خبرنگاران مدیرعامل بانک کشاورزی: محدودیتی در پرداخت تسهیلات گلخانه نداریم

به گزارش وبلاگ محتوا، بیرجند - خبرنگاران - مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: توسعه گلخانه ها یکی از اولویت های دولت است و مکلف هستیم از این قشر حمایت کنیم لذا محدودیتی برای پرداخت تسهیلات گلخانه نداریم.

خبرنگاران مدیرعامل بانک کشاورزی: محدودیتی در پرداخت تسهیلات گلخانه نداریم

روح الله خدارحمی یکشنبه شب در ملاقات تشکل ها، فعالان و نخبگان کشاورزی استان خراسان جنوبی با وزیر جهاد کشاورزی که در محل استانداری برگزار گردید اضافه نمود: متقاضیان گلخانه که طرح آماده داشته باشند و وثایق کافی در اختیار بانک قرار دهند ما موظف به پرداخت تسهیلات به آنها هستیم و منابع کافی در بانک موجود است.

وی توضیح داد: هر طرح موجه آماده اجرا را تامین مالی می کنیم و در زمینه تامین مکانیزاسیون کشاورزی نیز همین است و کسی دست خالی از بانک برنخواهد گشت چون به تاثیر شگرف ماشین آلات در بخش کشاورزی اعتقاد داریم.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: مشخص نرخ تسهیلات در دست ما نیست و سال گذشته با نرخ های هفت و 9 درصد تسهیلات در استان ها پرداخت شد اما سال جاری بدون یارانه با نرخ های 12.5 و 14.5 تسهیلات پرداخت می گردد.

وی اضافه نمود: در ارزیابی ها حتما به نظر کارشناسی رجوع می کنیم و قبول داریم در شرایط کنونی قیمت ها افزایش یافته است لذا کوشش می کنیم فاصله رقم مصوب با هزینه واقعی کم گردد.

خدارحمی مطرح نمود: انتظار داریم در استانی مانند خراسان جنوبی مقیاس گلخانه به منظور مالی بودن آن بیشتر گردد و گلخانه های در دست اجرا با مقیاس بزرگتر در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: در شرایطی که بر همه مسائل و مسائل نمی توانیم فائق بیاییم اما کوشش می کنیم برای حل بعضی مسائل قدم هایی برداریم.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در سال های اخیر کوشش کردیم جریان تامین و تزریق منابع به بخش کشاورزی را توسعه دهیم و تا حدی در این زمینه پیروز عمل کردیم.

وی اضافه نمود: میزان پرداخت های بانک هر سال به میزان بیشتری تحقق پیدا می نماید و این حمایت در همه استان ها مورد تایید استانداران است و در همه استان ها رضایت نسبی را داریم اما باید بیشتر کوشش گردد.

خدارحمی توضیح داد: در ارتباط با تامین منابع ارزان که یکی از خواسته ها و مطالبات کشاورزان است حداقل در خصوص عشایر امکانات خوبی توسط مجلس و دولت فراهم شده و تسهیلات چهار و 6 درصد خاص این قشر داریم.

وی گفت: اگرچه امکان اینکه چند برابر تسهیلات ارزان قیمت را پرداخت کنیم، نداریم اما همه کوشش ها را خواهیم کرد تا در کوتاهترین زمان ممکن شرایطی که دولت و مجلس فراهم نموده است را در اختیار این قشر قرار دهیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی یادآور شد: در ارتباط با تضامین تسهیلات سعی نموده ایم با هماهنگی که شده شرایط را سهل بگیریم اگرچه بانک نمی تواند بدون تضامین باشد.

وی گفت: در ارتباط با این درخواست که منابع ارزان در اختیار جامعه عشایری قرار بگیرد، پنجره باز است و سعی می کنیم با یاری دولت و مجلس در بودجه سال های بعد آن را گسترش دهیم.

خدارحمی اضافه نمود: پروانه های نظام صنفی کشاورزی به عنوان یک نظام تاثیرگذار، مورد قبول همچنین محل استناد و رجوع ما است چراکه واحدی اگر پروانه معتبر نداشته باشد تسهیلات نمی دهیم.

وی گفت: اما اینکه درخواست می گردد این پروانه را به عنوان وثیقه بانکی بپذیریم، نمی گردد چون کارکرد ندارد.

رییس سازمان امور عشایر ایران هم در این نشست گفت: از استاندار خراسان جنوبی به خاطر حسن نظر خوبی که به حوزه عشایر دارند قدردانی می کنم چرا که به لحاظ حمایتی به این بخش توجه دارند.

کرمعلی قندالی اضافه نمود: موضوعات مربوط به گوشت قرمز صرف این استان نیست بلکه در سراسر کشور احساس می گردد لذا یکی از اقدامات که می توان انجام داد مدیریت صادرات و واردات دام است.

وی گفت: تجربه صادرات دام در سال های 95، 96 و بخشی از سال 97 به میزان یک میلیون و 700 هزار راس را داریم که تجربه بسیار خوبی بود.

رییس سازمان امور عشایر ایران اضافه نمود: در زمینه خرید تضمینی دام نیز می توان برنامه ریزی کرد همچنین در زمینه تامین و توزیع نهاده های مدت دار به عشایر تجربه خوبی در کشور داریم و اگر بانک کشاورزی به این موضوع توجه کند یاری خوبی به عشایر خواهد شد.

وی با اشاره به تامین نهاده های دامی و طیور به عنوان یکی از موضوعات اساسی کشور مطرح نمود: به دلیل اینکه مصرف جو در بخش دام عشایر زیاد است اگر امکان داشته باشد نهاده یارانه دار در این خصوص پیش بینی گردد.

قندالی گفت: درخصوص نقدینگی مسئله ای نداریم و در زمینه تسهیلات 2 روز قبل ابلاغیه ای برای استان ها ارسال شد که سهم استان خراسان جنوبی 14 میلیارد و 400 میلیون تومان بود.

وی اضافه نمود: عشایر برای دریافت تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان می توانند به صورت زنجیره ای بدون دریافت وثایق به بانک عامل مراجعه نمایند.

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: سود این تسهیلات 10 درصد است و در زمینه پرداخت این تسهیلات در استان ها مسئله ای وجود ندارد و امکان افزایش سهمیه استان را نیز داریم.

وی اعلام کرد: تا به امروز در استان خراسان جنوبی 31 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات کم بهره قرض الحسنه با سود چهار درصد و بازگشت پنج ساله پرداخت شده است.

قندالی گفت: سال جاری نیز سهمیه استان در حد 6 میلیارد تومان محفوظ است البته به تشکل های عشایری پرداخت خواهد شد تا بتوانند به صورت کلان فعالیت داشته باشند.

وی اضافه نمود: در بخش زیرساختی مشکل زیادی نداریم و مهمترین مساله فراوری و تثبیت اشتغال و حمایت از فرصت های شغلی است که در این بخش احتیاج به حمایت و یاری داریم.

وزیر جهاد کشاورزی عصر یکشنبه به همراه جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه برای بازدید و افتتاح چند طرح بخش کشاورزی وارد مرکز استان (بیرجند) شد و از مجتمع گلخانه ای محمدیه شهرستان خوسف، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و مجتمع پرورش شتر مرغ بنیاد تعاون زندانیان بازدید کرد.

افتتاح پروژه آبرسانی به محلات عشایری بمرود شهرستان زیرکوه به نمایندگی از پروژه های وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور، با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری مهمترین برنامه این سفر است.

وزیر جهاد کشاورزی نخستین بار با هدف رصد میدانی ظرفیت های استان در حوزه کشاورزی، بازدید از پروژه های در دست اقدام و افتتاح بعضی پروژه ها به استان خراسان جنوبی سفر نموده است و آنالیز مسایل و مسائل کشاورزان و دامداران استان را در برنامه دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مدیرعامل بانک کشاورزی: محدودیتی در پرداخت تسهیلات گلخانه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرعامل بانک کشاورزی: محدودیتی در پرداخت تسهیلات گلخانه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید