درمان و جراحی بیماری های شانه و آرنج در کلینیک دکتر علیرضا فرهمندی

به گزارش وبلاگ محتوا، رپرتاژآگهی - دکتر علیرضا فرهمندی فوق تخصص جراحی شانه و آرنج یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین پزشکان در زمینه معالجه، درمان و جراحی مفصل شانه می باشد ایشان فوق تخصص شانه می باشند که در زمینه های درمانی و جراحی گوناگونی همچون درمان دررفتگی شانه، درمان و جراحی شکستگی شانه و … فعالیت می نمایند دکتر فرهمندی که فارغ التحصیل از کالج سلطنتی انگلستان می باشد علاقه مند است که به مردم کشور خود خدمات رسانی کند.

درمان و جراحی بیماری های شانه و آرنج در کلینیک دکتر علیرضا فرهمندی

با توجه به اینکه تعداد افراد دارای مدرک فوق تخصص شانه در ایران بسیار کم می باشد دکتر فرهمندی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد ایشان چندین سال است که در زمینه های مربوط به جراحی شانه، جراحی های ترمیمی، معالجه و درمان آسیب های ناشی از انجام ورزش ها، جراحی های مربوط به فلج اعصاب و شبکه براکیال، جراحی های مربوط به تعویض مفصل شانه و هم چنین جراحی های مربوط به شکستگی فعالیت می نمایند.

معرفی بهترین جراح شانه

بهترینجراح شانه کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ تعویض مفصل شانه یکی از موثرترین روش هایی است که برای کم کردن و یا از بین بردن درد ناشی مفصل توسط فوق تخصص شانه انجام می شود. متخصصان این رشته پزشکی از این روش فوق العاده برای درمان بیماری های مربوط به آرتروز نیز بهره می گیرند. یکی از عظیمترین مزیت های این روش، بازدهی بالای بدن بعد از عمل جراحی است.

در رفتگی شانه صدمه ای است که در آن بازوی فوقانی بیمار از جای خود بیرون می آید. شانه از متحرک ترین مفصل های بدن است که ممکن است دچار دررفتگی شود.اگر به دررفتگی شانه، شک دارید و علائمی غیر طبیعی را احساس می کنید، به بهترین جراح شانه مراجعه کنید و مراحل درمانی زودتر شروع شود.

مهم ترین علائم در رفتگی شانه چیست؟

شانه ای که به وضوح تغییر شکل داده و از جای خود خارج شده است.

تورم درنواحی مورد نظر

کبودی و تغییر رنگ در شانمه و اطراف آن

درد شدید در شانه

عدم توانایی در حرکت مفاصل

درد شدید و محدودیت در انجام حرکات عادی

در رفتگی شانه ممکن است باعث بی حسی، ضعف، سوزن سوزن شدن در نزدیکی جراحت و یا اطراف آن شود و حتی ممکن است رفتگی شدیدعضلات را تجربه کنید و درد به مرور افزایش یابد.

مراقبت های لازم از شانه در رفته قبل از مراجعه به جراح شانه

تا زمانی که بیمار به پزشک و جراح شانه مراجعه کند، ضروری است مراقبت هایی را انجام دهد تا شانه بیش ازاین آسیب نبیند.

مراقبت کنید تا مفصل شانه جا به جا نشود و مفصل شانه را درموقعیت فعلی آن نگه دارید.

چه مواقعی دچار درفتگی شانه می شویم؟

ضربه شدید به مفصل شانه که استخوان و مفصل را از جای خود خارج کند.

چرخش شدید مفصل شانه در حین بازی و حرکت

در رفتگی جزئی بر اثر افتادن و ضربه

آسیب های ورزشی مانند فوتبال،هاکی، اسکی، ژیمناستیک، وزنه برداری و والیبال

ضربات شدیدی به شانه در اثر تصادفات

یک مشکل ژنتیکی وجود دارد که بیمار دچاربی ثباتی و سستی در عضلات است که بیشتر از افراد دیگر شانس درر فتگی شانه را دارد.

آسیب های مفصل شانه

جراحی شانه چه موقعی ضروری است؟

در بخش قبل به شکل مختصری درباره آناتومی مفصل شانه شرح دادیم. حال میدانیم که شانه مجموعه پیچیده ای است شامل استخوان، کپسول مفصل، عصب ها، تاندون و عضلات. آسیب در هر کدام از این بخش ها یکی از دلایل مراجعه به متخصص شانه است. بسیاری از این آسیب ها ممکن است با قرص یا تمرینات فیزیوتراپی حل و یا کنترل شود.

اما آسیب هایی وجود دارد که تنها با عمل جراحی شانه قابل درمان است. تشخیص روش درمان مسائل و آسیب های شانه، مسئله بسیار مهمی است. چرا که با توجه به عملکرد پیچیده شانه، اگر تشخیص و درمان به درستی انجام نشود، میتواند عواقب و مسائل بعدی را ایجاد کند.

رسوب کلسیم در تاندون شانه

رسوب کلسیم در تاندون شانه یا تاندونیت کلیسیفه، یکی از بیماری هایی است که هنوز علت آن تعیین نیست. باور غلطی وجود دارد که این بیماری در اثر مصرف بیش از حد کلسیم رخ می دهد. اما واقعیت این است که این بیماری هیچ ارتباط مستقیمی با مصرف کلسیم ندارد. در این بیماری قسمتی از بافت تاندون تغییر میکند و فضایی برای رسوب ایجاد می شود. پیشرفت این بیماری باعث درد شدیدی می شود که از تحمل خارج است.

درمان این بیماری با توجه به پیشرفت و شرایط هر بیمار متفاوت است. اگر بیماری در مراحل اولیه باشد، از روش های غیرجراحی برای درمان آن استفاده می شود. این روش درمانی شامل حرکات ورزشی است که به بیمار آموزش داده میشود. علاوه بر آن داروهای مسکن و تزریق هایی ممکن است بر اساس تشخیص پزشک صورت بگیرد تا بیماری متوقف شود.

اما اگر این درمان ها پاسخگو نباشد و یا رسوب کلسیم عظیم باشد، ضروری است جراحی شانه انجام شود. روش های جراحی رسوب کلسیم میتواند سه حالت مختلف داشته باشد:

تخلیه استخوان اضافه و تاندون آسیب دیده (آرتروسگوپی به صورت بسته)

جراحی باز

تخلیه با سوزن زدن

اگر شما دچار رسوب کلسیم هستید و یا میخواهید درباره روش های درمان و تشخیص آن بیشتر بدانید مقاله رسوب کلسیم در تاندون شانه را مطالعه کنید.

دررفتگی مکرر شانه یا ناپایداری مزمن

دررفتگی مکرر شانه یکی از مسائلی است که بسیاری از بیماران درباره آن میپرسند و یا برای درمان به مطب مراجعه مینمایند. دررفتگی مکرر شانه زمانی اتفاق می افتد که گردی سر بازو از گوی کتف جدا شود.

باید بدانید که تنها روش درمان دررفتگی مکرر شانه، عمل جراحی شانه است. حتی طبق جدیدترین متدهای درمانی، با اولین دررفتگی شانه باید عمل جراحی انجام شود. بعد از عمل جراحی شانه، عملکردی شبیه به یک شانه سالم خواهد داشت. از قلم نیاندازید که امکان دررفتگی یک شانه سالم نیز وجود دارد.

معرفی بهترین جراحی آرنج

فوق تخصص جراحی آرنج معمولا از روش های مختلفی برای درمان شکستگی استخوان های آرنج استفاده می نمایند. به طور کلی آرنج دارای سه نوع استخوان است که اسم آنها شامل هومروس، رادیوس و اولنا هستند.

فوق تخصص جراحی آرنج و سایر متخصصان و فوق تخصصان برای خدمت به بیماران از ابزار های جراحی و یا حتی غیر جراحی برای رضایت و نجات بیماران از حوادث و اتفاقاتی که برای آنها پیش آمده است یاری میگیرند و بدون استفاده از آنها به راحتی نمی توان بر آنچه که وظیفه ذاتی پزشکان است پیروز شوند.

تعویض مفصل آرنج

اگر بیماری مانند: آرتریت روماتوئید، آرتروز، رماتیسم مفصل داشته و یا آسیبی به آرنج وارد شده باشد ، پزشک ممکن است برای درمان، جراحی را انتخاب نموده و همینطور راهی برای جایگزین مفصل قبلی را توصیه کند. اما تعویض مفصل آرنج شامل : معایب، مزایا و نکاتی است که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

جراحی مفصل آرنج :

درطول جراحی مفصل آرنج، جراح آرنج، مفصلی که از یک مفصل مصنوعی ساخته شده و به استخوان بازو متصل است را جایگزین مفصل قبلی می نماید.

نکته مهم در جراحی مفصل آرنج

اگر در ناحیه آرنج دچار مشکل و آسیب هستید و یا طبق توصیه پزشک به دنبال تعویض مفصل هستید، نکته مهم و حیاتی آن است که باید حتما به سراغ بهترین جراح آرنج در ایران بروید و تعویض آرنج را انجام دهید.

شایع ترین عوارض جراحی مفصل آرنج

جراحی مفصل آرنج مانند هر جراحی دیگری ممکن است عوارضی داشته باشد از جمله :

عفونت

واکنش آلرژیک به مفصل مصنوعی

شکستگی استخوان

سختی و بی ثباتی مفصل

ضعف و شکست در تاندون بازو

احساس درد

خونریزی و لخته شدن خون،مانند هر نوع جراحی دیگری

خطرات ناشی از بیهوشی و واکنش آلرژیک به داروها و یا مسائل تنفسی که در تمام جراحی ها ممکن است به وجود بیاید.

زمان جراحی تعویض مفصل آرنج

جراحی تعویض مفصل آرنج به طور معمول، دو ساعت طول خواهد کشید و بعد از اتمام عمل، از بخیه و باند در محل مورد نظر استفاده خواهد شد.

مراقبت های بعد از جراحی تعویض مفصل آرنج

از آن جایی که طی جراحی تعویض مفصل آرنج، برش پوست، تاندون و استخوان ها اجرا شده و همینطور مفصل مصنوعی در بدن کارگذاشته شده است، ، بعد از جراحی احساس درد طبیعی است ، بنابراین پزشک مربوطه دارو ها و توصیه های لازم را تجویز خواهد نمود.

بعد از تصویض مفصل آرنج چه زمانی می توان از آرنج استفاده کرد؟

برای به کارگیری و استفاده از مفصل آرنج زمان ضروری است و باید مدتی بگذرد و نباید تا یک هفته بعد از جراحی آرنج، حتی یک فنجان بلند کنید.

باتوجه به میزان و شدت جراحی، جراح مربوطه به بیمار، زمان به کارگیری آرنج و میزان استراحت را توصیه می نماید. اما برای آن که بیمار نتیجه بگیرد و جراحی مطلوبی را پشت سر بگذارد باید در زمان ضروری استراحت نموده و از حمل و یا بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کند.

آدرس: خیابان شیخ بهایی جنوبی،پایین تر از پل حکیم، بلوار آزادگان، نبش خیابان 21 شرقی، پلاک 13، واحد1

تماس :02188880640

ارسال توسط طراحی وبسایت الگانت وب

منبع: شفقنا اقتصادی

به "درمان و جراحی بیماری های شانه و آرنج در کلینیک دکتر علیرضا فرهمندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان و جراحی بیماری های شانه و آرنج در کلینیک دکتر علیرضا فرهمندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید