75درصد دستفروشان اتباع بیگانه هستند، راه اندازی و تجهیز دو بازارچه در هسته مرکزی زاهدان

به گزارش وبلاگ محتوا، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان با بیان اینکه 75 درصد دستفروشان را اتباع بیگانه تشکیل می دهند اضافه کرد: در راستای ساماندهی دستفروشان دو بازارچه در هسته مرکزی شهر زاهدان راه اندازی و تجهیز شده است.

75درصد دستفروشان اتباع بیگانه هستند، راه اندازی و تجهیز دو بازارچه در هسته مرکزی زاهدان

آسا ریگی در گفت وگو با وبلاگ محتوا اظهارکرد: سد معبر یکی از معضلات اجتماعی است که ضمن مخدوش نمودن سیما و منظر شهری موجبات ناراضایتی شهروندان، گره ترافیکی، افزایش تصادفات، مسدود نمودن جوی ها و ریختن زباله و پسماندهای میوه فروشان و دستفروشان در خیابان ها می شود.

وی ادامه داد: ایجاد مانع در مسیرها به طرق مختلف تعرض به حقوق عابران پیاده محسوب می شود و شهرداری موظف است برابر تبصره یک، بند دو، ماده 55 قانون شهرداری ها نسبت به رفع سد معبر اقدام نماید.

وی گفت: عرضه کالا و خدمات در پیاده روها یا خیابان های اصلی، نصب دکه های غیر مجاز، چیدن اجناس در مقابل مغازه ها و اشغال نمودن پیاده روها، وجود چرخ دستی های و وانت بارهای میوه فروش سیار و ثابت، ریختن مصالح ساختمانی در معابر فرعی و اصلی از جمله مصادیق بازر سد معبر است و مواردی همچون افزایش جمعیت مهاجرین و حاشیه نشینان، نبود فرصت های شغلی مناسب، عدم وجود امکانات در برخی مناطق شهری از مهمترین عوامل اصلی پیدایش این معضل اجتماعی می باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان شرح داد: شهرداری زاهدان نیز در راستای ساماندهی این افراد و ایجاد رضایتمندی شهروندان اقدام به راه اندازی و تجهیز دوبازارچه در هسته مرکزی شهر که عمدتا بیشترین مسائل و معضلات مربوط به پدیده سد معبر در آن مشاهده می شود، نموده است.

ریگی در ادامه اضافه نمود: بازارچه امیرالمومنین با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال و بازارچه شریعتی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال تکمیل و راه اندازی شده که جهت ادامه فعالیت دستفروشان و میوه فروشان کاملا بصورت رایگان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه مدیریت شهری هزینه های بسیار در راستای ساماندهی دستفروشان و ایجاد بازارچه ها متحمل شده و اطلاع رسانی لازم به دستفروشان و مهاجرین مبنی بر ادامه فعالیت در بازارچه ها بصورت رایگان اجرا شده است اما متاسفانه هیچگونه همکاری در این خصوص از جانب دستفروشان صورت نگرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان در خاتمه با اشاره بر رفع پدیده سد معبر گفت: رفع معضل سد معبر نیازمند همکاری دوجانبه مردم و مسوولین شهری می باشد، چرا که رعایت حفظ حقوق شهروندی موجب از بین رفتن بسیاری از اختلالات کنونی و آسایش روحی و روانی شهروندان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "75درصد دستفروشان اتباع بیگانه هستند، راه اندازی و تجهیز دو بازارچه در هسته مرکزی زاهدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "75درصد دستفروشان اتباع بیگانه هستند، راه اندازی و تجهیز دو بازارچه در هسته مرکزی زاهدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید