کوکو مرغ را با این روش به سبک فرانسوی ها درست کنید!

به گزارش وبلاگ محتوا، کوکو مرغ یکی از غذاهایی است که دستتان در درست کردن و طعم دار کردن آن کاملا باز است. با ما همراه باشید تا یکی از نوترین مدل های کوکو مرغ با سیب زمینی و پنیر پیتزا و پودر سوخاری خانگی را یاد بگیرید. این مدل کوکو هم گزینه خوبی برای ناهار است و هم میتوانید در مهمانی ها به عنوان یک غذای نو آن را سرو کنید.

کوکو مرغ را با این روش به سبک فرانسوی ها درست کنید!

مواد لازم در تهیه کوکو مرغ سوخاری

ران مرغ8 عدد
سیب زمینی میانه پخته2 عدد
پنیر پیتزا500گرم
فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، نمکبه مقدار لازم
زعفران دم نموده 5 تا 6 قاشق غذا خوری
آب جوش2 لیوان
پودر سوخاری خانگی (در ادامه روش تهیه شرح داده می گردد)2لیوان

1- مزه دار کردن و سرخ کردن مرغ ها:

  • مرغ ها رو با ادویه های دلخواهتون طعم دار کنین. (پیشنهاد ما فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و نمک است). مرغ ها رو با مواد ماساژ بدین (مرینیت کنید) تا طعم داره شه! بعد داخل روغن سرخ کنین تا تغییر رنگ بدن.
  • بعد از تغییر رنگ، 6 قاشق عذاخوری زعفران و 2 لیوان آب جوش با نمک رو به مرغ ها اضافه می کنیم و در تابه رو می بندیم و اجازه می دیم رون مرغ با حرارت تند مغز پخت شه.

2- جدا کردن استخوان مرغ ها و مخلوط کردن آن ها:

  • بعد از پخت، گوشت رو از استخوان جدا می کنیم و استخون ها رو تمیز می کنیم و کنار می گذاریم تا بعدا برای آغشته کردن کوکوها به پودر سوخاری، ازشون استفاده کنیم.
  • گوشت ها رو با یاری بلندر خرد می کنیم.

3- مخلوط کردن مرغ با سیب زمینی:

  • حالا مرغ خرد شده رو به سیب زمینی پوره شده اضافه می کنیم و 250 گرم پنیر پیتزا به ترکیبشون اضافه می کنیم. (اگر میخواین کوکوها رژیمی تر بشن، در این مرحله پنیر پیتزا اضافه نکنید یا مقدار آن را کمتر کنید. به مقدار لازم ادویه اضافه می کنیم و بعد باهم مخلوط می کنیم).

4- آغشته کردن کوکوها به پودر تردیلا:

  • به مقدار دوتا گردو از ترکیب برمیداریم و کف دستمون پهن می کنیم.
  • یه استخون تمیز رو روی ترکیب پهن شده کف دستمون میذاریم؛ بعد یه مقدار پنیر پیتزا روی اون می ریزیم و بعد دوباره به مقدار یک گردو از مواد بر می داریم و روی اون میزاریم بعد به شکل ران مرغ بهش فرم می دیم.
  • اون رو داخل آرد می غلتونیم و بعد داخل زرده تخم مرغ و بعد داخل پودر سوخاری.
  • رون مرغ کاور شده با پودر سوخاری رو داخل روغن داغ شده به صورت غوطه ور سرخ می کنیم. (می تونین این غذا رو به هر شکل که دوست دارین فرم بدین و سرخ کنین).

طرز تهیه پودر سوخاری تردیلا خانگی:

به جای استفاده از پودر سوخاری های حاضری، می تونین از کرانچی و تردیلا استفاده کنین. طعم پودر سوخاری رو با توجه به طعم کرانچی و تردیلا می تونین خودتون بسازین! ما برای این غذا دو بسته کرانچی آتشین با یک بسته تردیلا پنیری رو ترکیب کردم و یه طعم تند پنیری معرکه به دست آوردیم. (یعنی دوبسته کرانچی و تردیلا رو باهم پودر و مخلوط کردم و پودر سوخاری آماده شد).

نکته: دقت کنین که نباید خیلی پودر و شنی بشن؛ باید تیکه های درشت هم بینشون باشه؛ در نتیجه توصیه میکنیم به جای آسیاب، بلندر و غذا ساز، با دست و گوشت کوب سنتی خوردشون کنین.

اگر طعم این غذا رو دوست داشتید، سری هم به طرز تهیه توپک مرغ سوخاری، همراه با پنیر و سیزیجات بزنید و طعم یک غذای رژیمی و سالم با مرغ رو تجربه کنید. سوالات و نظراتتون رو از ما بپرسید. برای طرز تهیه فینگرفودهای دیگر به مجله اینترنتی وبلاگ محتوا سری بزنید.

منبع: اُکالا

به "کوکو مرغ را با این روش به سبک فرانسوی ها درست کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوکو مرغ را با این روش به سبک فرانسوی ها درست کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید