چگونه تنها با یک کابل HDMI هر چیزی روی تلویزیون اتاق هتل ببینیم؟

به گزارش وبلاگ محتوا، تلویزیون اتاق های هتل ها می تواند بیشتر از شرایط فعلی برای میهمان ها سرگرم کننده باشد.

چگونه تنها با یک کابل HDMI هر چیزی روی تلویزیون اتاق هتل ببینیم؟

امروزه، غالب هتل ها از تلویزیون های غیرهوشمند یا تلویزیون های محدود شده به چند کانال تلویزیونی معروف کشور در اتاق های مسافران استفاده می نمایند. تلویزیون هایی که قفل شده اند تا فقط کاربردهای خاصی داشته باشند و گاهی هم تبدیل به یک ردیاب مسافر می شوند.

این تلویزیون ها به یک جعبه خارجی وصل می شوند که هم نقش گیرنده و پخش نماینده دارد و هم یک ردیاب فعالیت های مسافران است. مدیران هتل ها با استفاده از این باکس ها می توانند متوجه شوند مسافران بیشتر چه کانال ها، برنامه ها و ویژگی های تلویزیون را استفاده می نمایند.

نکته مایوس نماینده قضیه اینجا است که شما نمی توانید ساده ترین کاربرد را از تلویزیون اتاق خود داشته باشید. مثلا، با کابل HDMI فیلم های روی لپ تاپ خود را روی تلویزیون پخش و تماشا کنید. همین طور، نمی توانید فیلم و سریال از روی اینترنت استریم نموده و روی تلویزیون تماشا کنید؛ چون اتصال تلویزیون به آن باکس خارجی باعث از کار افتادن درگاه های تلویزیون می گردد.

خوش بختانه، بعضی از کاربران توییتر به ترفندها و حیله هایی رسیدند تا تلویزیون اتاق هتل را از حالت قفل و بی استفاده بودن خارج نمایند. یکی از این ترفندها شامل مراحل زیر است:

1- در پشت یا کنارهای تلویزیون به دنبال کابل داده ای با درگاهی شبیه به کابل تلفن یا کابل شبکه های اترنت کوچک باشید. این کابل باید از تلویزیون خارج و وارد یک جعبه تقسیم یا باکسی گردد. بعضی اوقات شما باکس خارجی را مشاهده می کنید و بعضی اوقات کابل مستقیما وارد دیوار شده و خبری از باکس خارجی نیست.

2- به آرامی و با احتیاط بسیار زیاد کابل داده را از تلویزیون جدا کنید. این کابل ها معمولا دارای سوکت های پلاستیکی بسیار شنماینده هستند. اگر مواظب نباشید؛ امکان شکسته شدن سوکت کابل وجود دارد و آن گاه در هنگام جا زدن دوباره آن در آخر کار به مشکل برخورد می کنید! خودتان باید شرایط را آنالیز کنید وگرنه باید خسارت هم بدهید!

3- تلویزیون را یک بار روشن و خاموش کنید. اکنون، باید تلویزیون و درگاه های آن از حالت قفل و برنامه ریزی شده بیرون آمده و شما بتوانید فقط با وصل کردن یک کابل HDMI به تلویزیون، هر نوع محتوایی را تماشا کنید.

البته، این ترفند بی عیب هم نیست. مثلا، ممکن است بعضی قابلیت های تلویزیون یا کنترل از راه دور آن را غیرفعال کند ولی باز هم می توانید با کلیدهای روی خود تلویزیون ورودی ها یا حجم صدا را تغییر دهید.

به علاوه گاهی اوقات صحبت با مدیر هتل و درخواست برای باز کردن قفل تلویزیون نیز موثر واقع می گردد و می توانید لپ تاپ، گوشی و دیگر وسایل خود را به تلویزیون وصل نموده و استفاده بهتری از این دستگاه در اتاق هتل خود داشته باشید.

منبع

منبع: یک پزشک

به "چگونه تنها با یک کابل HDMI هر چیزی روی تلویزیون اتاق هتل ببینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه تنها با یک کابل HDMI هر چیزی روی تلویزیون اتاق هتل ببینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید