بسترسازی مناسبات با هدف توسعه روابط مالی بین دو کشور

به گزارش وبلاگ محتوا، نشست مشترک مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سفارت رومانی در ایران با حضور احمد خانی نوذری معاون امور مالی، علی رستمی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، حامد فروزان، مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و میرلا کارمن گرکو، سفیر رومانی در ایران برگزار گردید.

بسترسازی مناسبات با هدف توسعه روابط مالی بین دو کشور

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ محتوا، حامد فروزان در این نشست با اشاره به سابقه طولانی و دوستی بیش از صد ساله ایران و رومانی گفت: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل توسعه پاندمی کرونا، حجم مبادلات تجاری و مالی بین دو کشور فرایند کاهشی پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 200 دانشجوی ایرانی در کشور رومانی در حال تحصیل هستند که می تواند فرصتی برای توسعه روابط مالی و تجاری بین دو کشور باشد.

فروزان، با اشاره به احتیاجمندی 100 هزار نفری رومانی به نیروی کار مطرح نمود: ما آمادگی تامین نیروی کار ساده مورد احتیاج کشور رومانی را داریم.

احمد خانی، معاون امورمالی در این نشست با اشاره به اراده جدی ایران برای افزایش همکاری مشترک بین دو کشورگفت: وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، با داشتن چند صندوق بزرگ بازنشستگی، بزرگترین بنگاه مالی ایران محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: ما 15 درصد فراوری ناخالص داخلی ایران را فراوری می کنیم.

علی رستمی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به عزم جدی شستا برای توسعه روابط مالی و تجاری بیان نمود: شستا، بزرگترین هلدینگ چند رشته ای ایران است و سالانه یک میلیارد دلار صادرات دارد.

رستمی، با اشاره به ظرفیت های های بالقوه شستا بیان کرد: آمادگی تاسیس دفتر همکاری های مشترک با مجموعه های مالی کشور رومانی را داریم.

فروزان تاکید نمود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمادگی دارد با وزارت کار و عدالت اجتماعی کشور رومانی تفاهم مشترک امضاء کند.

میرلا کارمن گرکو، سفیر رومانی در ایران نیز در این نشست با اشاره به رابطه طولانی دو کشور گفت: در زمینه های مواد اولیه عمرانی و کشاورزی در چندماه اخیر رشد مبادلات تجاری داشتیم.

وی اضافه نمود: کشور رومانی بعلاوه در بخش سنگ و فلزات احتیاجمند واردات است و در زمینه فراوریات دارویی بخصوص دارو های گیاهی علاقمند به همکاری هستیم.

گرکو با تاکید با بر ظرفیت بالای رومانی در انرژی پاک و تجدیدپذیر گفت: ما در همه حوزه های تجاری و مالی آماده بستری سازی و تسهیل گری هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بسترسازی مناسبات با هدف توسعه روابط مالی بین دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسترسازی مناسبات با هدف توسعه روابط مالی بین دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید