راه اندازی مقصد جدیدی برای اکوتوریسم در دره هاتا؛ دبی

به گزارش وبلاگ محتوا، کوهستان های اطراف دبی تبدیل به یک منطقه تازه در بخش اکوتوریسم می گردد.

راه اندازی مقصد جدیدی برای اکوتوریسم در دره هاتا؛ دبی

منطقه ای کوهستانی در امارات متحده عربی به یک مقصد اکوتوریسم با هدف جذب جوانان تبدیل می گردد. این جاذبه تازه، مکانی برای گلمپینگ (سبکی از کمپینگ لوکس به همراه امکانات رفاهی بیشتر نسبت به سبک سنتی کمپینگ) خواهد بود و نمادی بسیار بزرگ مانند نشان هالیوود در آن نصب خواهد شد.

شرکت میراس (Meraas)، طرح های خود را برای تغییر شکل محوطه فضای باز هاتا که از محبوبیت زیادی برخوردار است، به صورت یک مقصد گردشگری اکولوژیک بیان کرد. این منطقه که در میان کوه های هاتا واقع شده است و بخشی از امارت دبی محسوب می گردد. این منطقه هم اکنون در میان افرادی که از اقامت در فضای خارج از شهر لذت می برند از محبوبیت زیادی برخوردار است و معروفیت آن به خاطر کوه ها، دریاچه ها و رودهای موسمی است که مسافران زیادی را با هدف دوچرخه سواری کوهستانی، پیاده روی و قایق رانی به این منطقه می کشاند. اینجا که تنها یک ساعت و نیم با هیاهو و زرق و برق شهری دبی فاصله دارد، پتانسیلی عالی برای راه اندازی یک گردشگری پررونق دارد.

پروژه های زیادی در این منطقه اجرا خواهند شد تا بازدیدنمایندگان بیشتری را طی 10 سال آینده جذب اینجا کند. بعلاوه، مسئولین امیدوار هستند که بتوانند نظر بازدیدنمایندگان را به سایت های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی منطقه جلب نمایند. یکی از اولین پروژه هایی که اجرا خواهد شد، ساخت حروفی غول پیکر کلمه Hatta در ارتفاع 450 متری کوه های حجار است که چشم انداز ای مانند نشان معروف هالیوود در کالیفرنیا را به اذهان متبادر می نماید. بعلاوه، یک مرکز ماجراجویی و قطب اطلاعات گردشگری تعاملی برای یاری به مسافران راه اندازی خواهد شد تا شرایط ملاقات آن ها با راهنماهای تور و آموزش نکاتی درباره مردمی که در هاتا زندگی می نمایند، را فراهم کند.

بعلاوه برنامه هایی برای احداث کلبه هایی کوهستانی که چشم اندازی باورنکردنی به سمت کوه ها دارد و نیز، یک هتل تریلر در دست آنالیز است تا مهمانان بتوانند در این رشته کوه ها، کمپینگ لوکس برپا نمایند. به گفته این شرکت، برای حفظ حریم خصوصی و شیوه زندگی ساکنین هاتا، این ساخت وسازها دورتر از منطقه ها مسکونی محلی انجام خواهند شد.

این طرح، یک سال پس از اتمام مرحله اول پروژه جهت پیاده روی هاتا اجرا خواهد شد که بعضی از جاذبه های توریستی این منطقه را به یکدیگر پیوند خواهد زد.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "راه اندازی مقصد جدیدی برای اکوتوریسم در دره هاتا؛ دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مقصد جدیدی برای اکوتوریسم در دره هاتا؛ دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید