نخست وزیر اسپانیا: با ترامپ چهار سال سخت را پشت سر گذاشتیم

به گزارش وبلاگ محتوا، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا ضمن ابراز خرسندی از سرانجام چهار سال پیچیده و سخت ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفت که پیروزی جو بایدن خبر خوبی نه فقط برای اروپا و اسپانیا که برای مردم آمریکا و همه دنیا است.

نخست وزیر اسپانیا: با ترامپ چهار سال سخت را پشت سر گذاشتیم

به نقل از خبرگزاری افه اسپانیا، سانچز دیروز (سه شنبه) در سخنرانی در مجلس سنای این کشور ضمن توصیف دوران حضور ترامپ در سِمت ریاست جمهوری آمریکا به عنوان چهار سال سخت و پیچیده خاطرنشان کرد که با راهیابی بایدن رئیس جمهوری منتخب دمکرات به کاخ سفید، کوشش برای تقویت چند جانبه گرایی به عنوان تنها راه حل مقابله با چالش های دنیای ممکن خواهد شد.

وی همچنین در انتقاد از سیاست های یکجانبه ترامپ گفت: در دنیای که وابستگی متقابل، هیچ مرزی باقی نگذاشته، تقویت سازوکارهای چند جانبه گرایی که متاسفانه توسط آمریکا تضعیف شده بود، امری حیاتی است.

سانچز همچنین خاطر نشان کرد که پیروزی بایدن افق های روشنی نه فقط برای اروپا و اسپانیا که برای مردم آمریکا و همه دنیا خواهد گشود.

نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا یادآور شد که ترامپ تعرفه های گمرکی را افزایش داد و این امر بخش های مهم اقتصاد ما مانند صنایع غذایی را تحت تاثیر قرار داد.

اقدام واشنگتن در سال 2018 مبنی بر وضع تعرفه 35 درصدی بر واردات زیتون سیاه از اسپانیا، کشوری که نخستین تولیدکننده این محصول در دنیا است، موجب آسیب جدی به این بخش مالی اسپانیا شد. استدلال آمریکا برای اعمال تعربه 35 درصدی این بود که زیتون اسپانیا به بهای بسیار پایین به فروش می رسد و از یارانه های ناعادلانه ای که به تولیدات آمریکا آسیب می زند؛ بهره می برد.

سانچز از جمله نخستین رهبران اروپایی بود که ساعاتی پس از اعلام پیروزی بایدن در تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا با انتشار پیغامی توییتری به او تبریک گفت. در متن این پیغام آمده است: مردم آمریکا چهل و چهارمین رئیس جمهوری خود را برگزیدند. ضمن تبریک به بایدن و کامالا هریس، برای شما موفقیت را آرزومندم. ما برای همکاری با آمریکا و مقابله با چالش های دنیای آماده ایم.

در حالی که انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به گفته کامالا هریس معاون بایدن نامزد دمکرات به معنای واقعی کلمه موضوع مرگ و زندگی در این کشور است، سرنوشت انتخابات آمریکا به عنوان یک بازیگر دنیای و یکی از شرکای اتحادیه اروپا قطعا بر کشورهای قاره سبز از جمله اسپانیا نیز تاثیر گذار خواهد بود.

در حالی که ترامپ در سال های اخیر همه کوشش خود را در جهت روی کار آمدن همفکران راستگرایش در کشورهای اروپایی به کار بسته است، اسپانیا در حال حاضر تحت حاکمیت دولت پدرو سانچز نخست وزیر چپگرا و رهبر حزب سوسیالیست کارگران است. تنها حزب حامی دولت واشنگتن، حزب راستگرای افراطی وُکس (VOX) در این کشور است که اختلاف نظرهای همیشگی این دو جریان سیاسی در اسپانیا نیز چالش برانگیز است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "نخست وزیر اسپانیا: با ترامپ چهار سال سخت را پشت سر گذاشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر اسپانیا: با ترامپ چهار سال سخت را پشت سر گذاشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید