خبرنگاران اطلاع رسانی خدمات دولت زمینه ساز افزایش مشارکت انتخاباتی است

به گزارش وبلاگ محتوا، مراغه - خبرنگاران - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار مراغه با تاکید بر اینکه اگر مردم از خدمات زیربنایی دولت در این شهرستان مطلع شوند، در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری خواهند داشت، گفت: مسوولان شهرستان باید این خدمات را به گوش مردم برسانند، زیرا مطلعی حق مردم است.

خبرنگاران اطلاع رسانی خدمات دولت زمینه ساز افزایش مشارکت انتخاباتی است

سیدعلی موسوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ محتوا اضافه نمود: دشمنان و بعضی از عوامل داخلی به دنبال ناکارآمد نشان دادن دولت هستند، اما فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید حقایق را به مردم انتقال دهند، زیرا دولت با وجود فشارهای مالی، کارهای عظیمی در جای جای کشور و از جمله در مراغه انجام داده است.

افتتاح بخشی از آزادراه مراغه - هشترود

فرماندار مراغه یکی از خدمات زیربنایی دولت در این شهرستان را کوشش برای تکمیل پروژه آزادراه مراغه - هشترود خواند و اعلام کرد: این پروژه عظیم با برآورد هزینه ای به میزان یکهزار و 300 میلیارد تومان با وقفه روبرو شده بود، اما اکنون قطعه های 2 و سه آن پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل این قطعه ها تا انتها دولت دوازدهم هدفگذاری شده است، گفت: با تکمیل این قطعه ها، آزادراه مراغه - هشترود در راستا 45 کیلومتری مراغه تا نظرکهریزی و بالعکس مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دولت در کوشش است تا آزادراه مراغه - هشترود در راستا 45 کیلومتری مراغه تا نظرکهریزی و بالعکس قبل از انتخابات مورد بهره برداری قرار می گیرد

فرماندار مراغه با تاکید بر اینکه تزریق اعتبار برای تکمیل این پروژه را شخص استاندار آذربایجان شرقی و نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی پیگیر هستند، اعلام کرد: بهره برداری از این آزادراه از جمله مطالبه های دیرینه مردم منطقه به شمار می رود که اجرای آن سال ها متوقف شده بود.

احداث 195هزار تن سردخانه

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار مراغه گفت: طی سال های گذشته 195 هزار تن سردخانه در مراغه احداث شده و به موازات آن فرآوری محصولات کشاورزی هم در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی اضافه نمود: اگر هر سال تنها 10 درصد به حجم محصولات ورودی به صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان اضافه گردد، اقتصاد محلی شکوفا خواهد شد و شهرک صنعتی صنایع تبدیلی نیز با پیگیری نماینده مردم به همین دلیل احداث می گردد.

افزایش تعداد تخت های فعال بیمارستانی به 350 تخت

فرماندار مراغه، توسعه بخش سلامت را از خدمات ارزشمند دولت عنوان و اعلام کرد: تعداد تخت های فعال بیمارستانی شهرستان به 350 تخت رسیده که بخش اعظم آن در دولت تدبیر و امید تحقق یافته است.

موسوی اضافه نمود: زمین یک بیمارستان 350 تختخوابی دیگر نیز تملک و در سایه پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعتبار آن از محل بودجه سال 1400 تامین شده که به زودی کلنگ زنی می گردد.

یک بیمارستان 350 تحتخوابی دیگر به زودی در مراغه کلنگ زنی می گردد

وی اعلام کرد: بیمارستان بیماران سرطانی شهرستان نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش پرتودرمانی آن تا انتها دولت به بهره برداری می رسد.

وی به تکمیل تجهیزات بیمارستانی نیز اشاره نمود و اضافه نمود: هر سه بیمارستان فعال شهرستان در زمان حاضر دارای بخش سی تی اسکن و سایر تجهیزات مورد احتیاجند و یک مرکز تصویربردای ام آر آی دیگر نیز به زودی در شهرستان راه اندازی می گردد.

به گفته فرماندار مراغه از سال 1392 تا 1397 بیش از 200 میلیارد تومان در بخش سلامت این شهرستان هزینه شده است که رقم قابل توجهی به شمار می رود.

اعلام آمادگی ایمیدرو و ایدرو برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه مالی

فرماندار مراغه گفت: با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران موسوم به ایمیدرو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران موسوم به ایدرو برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه مالی مراغه اعلام آمادگی نموده اند و اکنون به دنبال تامین زمین مورد احتیاج برای آن هستیم.

موسوی گفت: منطقه ویژه مالی مراغه نیز همچون شهرک صنایع تبدیلی به احتمال زیاد در فاز توسعه شهرک صنعتی این شهرستان مستقر می گردد تا زمینه لازم برای شکوفایی مالی شهرستان فراهم گردد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سراجو از محروم ترین بخش های استان به شمار می رود، اضافه نمود: محرومیت زدایی از این بخش در دستور کار قرار گرفته است و از جمله اقداماتی که تا به امروز در این راستا کلید خورده است، می توان به اجرای طرح های گازرسانی به روستاهای این بخش اشاره نمود.

وی همچنین گفت: راه اندازی ناحیه صنعتی بخش سراجو نیز طی هفته گذشته و در ملاقات با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی مطرح شد تا زمینه اشتغال برای جوانان ابن بخش فراهم گردد.

هزینه چشمگیر دولت برای توسعه زیربنایی مراغه

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار مراغه گفت: دولت برای توسعه زیربنایی این شهرستان هزینه های چشمگیری صرف نموده که از آن جمله می توان به توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب، ارتباطات، شبکه گازرسانی و اشتغال زایی اشاره نمود.

موسوی اضافه نمود: از سال 1392 تا 1397 دولت 51.5 میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب و 76.3 میلیارد تومان هم در بخش زیرساخت های ارتباطی این شهرستان هزینه نموده است.

به گفته وی از سال 1392 به بعد، صاحبان 48 واحد صنعتی و اهالی 69 روستای شهرستان از نعمت گاز بهره مند شده اند و گازرسانی به 21 روستای دیگر نیز ادامه دارد که در مجموع برای اجرای آنها 80.3 میلیارد تومان هزینه شده است.

فرماندار مراغه هزینه حمایت از معلولان زیرپوشش بهزیستی این شهرستان را 22.5 میلیارد تومان و حجم تسهیلات اعطایی به مشاغل خانگی را نیز 5 میلیارد تومان مطرح کرد.

موسوی این را هم گفت که دولت تا به امروز به میزان 22.3 میلیارد تومان از مشاغل آسیب دیده از کرونا در این شهرستان حمایت نموده است.

فضای باز سیاسی و افزایش مشارکت اجتماعی

فرماندار مراغه با اشاره به اینکه از سال 1392 تا 1397 مجوز فعالیت برای 11 فقره نمایندگی احزاب در این شهرستان صادر شده، اعلام کرد: فضای باز سیاسی از خدمات ارزشمند دولت در این شهرستان بوده و طی این سال ها مشارکت اجتماعی نیز افزایش یافته است.

موسوی اعلام کرد: در این مدت برای 29 سازمان مردم نهاد نیز مجوز فعالیت صادر شده و 14 مورد دیگر نیز در حال طی مراحل قانونی است.

به گزارش وبلاگ محتوا حضور گسترده مردم در انتخابات بدون شک حلال بسیاری از مسائل خواهد بود و از همین رو چشم جهانیان نظاره گر انتخابات 1400 ایران و میزان مشارکت مردم در آن است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اطلاع رسانی خدمات دولت زمینه ساز افزایش مشارکت انتخاباتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اطلاع رسانی خدمات دولت زمینه ساز افزایش مشارکت انتخاباتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید