نحوه تنظیم بخاری خودرو در هوای سرد

به گزارش وبلاگ محتوا، چیزی به فصل زمستان نمانده است؛ روزهایی که صاحبان وسایل نقلیه باید خود را برای خرید ضد یخ آماده نمایند. دیگر کم کم نوبت به راه اندازی بخاری خودرو در فصل سرما هم می رسد.

نحوه تنظیم بخاری خودرو در هوای سرد

به گزارش وبلاگ محتوا، معمولا در فصول بهار و پاییز، از سیستم گرمایشی و سرمایشی خودرو استفاده کم تری می گردد، اما با فرارسیدن تابستان یا زمستان، این سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون نیز در روزهای منتهی به زمستان، بسیاری از مردم یا در پی راه اندازی بخاری خودرو یا تعمیر بخاری خودرو هستند.

بر خلاف باور عمومی، بخاری خودرو شبیه کولر نیست که برای گرم کردن خودرو، به انرژی بیشتری نیاز داشته باشد؛ بلکه گرمایی که انواع بخاری خودرو به داخل کابین می فرستد، همان انرژی گرمایی فراوریشده به وسیله موتور است که حتی اگر از آن استفاده نگردد، هدر خواهد رفت.

با این وجود، بعضی از رانندگان همیشه درگیر تعمیر بخاری خودرو در فصل سرما هستند. هرچند گاهی بعضی از مسائل به تعمیرات تخصصی نیازمند است اما در ادامه این مطلب، به نکاتی پرداخته می شوند که شاید رانندگان را از سرویس بخاری خودرو بی نیاز نمایند؛

1. اول حرکت!

خودروهای مدرن، پیش از حرکت به زمان زیادی برای گرم شدن نیاز ندارند، اما با این وجود، گرم شدن موتور خودرو مدتی زمان می برد، بنابراین اگر رانندگان هرچه سریع تر حرکت نمایند، موتور و در نتیجه بخاری زودتر گرم خواهد شد.

2. روشن کردن کلید A/C

بسیاری به خیال اینکه A/C تنها برای سرد کردن خودرو به کار می رود از آن در زمستان استفاده نمی نمایند. استفاده از کلید A/C باعث روشن شدن کمپرسور تهویه هوا میگردد و به همین سبب رطوبت موجود در فضای کابین کمتر خواهد شد. خاموش کردن این دکمه در بیشتر مواقع باعث بخار گرفتن شیشه ها می گردد. زمانی که هوای بیرون خیلی سرد باشد، کمپرسور فعالیت چندانی ندارد و به صورت اتوماتیک روشن و خاموش خواهد شد و فشار زیادی به موتور خودرو وارد نمی کند.

3. جریان هوا با پنجره ها

گاهی رانندگان چندین مسافر سوار و سپس بخاری را روشن می نمایند. در این حالت، حتی کلید A/C هم بخار شیشه ها را رفع نمی کند. باید دانست که بخار روی شیشه خطرات زیادی به همراه دارد، از این رو بهتر است در این شرایط تنها کمی از یک پنجره باز گردد تا هوا داخل خودرو جریان پیدا کند.

4. بخاری به صرفه تر است

بسیاری معتقد هستند که در تابستان، روشن کردن کمپرسور به موتور فشار می آورد و به صرفه نیست؛ اما در زمستان روشن کردن این کلید، مصرف سوخت را بالا نمی برد. بعلاوه بخاری نیاز به فراوری گرما ندارد و گرمای خود را از موتور خودرو می گیرد به همین علت می توان بدون نگرانی از مصرف سوخت، آن را روشن کرد.

با این تفاسیر، شاید برای بعضی سوال گردد که چقدر طول می کشد تا بخاری خودرو، داخل کابین را گرم کند؟

مدت زمان گرم شدن خودرو به وسیله بخاری

اولین عامل در گرم شدن هوای ورودی از سمت بخاری ماشین، گرم بودن آب موتور است. اگر آب موتور گرم نگردد، هر قدر هم جنس رادیاتور رسانای حرارت و گرما باشد، خودرو گرم نخواهد شد. خودروهای قدیمی تر که کاربراتوری بودند، نزدیک به 15 دقیقه زمان لازم داشتند تا به دمای مطلوب برای استفاده از آن برسند. این زمان در خودروهای انژکتوری امروزی به حدود 3 دقیقه کاهش پیدا نموده است.

اما باز هم این مدت زمان، در مدل های مختلف فرق دارد، برای مثال اگر یک راننده رنو با مشکل گرم نشدن خودرو روبرو گردد باید به تعمیرگاه رنو مراجعه کند و به تعمیر بخاری رنو بپردازد. حال، در ادامه برای راحتی کار رانندگان تعمیرگاه رنو و چند نمایندگی دیگر تعمیر سرویس خودرو معرفی خواهند شد. این مجموعه ها حتی لوازم یدکی خودرو را نیز به فروش می رسانند؛

نمایندگی شاه پری

نمایندگی شاه پری صاحب عنوان برترین نمایندگی رنو در ایران براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته و حائز رتبه یک خدمات پس از فروش رنو در چهار سال متوالی از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و بعلاوه دارنده ایزو 9001، 100002 و 100004 است.

نمایندگی شاهپری با ایجاد بیش از 14 پست کاری به عنوان متخصص تعمیرات تخصصی انواع خودروهای رنو با کادری مجرب، تحصیل نموده و آموزش دیده با هدف رضایتمندی مشتریان و حفظ نام و اعتبار خود مشغول فعالیت است.

فروشگاه اینترنتی روغن کالا

روغن کالا اولین مرجع تخصصی روغن خودروهای سبک و سنگین، صنعتی و انواع فیلتر است که با آغاز زمستان، بیش از 14 نوع ضد یخ از شرکت ها و برندهای مختلف را برای خودروهای ایرانی و خارجی به فروش می رساند. این مجموعه با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و مجرب امیدوار است که بتواند در جهت رفع مسائل روانکاری سیستم های کارخانجات نیز گامی مثبت بردارد.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو

اگر صاحب خودروی رنو هستید، بدون شک به یک تعمیرگاه رنو جهت تعمیر خودروی خود نیاز دارید. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو با قدمت 13 ساله یکی از برترین تعمیرگاه ها در تعمیر خودروهای رنو است. این مجموعه با در دست داشتن کادری متخصص توانسته در مدت کوتاهی به یکی از برترین ها در صنف خود تبدیل گردد. شما عزیزان جهت تعمیر و سرویس خودرو خود می توانید به مجموعه ایران رنو با مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

فروشگاه لوازم یدکی چاینیز اتو

موجود بودن لوازم یدکی به تنهایی مسائل دارندگان خودروی های چینی را رفع نمی کند، بلکه این لوازم یدکی باید اصل و باکیفیت باشند. از این رو فروشگاه لوازم یدکی چاینیز اتو لوازم یدکی کلیه خودروهای چینی از جمله لوازم یدکی اچ سی کراس را در اختیار مشتریان قرار می دهد. علاوه بر فروش اینترنتی، امکان خرید حضوری از شعبات فروشگاه لوازم یدکی چاینیز اتوپارت برای مشتریان وجود دارد.

منبع: همگردی

به "نحوه تنظیم بخاری خودرو در هوای سرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تنظیم بخاری خودرو در هوای سرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید