شرایط مطلوب ذخیره سازی اقلام اساسی در خراسان جنوبی نسبت به سال های گذشته

به گزارش وبلاگ محتوا، خبرنگاران/خراسان جنوبی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: امسال ذخیره سازی اقلام اساسی در استان نسبت به سال های قبل بسیار بهتر است و براساس سهمیه مشخص شده به مرور توزیع می شود.

شرایط مطلوب ذخیره سازی اقلام اساسی در خراسان جنوبی نسبت به سال های گذشته

حسین موهبتی، امروز سه شنبه 3 اسفند در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار کرد: طبق ابلاغی که به استان ها شده است در تنظیم بازار چند اقدام باید انجام شود که مهم ترین کار در تنظیم بازار ذخیره سازی اقلام تنظیم بازار است.

به گزارش وبلاگ محتوا، وی با بیان اینکه اسفند ماه سهمیه خوبی تخصیص داده شده است و توزیع اقلام تنظیم بازار در سطح شهرستان ها، مرکز استان و بخش های متعدد به صورت روزانه انجام خواهد شد، شرح داد: کالاهای اساسی به مقدار لازم ذخیره سازی شده که در انبارها موجود است و در این خصوص هیچ گونه مسئله ای در استان نداریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: هدف برگزاری جلسات کارگروه تنظیم بازار این است که افزایش نامتعارف قیمت نداشته باشیم و مردم به کالاهای مورد نیاز دسترسی آسان داشته باشند.

وی ادامه داد: گزارش ها حاکی است گاهی کیفیت مرغ منجمد از مرغ کشتار روز بالاتر است در حالی که تولیدکنندگان هم اعتراض می کنند با توزیع مرغ منجمد، مرغ گرم فروش نمی رود.

موهبتی با تاکید بر اینکه سهمیه اقلام اساسی استان باید به موقع تامین و توزیع شود گفت: در طول سال به تولیدکننده ها کمک می کنیم و در ماه خاتمهی سال انتظار داریم تولیدکنندگان کمک کنند تا سهمیه جذب و توزیع شود.

وی تاکید کرد: جلسات کمیته تنظیم بازار در شهرستان ها به طور منظم برگزار و اطلاع رسانی صحیح از طریق فرمانداری ها و شوراهای شهر و روستا انجام شود تا جامعه هدف از این سهیمه برخوردار شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: در ماه خاتمهی سال جاری باید نظارت های میدانی فعال و گشت های مشترک بیشتر شود، اعضای ستاد تنظیم بازار، قرارگاه تخصصی و سایر مجموعه ها نیز از محل توزیع اقلام تنظیم بازار بازدید داشته باشند.

وی گفت: هفته های منتهی به خاتمه سال، استاندار از محل سردخانه ذخیره میوه بازدید خواهند کرد و دستورات لازم در این خصوص ارائه خواهد شد.

موهبتی اظهار کرد: ساعت کاری نانوایی ها مقداری کمتر شده که باید در این خصوص نظارت بیشتری انجام شود و در ماه جاری کارگروهی با حضور اتحادیه نانوایی داران و دستگاه های مربوطه تشکیل و مسائل نانوایی ها شنیده و مطرح شود.

وی گفت: در پی این نیستیم نانوایی ها دچار ضرر و زیان شوند یا از طریق دیگری هزینه ها را جبران کنند بلکه برای اینکه قیمت تمام شده نان بیشتر از نرخ آن نباشد، در جلسات کارشناسی موضوع بررسی و برای مشخص نرخ در سال آینده تصمیم گیری خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: اسفند ماه برای نظارت بر توزیع اقلام اساسی شهروندان از ظرفیت وسایل نقلیه دستگاه های اجرایی استفاده می شود و برای این مهم منتظر تامین اعتبار نخواهیم بود.

وی گفت: یکی از سیاست هایی خوبی که دولت سیزدهم دنبال می کند و قرار است به عنوان یک خط مشی تازه در استان ها اجرا شود، روش توزیع اقلام تنظیم بازار به صورت اینترنتی است.

موهبتی ادامه داد: یکسری زیرساخت ها برای توزیع اینترنتی کالا لازم است که وزارت جهاد کشاوررزی سازمان های استانی خود را مکلف کرده این زیرساخت ها را ایجاد کنند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی استان با یکسری شرکت ها قرارداد بسته اما هنوز به نحو مطلوبی این کار انجام نشده زیرا هدف ما توزیع اینترنتی اقلام اساسی در سراسر استان و شهرستان ها است؛ توزیع اینترنتی اقلام اساسی اکنون در مرکز استان در حال انجام است و زیرساخت های توزیع اینترنتی در سایر شهرستان ها از طریق سازمان جهاد کشاورزی دنبال و انجام شود.

وی گفت: با توسعه توزیع اینترنتی اقلام اساسی براساس کد ملی افراد، این اقلام به طور مساوی به جامعه هدف عرضه و جلوی بخشی از مسائل و مسائل گرفته خواهد شد.

موهبتی یادآور شد: در توزیع اینترنتی اقلام اساسی هیچ وجهی درب منزل نباید از شهروندان اخذ شود و در صورت مشاهده تخلف مردم باید موضوع را با سامانه 124 در میان بگذارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: 16 هزار و 835 تن گوشت مرغ از ابتدای سال جاری تا دوم اسفندماه در خراسان جنوبی توزیع شده است.

مهدی جعفری اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا دوم اسفند ماه 38 هزار و 856 تن گوشت مرغ استحصال شده است که 16 هزار و 835 تن در داخل استان توزیع شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان نمود: در همین مدت 22 هزار و 21 تن گوشت مرغ نیز در خارج از استان توزیع شده است.

جعفری با اشاره به اینکه در مرحله اول 100 تن مرغ منجمد تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع شده است، بیان نمود: در مرحله دوم نیز 40 تن گوشت مرغ منجمد توزیع شده و در حال حاضر نیز 40 تن دیگر در حال توزیع است.

وی ادامه داد: از فروردین ماه تا به امروز نیز در خراسان جنوبی حدود 32 میلیون و 683 هزار قطعه جوجه ریزی داشته ایم.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مهر ماه 1400 تعداد 500 تن برنج و در آبان ماه نیز 500 تن برنج دیگر (350 تن هندی و 150 تن پاکستانی) توزیع شده است، گفت: در آذرماه نیز 40 تن برنج هندی، 110 تن برنج پاکستانی و 100 تن برنج تایلندی توزیع شده است.

جعفری اظهارکرد: در دی ما نیز 300 تن برنج و در بهمن ماه نیز در یک مرحله 375 تن برنج هندی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در مرحله ششم توزیع برنج نیز در حال جذب و توزیع 375 تن برنج هندی و 170 تن برنج تایلندی هستیم، بیان نمود: از مهرماه سال جاری تا خاتمه بهمن ماه نیز در خراسان جنوبی 11 هزار و 293 تن تخم مرغ تولید شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در مورد شکر نیز در بهمن ماه 175 تن شکر مورد نیاز خانوار جذب شد و 150 تن نیز شکر مورد نیاز اصناف و قنادان در حال توزیع است.

جعفری اظهارکرد: از تاریخ دهم آذرماه تا سی ام بهمن ماه 19 هزار و 184 مورد بازرسی اجرا شده و تعداد گزارش دریافتی از ستاد خبری 124 نیز هزار و 825 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه به هزار و 281 گزارش ستاد خبری 124 نیز پاسخ داده شده است، بیان نمود: تعداد واحد صنفی و غیر صنفی که در این بازه زمانی ملزم به أخذ تعهد شده اند نیز 682 واحد بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ارزش ریالی تخلفات معرفی شده به تعزیرات نیز در این بازه زمانی 58 میلیون ریال و اختفا و عرضه خارج از شبکه نیز 100 میلیون ریال بوده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: 400 تن سیب و 310 تن پرتقال تامسون برای شب عید در خراسان جنوبی ذخیره سازی شد.

وحید ضیائیان احمدی اظهارکرد: خراسان جنوبی از اولین استان هایی بود که سیب تنظیم بازار ویژه شب عید را به صورت کامل ذخیره سازی کرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به ذخیره سازی 400 تن سیب قرمز و زرد در استان بیان نمود: 232 تن در سردخانه بیرجند و همچنین 161 تن در سردخانه فردوس ذخیره سازی شده است که به موقع توزیع خواهد شد.

ضیائیان احمدی اضافه کرد: از این مقدار سیب حمل شده 230 تن سیب زد و 162 تن نیز سیب قرمز بوده است که کیفیت بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه 310 تن پرتقال تامسون نیز به خراسان جنوبی حمل و ذخیره سازی شده است، گفت: از این مقدار 180 تن در سردخانه بیرجند و 130 تن نیز در سردخانه شهرستان فردوس ذخیره سازی شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهارکرد: در مورد پرتقال والنسیا هنوز قرار داد از طریق سازمان مرکزی منعقد نشده است ولی در صورت انعقاد قرار داد طبق تفاهمات 90 تن پرتقال والنسیا را جذب و ذخیره سازی خواهیم کرد.

ضیائیان احمدی با تأکید بر توسعه فروش اینترنتی کالاهای اساسی یادآور شد: شهروندانی که از طریق سامانه پست کالای مورد نیاز را خریداری می کنند هیچ گونه هزینه حملی نباید پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شرایط مطلوب ذخیره سازی اقلام اساسی در خراسان جنوبی نسبت به سال های گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مطلوب ذخیره سازی اقلام اساسی در خراسان جنوبی نسبت به سال های گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید