بورس احیا شد، ثبت بیشترین ارزش معاملات سهام در 3 ماه گذشته

به گزارش وبلاگ محتوا، خبرنگاران : در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات خرد با رشد 32 درصدی نسبت به روز قبل به رقم 6 هزار و 984 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 63 روز کاری گذشته از 26 اسفند سال 99 تا به امروز است.

بورس احیا شد، ثبت بیشترین ارزش معاملات سهام در 3 ماه گذشته

به گزارش وبلاگ محتوا ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 26 هزار و 94 واحدی به رقم یک میلیون و 213 هزار و 15 واحد رسید. رشد 26 هزار واحدی بیشترین مقدار رشد شاخص کل در 18 روز کاری گذشته از 8 خرداد تا به امروز است.

بعلاوه شاخص کل فرابوس 187 واحد بالا آمد و به رقم 17 هزار و 616 واحد رسید. شاخص هم وزن هم با رشد 3 هزار و 686 واحدی در سطح 376 هزار و 873 واحدی ایستاد.صعود 3 هزار و 686 واحدی شاخص هم وزن بیشترین رشد این شاخص در 89 روز کاری گذشته از 19 بهمن سال 1399 به این سو است.

سهم های تاثیرگذار

امروز فولاد، فملی و کگل بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد رانفور، وسکرمان و وساخت نمادهای عظیم بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و ومدیر و خودرو در رتبه های بعدی هستند. در فرابورس هم چخزر، رافزا و کزغال پرتراکنش ترین نمادها هستند.

گروه های سبز بازار

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه شرکت های چند رشته ای صنعتی (مثل وبانک، وصندوق، وامید، وغدیر و شستا) افزایش یافت و این گروه یکپارچه سبزپوش شد. بعلاوه اغلب نمادهای گروه های فلزات اساسی (مثل فولاد، فملی، ذوب، کاوه، فخوز، فزرین، فرآور و کیمیا) و استخراج کانه های فلزی (مثل کگل، کگهر، کچاد، ومعادن، تاصیکو و کاما) افزایش قیمت داشتند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 314 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه 2 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد هم با رشد 32 درصدی نسبت به روز قبل به رقم 6 هزار و 984 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 63 روز کاری گذشته از 26 اسفند سال 99 تا به امروز است.

کاهش ارزش صف های خاتمهی بازار

در خاتمه معاملات امروز ارزش صف های خرید نسبت به خاتمه روز سه شنبه 8 درصد کاهش یافت و در رقم 750 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف های فروش هم 9 درصد کاهش یافت و هزار و 357 میلیارد تومان شد.

منبع: اقتصادنیوز

به "بورس احیا شد، ثبت بیشترین ارزش معاملات سهام در 3 ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس احیا شد، ثبت بیشترین ارزش معاملات سهام در 3 ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید