گاز خزر به خصوص آذربایجان اظهار داشت: پیش از تحریم ها، با جمهوری آذربایجان پیشرفت های خوبی داشتیم که با تحریم ها دچار اشکال شد اما اگر تحریم ها برطرف شود این مسائل نیز حل خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز 11 برای زمستان سال آینده به برداشت 15 میلیون متر مکعب می رسد.

منبع: ایلنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زنگنه: نگران احیای بازارهای از دست رفته نفت ایران نیستم ، قدرتمندتر از گذشته بر می گردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگنه: نگران احیای بازارهای از دست رفته نفت ایران نیستم ، قدرتمندتر از گذشته بر می گردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید