آشنایی بافواید ترب سفید

به گزارش وبلاگ محتوا، از خواص و فواید بی نظیر ترب سفید مطلع هستید؟ آیا می دانید ترب سفید برای برای پوست و مو و درمان بیماری ها بسیار مفید است؟ در ادامه با تمام خواص و فواید ترب سفید آشنا می شوید.

آشنایی بافواید ترب سفید ترب سفید اولین بار سال ها پیش در چین کشت شد و به آرامی راه خود را به بخش های دیگر دنیا هموار کرد. در حقیقت، در زمان های گذشته، طیف گسترده ای از منافع که ترب بسیار مورد توجه مصر و یونان بود.شرایط آن ها آنقدر بالا بود که در یونان، کپی طلا از ترب ساخته شد.

چنانچه در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد ترب سفید فواید و خواص قابل توجهی دارد ؛ ترب سفید غنی از ویتامین ، اسید فولیک، و آنتوسیانین ها هستند و به عنوان عوامل موثر در مبارزه با سرطان شناخته می شوند. ویتامین های موجود در ترب می توانند اختلالات پوستی را درمان نمایند. نه تنها به بهبود عملکرد مثانه و کیسه صفرا یاری می نماید، بلکه به انواع کارنمودهای حیاتی دیگری هم مرتبط است. که ما چیزهای بیشتری در این مورد داریم.

در ادامه قصد داریم به خواص ترب نگاه دقیق تری بیندازیم و با کارنمودهای آن در بدن بیشتر آشنا شویم.

تامین نماینده فیبر رژیمیآن ها غنی از فیبر رژیمی هستند. این درصد بالا به بهبود توانایی بدن برای هضم غذا یاری می نماید و بعلاوه متابولیسم را با سرعت درست حفظ می نماید. هم چنین محتوای فیبرش به مقداری است که شما در روز احتیاج دارید، اضافه می نماید و باعث می گردد که احساس سیری برای مدت زمان بیشتری داشته باشید.

سرشار از آنتی اکسیدانترب سفید حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در مرکبات و سبزیجات یافت می گردد. این آنتی اکسیدان ها از بدن در مقابل واکنش های اکسیداسیون و محصولات جانبی که ممکن است سرطانی باشند و یا بدن را مستعد بیماری نمایند، محافظت می نمایند.

غنی از ویتامینویتامین های A، C و K که در ترب وجود دارند، به جلوگیری از اختلالات پوستی تا حد زیادی یاری می نمایند. مصرف ترب بعلاوه منجر به فراوری بهتر و ترمیم سلول ها می گردد.

غنی از آهن استآهن موجود در ترب اثرات مثبتی بر روی خون و در نتیجه بر عملکرد کلی قلب دارد. آهن به حفظ سلول های سالم، پوست، مو و ناخن ها یاری می نماید. مصرف مواد مغذی غنی از آهن به صورت روزانه ظاهر عمومی را بهبود می بخشد.

تقویت متابولیسمآیا پختن مرغ دیشب به شما خسارتی را وارد نموده است؟ سعی کنید آن را با ترب برطرف کنید. مصرف ترب سفید فرآیند متابولیسم بدن را افزایش می دهد که به نوبه خود به کارنمودهای داخلی یاری می نماید تا عملکرد بهتری داشته باشند.1

بهبود سلامت سیستم تنفسیترکیب ویژگی های ضدباکتریایی و ضدویروسی ترب با ویژگی های خلط آور ترب و آب آن، این گیاه را برای درمان مسائل تنفسی ایده آل نموده است. خلط یا مخاط اضافی موجود در مجاری تنفسی می تواند به محلی برای تجمع و رشد باکتری ها تبدیل گردد. آب ترب علاوه بر اینکه خلط موجود در مجاری تنفسی را پاک می نماید، باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا را نیز از بین می برد و موجب حفظ سلامتی سیستم تنفسی می گردد.

بهبود هضم غذاآب ترب دارای آنزیم هایی مانند آمیلاز (amylase، آنزیم موجود در آب دهان و ترشحات لوزالمعده و غیره که در تبدیل نشاسته به قند نقش دارد) و استراز (esterase، انواع آنزیم هایی که هیدرولیز یا سنتز اِسترها را تسریع می نمایند) است که مشابه آنزیم های موجود در دستگاه گوارش انسان هستند. این آنزیم ها هضم بهتر و مؤثرترِ کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین ها و چربی ها را تسهیل می نمایند. هضم بهتر این موادغذایی موجب پیشگیری از یبوست و افزایش مقدار جذب موادمغذی در روده می گردد.

سم زدایی بدنمدت هاست که معین شده است ترب ادرارآوری طبیعی است و موجب تحریک فراوری ادرار می گردد. ترب با افزایش دفع سموم اضافی، چربی ها و حتی آب ازطریق ادرار به پاک سازی کلیه ها و بالا نگه داشتن سطح عملکرد آنها یاری می نماید.

پیشگیری از سرطانترب علاوه بر موادمغذّی فراوان، از ترکیبات فنولی آنتی اکسیدانی خاصی نیز برخوردار است که موجب کاهش ابتلابه انواع گوناگون سرطان به ویژه سرطان معده می شوند. نیتروس آمین (Nitrosamine) ترکیب خاص یافت شده در ترب است که از تشکیل بسیاری از مواد سرطان زا جلوگیری می نماید.

کاهش التهابپژوهش ها نشان داده است که ترکیبات ضدالتهابی موجود در آب ترب، ریشه ها و برگ های آن، التهاب در سراسر بدن را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد. خاصیت ضدالتهابی ترب به افزایش سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به آرتروز یاری می نماید. ترب بعلاوه در درمان نقرس و برطرف ناراحتی و درد ناشی از صدمات و خستگی و کوفتگی عضلانی نیز مؤثر است.

بهبود سلامت استخوان هاترب نیز مانند بیشتر انواع سبزیجات چلیپایی منبعی غنی از کلسیم است که برای سلامت استخوان ها لازم است. اگر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارید یا به تدریج دردهای مرتبط با پیری را حس می کنید، بدون شک افزودن مقداری ترب و کلسیم به رژیم غذایی تان می تواند شرایط شما را بهتر کند و فرایند طبیعی پیری را آهسته تر کند.2

حفظ سلامت موهای سرآهن موجود در این گیاه برای حفظ سلامت موها لازم است ، شما می توانید از ترب سفید برای سلامت مو بهره ببرید.

درخشان کردن موهای سرآب ترب سفید برای درخشش موها مفید است ، شما می توانید برای رسیدن به نتایج دلخواه خود از آب ترب بهره ببرید.

پیشگیری از بیماری های قارچیآب ترب سفید دارای آنزیم های مختلف نظیر آمیلاز ، استراز و دیاستاز می باشد که باعث از بین بردن قارچ ها می گردد. اگر می خواهید از بیماری های قارچی در امان باشید بهتر است از ترب سفید بهره ببرید.

رژیم لاغری و کاهش وزنترب سفید به کاهش وزن یاری می نماید ، شما می توانید مقداری آب موجود در ترب سفید را میل کنید ، این کار باعث می گردد تا کاهش وزن رخ دهد ، مصرف ترب سفید از دریافت کالری اضافی در بدن جلوگیری می نماید و مانع از جمع شدن چربی می گردد.

درمان شوره سرترب سفید برای از بین بردن شوره سر موثر است ، شما بهتر است مقداری زیادی ترب سفید را در رژیم غذایی خود قرار دهید. با این کار می توانید به راحتی شوره سر را از بین ببرید. روش دیگر این است که پوست سر را با آب ترب مالش دهید و پس از مدتی با آب بشویید.

درمان مسائل تیروئیدآب ترب سفید دارای گوگرد و رافانین می باشد که باعث تعادل هورمون تیروئید می گردد. ترب سفید باعث افزایش متابولیسم بدن شده و مسائل تیروئید را مرتفع می نماید.

یاری به ساخت عضلاتبرای ساخت عضلات بدن احتیاج به مواد مغذی دارید ، ترب سفید یک منبع عالی از پروتئین می باشد که برای ساخت عضله بسیار مفید است. شما می توانید از ترب سفید در رژیم غذایی خود بهره ببرید.

درمان جوش و آکنهترب سفید دارای خاصیت ضدعفونی نمایندگی می باشد. ریشه خوراکی این گیاه باعث جلوگیری از مسائل پوستی می گردد. ترب سفید می تواند به راحتی نیش حشرات را درمان کند. برای درمان آکنه و جوش نیز موثر است.

درمان هموروئیدیبوست یکی از دلایل بروز بیماری هموروئید می باشد. آب ترب سفید باعث دفع سموم شده و سبب کاهش درد می گردد. نوشیدن آب ترب سفید به درمان هموروئید یاری می نماید.

سلامت قلبترب سفید مانند سبزی های دیگر از جذب کلسترول بد خون در بدن جلوگیری می نماید و باعث کاهش کلسترول می گردد ، این امر از بیماری های قلبی جلوگیری می نماید.

کاهش دمای بدنترب سفید به عنوان یک ماده طبیعی برای خنک نمایندگی بدن می باشد. این خوراکی ها دارای ریشه تند می باشد و باعث کاهش دمای بدن می گردد. در فصل گرما می توانید از ترب سفید برای کاهش دمای بدن بهره ببرید.

سم زدایی کبدترب سفید برای سلامت کبد و معده مفید می باشد. ریشه خوراکی این گیاه یک سم زدای قوی می باشد که باعث خارج کردن مواد سمی از بدن می گردد.3

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.chetor.com

3.www.parsiday.com

منبع: راسخون

به "آشنایی بافواید ترب سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی بافواید ترب سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید