در دهه پنجم عمرتان سالم بمانید تا به آلزایمر مبتلا نشوید!

به گزارش وبلاگ محتوا، خبرنگاران- نتیجه مطالعه ای تازه نشان می دهد افراد میانسال مبتلا به بیماری های مختلف بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به اختلال حافظه یا آلزایمر قرار دارند.

در دهه پنجم عمرتان سالم بمانید تا به آلزایمر مبتلا نشوید!

به گزارش وبلاگ محتوا، نتیجه پژوهش پژوهشگران بریتانیایی و فرانسوی نشان می دهد افراد مبتلا به چندین بیماری مزمن 2.5 برابر بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند. اگر افراد همزمان مبتلا به سه بیماری بلند مدت باشند احتمال ابتلای آنان به آلزایمر بیش از پنج برابر افزایش می یابد.

در نتیجه، توصیه پژوهشگران آن است که در دهه پنجم عمرتان (از 50 تا 60 سالگی) سعی کنید سالم بمانید و با زندگی سالم خطر ابتلا به آلزایمر را در سنین بعدی کاهش دهید. نتایج این پروژه 30ساله نشان داد که فشار خون بالا، افسردگی و آرتریت یا التهاب مفصل از جمله بیماری های شایع در پنجمین دهه عمر افراد هستند که مبتلا شدن به این بیماری ها می تواند در ارتباط با افزایش خطر ابتلا به آلزایمر باشد.

کارشناسان دانشگاه های پاریس و امپریال کالج لندن سوابق سلامتی 10095 بریتانیایی که در زمان شروع مطالعه بین 35 تا 55 سال سن داشتند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

کارشناسان این موضوع را آنالیز کردند که مقدار ابتلا به بیماری های مختلف چه تاثیری بر احتمال ابتلا به آلزایمر خواهد داشت. هیچ یک از شرکت نمایندگان هنگام ثبت نام در پژوهش مبتلا به آلزایمر نبودند. نتیجه پژوهش نشان داد خطر ابتلا به آلزایمر تا سن 65 سالگی در افرادی که پیش از 55 سالگی به چندین بیماری مبتلا شده بودند در مقایسه با همتایان سالم آنان دو و نیم برابر بیش تر بوده است. کارشناسان ارزیابی کردند که به ازای هر دوره پنج ساله، در افرادی که بین سنین 55 تا 70 سال به چند بیماری مبتلا می شدند 18 درصد بیش تر خطر ابتلا به آلزایمر وجود داشت.

پژوهشگران تخمین زده اند که افراد مبتلا به سه بیماری مزمن یا بیش تر در سن 55 سالگی، در مقایسه با همتایان سالم خود تقریبا پنج برابر بیش تر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند. بیماری آلزایمر به علت تاثیر تجمع پروتئین در مغز است که باعث مرگ سلول ها می گردد.

نتایج این آنالیز نشان می دهد درمان بیماری های التهابی مانند آرتریت و دیابت ممکن است به پیشگیری از آلزایمر یاری نمایند چرا که شواهد نشان می دهند التهاب پایدار می تواند باعث یا تسریع تخریب عصبی گردد و داروهای ضد التهابی برای مهار این فرایند مفید هستند.

بیماری هایی که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهند به توضیح ذیل هستند:

بیماری عروق کرونر قلب

سکته

نارسایی قلبی

دیابت

فشار خون بالا

سرطان

بیماری مزمن کلیوی

بیماری انسداد مزمن ریه

بیماری های کبدی

افسردگی

اختلالات روانی

بیماری پارکینسون

آرتروز

منبع: فرارو

به "در دهه پنجم عمرتان سالم بمانید تا به آلزایمر مبتلا نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دهه پنجم عمرتان سالم بمانید تا به آلزایمر مبتلا نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید