راه هایی برای افزایش رشد مژه

به گزارش وبلاگ محتوا، انگیزه - آرایش و زیبایی - اهمیت دادن به زیبایی یکی از ویژگی های طبیعی در زنان است؛ بخصوص مژه ها که تاثیر قابل توجهی در زیبایی افراد دارد. خیلی از خانم ها مژهای کم پشتی دارند، حال یا از ابتدا مژه های کم پشتی داشته اند و یا کم پشتی مژه های آنها ناشی از ریزش مژه هایشان است. مژه ها نقش قاب را برای چشم ها ایفا نموده و جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می نمایند. در این مقاله شما را با چند روش برای افزایش رشد مژه آشنا می کنیم.

راه هایی برای افزایش رشد مژه

افزایش رشد مژه با روش های خانگی

همانطور که گفته شد مژه ها، بسیار مورد توجه هستند و می توانند جذابیت صورت را تحت تاثیر قرار دهند. زمانی که اقدامات لازم را برای پر پشت شدن مژه هایتان انجام دادید، متوجه تغییرات معجزه آسای آن خواهید شد. با استفاده از روغن ها و گیاهان دارویی می توانید مژه های خود را پرپشت کنید.

1- روغن درمانی

برای به کار گیری این روش روغن های طبیعی و مغذی متعددی را می توانیم به شما پیشنهاد کنیم که مواد مغذی را به تک تک تار های مژه تزریق می نمایند و در رشد سریع مژه هایتان موثر هستند. روغن هایی مانند روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن سیاه دانه، روغن فندق، روغن آووکادو، روغن بادام شیرین، روغن زیتون و روغن آرگان را برای افزایش رشد مژه یشنهاد می کنیم.

1-1. روغن کرچک

در کل روغن کرچک برای رشد موها، ابروها و مژه ها موثر است. این روغن باعث می گردد مژه ها ضخیم و مستحکم شوند. به همین منظور روغن کرچک می تواند انتخاب مناسبی برای پر پشت شدن مژه هایتان باشد.

1-2. ویتامین E

باید بدانید که ویتامین E به تنهایی باعث رشد مو نمی گردد ولی از شنمایندگی مژه جلوگیری می نماید. این ویتامین را می توانید به صورت کپسول برای تقویت مژه هایتان بهره ببرید. وقتی کپسول را باز کنید، درون آن پودر یا روغنی وجود دارد که می توانید آن را با استفاده از برس مخصوص به مژه ها بزنید.

1-3. روغن نارگیل

با ترکیب روغن کرچک، روغن نارگیل و دو عدد ویتامین E می توانید یک سرم برای تقویت مژه هایتان درست کنید. در این روش دو قاشق چای خوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل و دو کپسول ویتامین E با هم مخلوط کنید و با استفاده از یک قطره چکان سرم را روی مژه هایتان بچکانید. سپس مژه خود را با آن ماساژ دهید. توصیه می گردد قبل از رفتن به رخت خواب از این سرم بهره ببرید.

2- آلوئه ورا

وقتی برگ های آلوئه ورا را تحت فشار قرار دهید، ژل درون آن به بیرون ترشح می گردد که ویتامین ها و مواد غذایی زیاد این ژل برای تقویت و افزایش رشد مژه موثر است. بعد از خارج کردن ژل از برگ، قبل از اینکه به رخت خواب بروید با یک برس ریمل ژل را روی مژه بزنید.

3- چای سبز

از آنجایی که کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز در فرایند پر پشت شدن هرچه سریع تر مژه ها موثر است، چای سبز را دم کنید. بعد از اینکه چای دم کشید، اجازه دهید سرد گردد و سپس یک دستمال نخی برداشته و آن را به چای آغشته کنید. در نهایت مژه ها را مرطوب کنید.

لمینت و کاشت مژه

روش های دیگری به جز روش های خانگی برای پر پشت شدن مژه ها موثر است. این روش ها عبارتند از:

1- لمینیت مژه

در لمینت مژه با استفاده از موادی که در مدت زمان مشخص روی مژه ها قرار می گیرند، مژه ها فر شده و مژ ها بلندتر و پرتر نشان داده می شوند. توجه کنید که این روش با کاشت مژه متفاوت است. مواد استفاده شده در این روش هم می تواند باعث آسیب به تارهای مژه گردد.

2- کاشت مژه

در این روش که تعداد زیادی از خانم ها از آن استقبال می نمایند، طی فرآیندی که زیر نظر فردی متخصص انجام می گردد، تارهایی از مژه های مصنوعی با استفاده از پنس و چسب مخصوص ما بین تارهای طبیعی مژه ها قرار می گیرد. خودتان متوجه می شوید که این مواد برای مژه ها مضر و آسیب رسان است.

بیشتر بخوانید: عوارض اکستنشن مژه چیست و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد؟

استفاده از مژه مصنوعی

نکته ای که در استفاده از مژه های مصنوعی برای پرپشت نشان دادن مژه ها وجود دارد این است که مژه مصنوعی به تنهایی باعث آسیب به مژه های طبیعی نمی گردد، بلکه چسب مخصوص آن که مژه های مصنوعی را به پلک می چسباند، علاوه بر اینکه به پوست پلک آسیب می رساند، در زمان جدا کردن مژه مصنوعی نیز ممکن است باعث جدا شدن مژه های طبیعی از ریشه گردد. در صورتی که چسب مژه دارای کیفیت مناسب نباشد، موجب توقف رشد مژه طبیعی نیز می گردد.

نکات حائز اهمیت

  • اگر از فر مژه بطور صحیح استفاده نکنید و فشار زیادی را بر مژه هایتان وارد کنید، باعث می گردد مژه هایتان از ریشه کنده شده و یا شنماینده شوند.
  • در بین محصولات آرایشی و بهداشتی نیز روغن های تقویت نماینده مژه وجود دارد که باعث آبرسانی، حالت دهندگی و تغدیه تارهای مو می گردد.
  • توجه کنید که برای استفاده از فرمژه حتما لاستیک یا پد روی سطح بیرونی را در فواصل زمانی متناوب تعویض کنید تا مژه دچار آسیب نگردد.
  • اگر با وجود گرمای هوا عرق کنید، مژه ها در یک حالت باقی می ماند و امکان تبادل حرارت و رطوبت را با محیط بیرون ندارند.
  • زمانی که ریمل به صورت مداوم روی مژه ها وجود داشته باشند، باعث ریزش و شکستن آنها می گردد.
  • بهتر است در طول شب از مواد مغذی بر روی مژه ها بهره ببرید تا موجب تقویت و افزایش رشد مژه ها گردد.
  • به محض اینکه به خانه می رسید به مژه ها استراحت دهید و ریمل را از روی آنها پاک کنید.
  • بیشتر از ده ساعت ماندن ریمل روی مژه ها از تنفس و هوا رسیدن به آنها جلوگیری می نماید.
  • برای تقویت مژه همواره ریمل را پاک و تمیز کنید.
  • شانه کردن مژه با استفاده از برس مخصوص، باعث کاهش ریزش و کنده شدن آنها می گردد.
  • ماساژ پلک موجب رشد و مستحکم تر شدن مژه ها می گردد.
منبع: مجله انگیزه

به "راه هایی برای افزایش رشد مژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه هایی برای افزایش رشد مژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید