دیوار به دیوار از جنس ایثار

به گزارش وبلاگ محتوا، خبرنگاران/زنجان جوانان زنجانی در روزهای کرونایی به صورت شبانه روزی، حتی زمانی که شهر را خواب فرا می گیرد، خیابان ها، معابر شهری، محله ها و کوچه ها را ضدعفونی می نمایند.

دیوار به دیوار از جنس ایثار

سازمان های مردم نهاد و خیران زنجانی از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان، اقدامات و فعالیت های خود را برای مقابله با شیوع این بیماری شروع کردند. جوانان زنجانی در روزهای کرونایی به صورت شبانه روزی، حتی زمانی که شهر را خواب فرا می گیرد، در و دیوارها، خیابان ها، معابر شهری، محله ها و کوچه ها را ضدعفونی نموده و بین اقشار ضعیف و خانواده های مبتلایان به کرونا، اقلام بهداشتی توزیع می نمایند.

نماینده سمن ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استانداری زنجان، در رابطه با پویش مردمی مبارزه با کرونا، اظهار می نماید: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، این پویش مردمی کار خود را شروع نموده است. گندزدایی و ضدعفونی شهر به دو صورت مکانیزه و دستی، توزیع پک های بهداشتی و ارائه آموزش به اقشار مختلف جامعه به خصوص اقشار ضعیف، از جمله اقدامات پویش مردمی مبارزه با کرونا در زنجان بوده است.

زهرا فتحی با اشاره به اینکه آپارتمان ها، پمپ بنزین ها، بیمارستان ها، کمپ ها و سایر مکان های عظیم شهر روزانه توسط اعضای پویش مردمی مقابله با کرونا به دو صورت مکانیزه و دستی گندزدایی و ضدعفونی می گردد، می افزاید: پویش مردمی مقابله با کرونا حدود 10 تا 20 ماشین مکانیزه (وانت و دستگاه های سم پاشی) برای گندزدایی شهر در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه اکیپ دستی پویش مردمی مبارزه با کرونا مجهز به پمپ های دوشی هستند و اقدام به گندزدایی و ضدعفونی کردن ورودی و داخل آپارتمان ها و کوچه های شهر می نمایند، در رابطه با کارهای فرهنگی این پویش مردمی تصریح می نماید: نصب پوستر و بروشورها در بعضی از آپارتمان های زنجان برای مطلع سازی در رابطه با ویروس کرونا و نحوه مقابله با آن، از جمله اقدامات فرهنگی پویش مردمی مبارزه با کرونا است.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه پک های بهداشتی شامل الکل، ژل ضدعفونی نماینده دست و دستکش بوده و بین همه اقشار آسیب پذیر زنجان توسط این پویش مردمی با هزینه خیرین استان توزیع می گردد، ادامه می دهد: تعدادی از سمن های استان نیز به خانواده ها و افراد تحت پوشش خود آموزش های خودمراقبتی ارائه می دهند.

نماینده سمن ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استانداری زنجان در رابطه با توزیع 50 عدد پک بهداشتی بین خانواده بیماران کرونایی قرنطینه شده در منازل خودشان، خاطرنشان می نماید: تعاونی داروسازان استان به عنوان خیر، پک های بهداشتی، یک جعبه دستکش و 50 عدد ماسک، ژل و الکل ضدعفونی نماینده در قالب عظیم تهیه نموده و توسط این پویش مردمی بین خانواده های این قشر توزیع شد.

یکی از بانیان پویش مردمی مبارزه با کرونا در زنجان نیز با تاکید بر اینکه همه کارهای صورت گرفته در پویش مردمی مبارزه با کرونا تحت نظارت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بوده و هیچ کاری مستقل انجام نشده است، اظهار می نماید: تامین همه مواد به وسیله خیرین بوده و پویش مردمی هیچ بودجه ای ندارد و کارهای صورت گرفته در آن صرفا مردمی بوده و ارگان های دولتی فقط پشتیبانی معنوی می نمایند ولی تحت نظارت آنان است.

وحید امیری با بیان اینکه تا به امروز 1200 پک بهداشتی توسط این پویش مردمی توزیع شده است، در رابطه با کنترل تردد خودروهای غیربومی به استان توسط اعضای پویش مردمی مبارزه با کرونا، می افزاید: اعضای پویش مردمی مبارزه با کرونا در ورودی های شهر زنجان به عنوان پلیس افتخاری با هماهنگی نیروی انتظامی برای کنترل تردد خودروهای غیربومی به استان همکاری می نمایند.

وی با بیان اینکه پویش مردمی مبارزه با کرونا در شهرستان ها و روستاهای استان نیز ورود نموده است، خاطرنشان می نماید: 12 هزار مورد اقلام بهداشتی در روستاهای اطراف شهر زنجان توسط خیری تهیه و توزیع شد و بعضی از روستاها از جمله روستاهای منطقه قره پشتلو و دندی نیز گندزدایی شدند.

یکی دیگر از اعضای پویش مردمی مبارزه با کرونا در استان زنجان نیز می گوید: برای یاری به مردم زنجان در راستای شکست دادن ویروس کرونا، به این پویش ملحق شده ام و از همان روزهای نخست راه اندازی پویش مقابله با کرونا در محلول پاشی معابر و محله های زنجان فعالیت می کنم.

وی می افزاید: از مردم استان خواهشمندم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند و تنها برای انجام کارهای بسیار ضروری از منازل خود خارج شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دیوار به دیوار از جنس ایثار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوار به دیوار از جنس ایثار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید