نمایشگاه CES 2022: نت گیر روتر سه بانده Wi، Fi 6E برای کاربران میان رده با خانه های بزرگ معرفی کرد

به گزارش وبلاگ محتوا، شرکت نت گیر نسل تازهی از روترهای خود را با طراحی تازه و پشتیبانی از استاندارد Wi-Fi 6E برای استفاده از باند سوم 6 گیگاهرتز به صورت مجازی در نمایشگاه CES امسال رونمایی کرد. این روترها به جای بازار گیمینگ و گیمرها، کاربران میان رده و دارای خانه های بزرگ را هدف قرار دادند و ارزان تر هستند.

نمایشگاه CES 2022: نت گیر روتر سه بانده Wi، Fi 6E برای کاربران میان رده با خانه های بزرگ معرفی کرد

روتر نو نت گیر Nighthawk RAXE300 سه بانده است و با قیمت 400 دلار روانه بازار می شود. این روتر Wi-Fi 6E نو نت گیر حدود 200 دلار ارزان تر از اولین روتر Wi-Fi 6E این شرکت در سال گذشته است. این روتر دارای همان طراحی است و در بال های خود که باز و بسته می شوند؛ هشت آنتن داخلی دارد.

روی این روتر یک پردازنده چهار هسته ای با سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتز نشسته است و همزمان می تواند 8 لینک مستقیم از دستگاه های مختلف را استریم کند. سرعت اسمی وای فای این روتر 7.8 گیگابیت است. روی باند رادیویی 5 گیگاهرتز سرعتی معادل با 4.8 گیگابیت می دهد. روی فرکانس نو 6 گیگاهرتز سرعت وای فای به طور اسمی حداکثر به مرز 2.4 گیگابیت بر ثانیه می رسد.

باند 6 گیگاهرتز به طور اختصاصی در استاندارد وای فای Wi-Fi 6E در دسترس است و یک باند رادیویی خلوت و بدون تداخل دستگاه های وای فای 5 است که از آن به عنوان باند رادیویی VIP وای فای نام برده می شود. البته، فعلا در بسیاری از کشورها از این فرکانس رادیویی برای وای فای پشتیبانی نمی شود و مجوزهای آن صادر نشده است.

یکی از مزایای روتر نو نت گیر، پشتیبانی از پهنای باند 160 مگاهرتز روی فرکانس 5 گیگاهرتز است که بالاترین سرعت و پهنای باند در یک فرکانس رادیویی برای شبکه های بی سیم وای فای را به دست می دهد.

این روتر به درگاه WAN با سرعت 2.5 گیگابیت مجهز است و از درگاه USB 3.0 نیز بهره می برد. همچنین، این روتر از 5 درگاه شبکه LAN یک گیگابیت برای اتصال دستگاه های مختلف به روتر و اینترنت سود می برد.

نت گیر می گوید روتر RAXE300 برای خانه هایی با مساحت 2500 فوت مربع یا 230 مترمربع ساخته شده است و کاربران می توانند سریع ترین و بهترین وای فای را با اتصال چندین دستگاه به اینترنت تجربه کنند. اگرچه این روتر برای گیمینگ ساخته نشده است ولی گیمرها و تولیدکنندگان محتوا و استریم ویدئو نیز می توانند از آن استفاده کنند. خود نت گیر می گوید بازار هدف روتر RAXE300 کاربران رده میانه با خانه هایی بزرگ و تعداد دستگاه های زیاد است.

روتر نت گیر Nighthawk RAXE300 در فصل اول سال 2022 و با قیمت 400 دلار روانه بازار امریکا و اروپا می شود. نت گیر می گوید با داشتن این روتر برای چندین سال نیازی به ارتقای وای فای خود نخواهید داشت.

در حالی که انتظار داریم در نمایشگاه CES 2022 امسال با موجی از معرفی روترهای Wi-Fi 6E روبرو باشیم ولی هنوز بازار مصرف کننده و کاربران نهایی برای خرید این روترها آمادگی ندارند و تعداد دستگاه های کمی اعم از گوشی و تبلت و لپ تاپ و پی سی از این استاندارد و روترها پشتیبانی می کنند.

منبع: شبکه چی

به "نمایشگاه CES 2022: نت گیر روتر سه بانده Wi، Fi 6E برای کاربران میان رده با خانه های بزرگ معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه CES 2022: نت گیر روتر سه بانده Wi، Fi 6E برای کاربران میان رده با خانه های بزرگ معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید