کرونا با مصرف آنتی بیوتیک ها درمان نمی گردد

به گزارش وبلاگ محتوا، عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: آنفلوانزا و کرونا با مصرف آنتی بیوتیک ها درمان نمی شوند.

کرونا با مصرف آنتی بیوتیک ها درمان نمی گردد

مسعود مردانی عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت و گو با وبلاگ محتوا، با اشاره به اهمیت توجه به مصرف معمول آنتی بیوتیک در بین مردم گفت: آنتی بیوتیک ها از جمله رایج ترین داروهای مصرفی در دنیا هستند، اگر چه این دسته از داروها، می توانند نجات بخش جان بسیاری از مردم دنیا از بیماری های عفونی و ویروسی باشند اما از سوی سازمان دنیای بهداشت زنگ خطر جدی را به صدا درآورده اند.

او گفت: با شیوع بیماری کرونا بعضی از افراد اقدام به مصرف خودسرانه انواع آنتی بیوتیک می نمایند که استفاده از این قرص ها نه تنها فایده ای ندارد، بلکه برای افراد مضر است. بیماری هایی مانند کرونا و آنفلوانزا از نوع ویروسی بوده و با مصرف آنتی بیوتیک درمان نمی شوند.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا اعلام کرد: تحقیقات نشان داده است که مصرف بالای آنتی بیوتیک در بخش های مراقبت ویژه سبب شده است تا بیماران بستری در آسی یو دچار عفونت های بیمارستانی شوند. اگر در افراد مقاومت میکروبی ایجاد گردد درمان بعضی از عفونت ها فقط با مصرف آنتی بیوتیک های قوی میسر خواهد شد .

مردانی اضافه نمود: مصرف آنتی بیوتیک باید به وسیله پزشک تجویز گردد و خوردن این داروها پس از انجام معاینات فیزیکی و مشاهدات نتایج آزمایشگاهی و رادیولوژی باید صورت بگیرد. پزشکان باید دقت داشته باشند تا از مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک به بیماران و مراجعه نمایندگان بپرهیزند.

عضو کمیته علمی کشوری گفت: مردم باید توجه داشته باشند که آنتی بیوتیک ها باید به صورت کامل مصرف شوند و به هیچ عنوان دوره خوردن آن ها را ناتمام نگذارند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کرونا با مصرف آنتی بیوتیک ها درمان نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا با مصرف آنتی بیوتیک ها درمان نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید