صنایع دستی

آیا کوه سبلان ثبت جهانی می گردد؟

ثبت جهانی کوه سبلان در دست اقدام است!مطابق با آنچه که در خبرگزاری های رسمی کشور مطرح شده است، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شروع فرایند مربوط به ثبت جهانی کوه 4811 متری سبلام با حمایت مسئولان میراث فرهنگی کشور اطلاع داد. بنابر...

23 فروردین 1401

هر آنچه باید درباره سفر به ماکائو بدانید

جزیره ماکائو با جاذبه های مجذوب کننده و متنوع، فرهنگ و تاریخ غنی و غذاهای متنوع و دلپذیر. در حال حاضر یکی از قطب های گردشگری منحصربه فرد چین محسوب می شود.

21 فروردین 1401

ایران صاحب برند ملی گردشگری می گردد

برند ملی گردشگریپس از 20 سال کوشش، در سال آینده ایران صاحب برند ملی گردشگری می گردد. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از صاحب برند شدن ایران در زمینه گردشگری در سال آینده اطلاع داد. ولی تیموری مهم ترین هدفی که این پروژه دنبال می...

20 فروردین 1401

9 اثر فرهنگی و تاریخی در خوزستان ثبت ملی شد

فرودگاه مسجد سلیمان و هشت اثر فرهنگی-تاریخی دیگر در خوزستان ثبت ملی شد.

11 اسفند 1400

برترین جاذبه های گردشگری بدروم ترکیه

آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری بدروم ترکیهشهر پر جنب و جوش بدروم، یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه است و به دلیل همجواری با دریای اژه، شهری کاملا ساحلی می باشد. شهر بدروم که می توان آن را شهر ساحلی فیروزه ای خواند، در استان مولا (موغله) ترکیه واقع...

9 مرداد 1400

انتشار نخستین کتاب عکس حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: همزمان با میلاد امام رضا (ع) کتاب عکس خواهر خورشید مجموعه ای مصور از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حاصل 15 سال عکاسی امیر حسامی نژاد هنرمند عکاس قمی منتشر شد.

24 تیر 1400

تخت جمشید را صرفاً با سالی 5 میلیون اداره می کنیم!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با گلایه از شرایط بودجه این وزارتخانه گفت: برای اداره هر یک از 32هزار اثر ثبت شده کشور تنها 5میلیون تومان بودجه داریم؛ مثلاً تخت جمشید را با 5 میلیون تومان اداره می کنیم!

27 مهر 1399

آزمون جامع دوره های کوتاه مدت گردشگری برگزار شد

آزمون جامع دوره های آموزشی کوتاه مدت گردشگری که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده بود، امروز جمعه 24 مردادماه 99 با صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فواصل اجتماعی در سطح 31 استان کشور و منطقه آزاد...

11 مهر 1399

برگزاری مجازی آیین بزرگداشت سالروز صدور فرمان مشروطه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: برنامه آیین بزرگداشت روز مشروطه همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت، روز سه شنبه 14 مردادماه امسال به صورت مجازی از محل خانه موزه مشروطه برگزار می گردد.

4 مهر 1399

تسریع در ایجاد مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر شاهرود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان خواستار سرعت بخشیدن به ایجاد مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر شاهرود شد.

5 شهریور 1399

پنجمین فصل کاوش معبد لائودیسه نهاوند شروع شد

محسن جانجان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند درباره سرپرست فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور، درنظر دریافت سلامتی دکتر رهبر و با موافقت پژوهشکده باستان شناسی ایران سرپرستی هیئت پنجمین...

30 مرداد 1399

بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در اصفهان به صورت مجازی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از برگزاری آیین بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به صورت مجازی اطلاع داد.

1 مرداد 1399

پیشنهاد ابتکار پس از تجربه کرونا و خروج از قرنطینه

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تشریح عملکرد و سهم این معاونت در بحران کرونا گفت: در جهت تعمیق بسترهای گفت وگوی ملی خانواده، محصولات رسانه ای تهیه شده است تا خانواده ها در روزهای کنارهمی کرونایی از آن بهره برده و شاهد توسعه مهارت گفت وگو و...

15 اردیبهشت 1399

پرونده یک سایت: گشتی اینترنتی در موزه میراث روستایی گیلان

سرویس پرونده یک سایت پرتال تخصصی خبرنگاران، امروز نیز در ادامه برنامه های خود در معرفی و تحلیل فنی پرتال های فعال عرصه گردشگری کشورمان، به سراغ پرتال یک موزه در شمال کشور رفته است. سایت اینترنتی موزه میراث روستانی استان گیلان، عنوان وب سایتی هست که سرویس...

8 فروردین 1399

قدردانی جامعه هتلداران ایران از نمایندگان مجلس و دکتر مونسان

به گزارش خبرنگاران، هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران در پی مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معافیت هتل های سه ستاره و پایین تر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیانیه ای منتشر کرد.

27 اسفند 1398

نخستین تور گردشگری خبرنگاران خراسان رضوی در تربت حیدریه برگزار گردید

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از برگزاری تور دوروزه گردشگری خبرنگاران خراسان رضوی هم زمان با فصل برداشت زعفران در تربت حیدریه و زاوه 22 و 23 آبان اطلاع داد.

18 دی 1398

روز فرهنگی روسیه در استان قزوین برگزار گردید

به منظور تقویت دیپلماسی فرهنگی و روابط گردشگری بین دو کشور ایران و روسیه، سومین روز از همایش روزهای فرهنگی روسیه در ایران بعدازظهر دیروز دوشنبه 20 آبان 98 به میزبانی قزوین برگزار گردید .

14 دی 1398

صدور 200 فقره کارت شناسایی صنایع دستی در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از صدور 200 فقره کارت شناسایی صنایع دستی در ایلام در شش ماه نخست سال جاری اطلاع داد.

4 دی 1398

افزایش 50درصدی تخت های اقامتی یزد تا سال آینده

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: بیش از 8هزار تخت اقامتی در استان یزد وجود دارد که تا سال آینده 50 درصد افزایش پیدا خواهد نمود.

12 آبان 1398

پیاده روی فعالان صنعت گردشگری در بافت تاریخی تهران قدیم

هم زمان با 5 مهر روز جهانی گردشگری فعالان صنعت گردشگری تهران به منظور توجه به نقش گردشگری در حفظ هویت شهری در بافت تاریخی تهران قدیم پیاده روی کردند.

11 آبان 1398