پسر کارگر روزمزد، پزشک شد

به گزارش وبلاگ محتوا، پسر یک کارگر روزمزد با کسب امتیاز مناسب به اولین پزشک روستای محل زندگی اش تبدیل خواهد شد.

پسر کارگر روزمزد، پزشک شد

به گزارش باشگاه وبلاگ محتوا، زمان و گذشت آن ثابت می نماید که اگر فرد دارای انگیزه و پشتکار باشد، هیچ رویایی غیرممکن نیست. پسر یک کارگر روزمزد که هویتش دودهورام اعلام شده ثابت کرد که چنین چیزی صرفا تنها یک ادعا نیست.

دودهورام که ساکن روستای کامتهانی در منطقه بارمر واقع در استان راجاستان هند است، پس از کسب نمره 626 از 720 در آزمون ورودی واجدان شرایط، به اولین پزشک روستای خود تبدیل خواهد شد.

این آزمون ورودی سراسری، آزمونی است که افراد با قبولی در آن واجد شرایط پزشک شدن می شوند. در حالی که بسیاری از دانش آموزان سال ها برای شرکت در چنین آزمونی استاد استخدام می نمایند، دودهورام به علت نداشتن پشتوانه اقتصادی با مسائلی دسته و پنجه نرم می کرد.

براساس گزارش رسانه های محلی خانواده دودهورام که پنج نفر هستند عایدی ثابتی نداشتند و پدر و برادر او به عنوان کارگر روزمزد در ساختمان سازی مشغول کار بودند. این خانواده تنها زمینی برای پرورش ارزن داشتند که از این محصول برای تغذیه و خوراک استفاده می کردند.

علاوه بر آن، روستای محل زندگی دودهورام فاقد آب و برق است و همه اعضای خانواده وی بیسواد هستند؛ بنابراین دودهورام برای رسیدن به هدف خود مسائل زیادی را تجربه کرد، با این حال او هرگز ناامید نشد و برای رسیدن به هدفش بار ها کوشش کرد.

دودهورام در این باره می گوید: مصمم بودم که پزشک شوم و برای من چیزی کمتر از پزشک شدن قابل قبول نبود. من اولین کوششم را در سال 2018 انجام دادم و نمره 440 کسب کردم.

در سال 2019 نمره 558 کسب کردم. برای سومین بار در سال 2020 نمره 593 را به دست آوردم. بالاخره سال جاری پیروز شدم تا نمره مورد احتیاج را کسب کنم.

منبع: فرارو

به "پسر کارگر روزمزد، پزشک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسر کارگر روزمزد، پزشک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید