3 میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح آبا قرار گرفتند

به گزارش وبلاگ محتوا، معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح آبا ویژه افرادی است که بنابر ویژگی های شخصی حاضر نیستند در شرایط کلاس درس حضور پیدا نمایند و آموزش و پرورش این طرح را متناسب با آن ها طراحی نموده است.

3 میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح آبا قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی وبلاگ محتوا، عبدالرضا فولاوند معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی، در مراسم رویش احسان ضمن تبریک روز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت شهدا گفت: آموزش و پرورش به عنوان تربیت نماینده نیروی انسانی وظیفه بزرگی برعهده دارد و دامنه کار در این وزارتخانه بسیار وسیع است و برای حصول اطمینان برای تحصیل با کیفیت بیش از صد و ده هزار مدرسه راه اندازی شده است.

فولادوند گفت: براساس اسناد بالادستی آموزش و پرورش خود را مکلف می داند به عنوان همگانی کردن تعلیم و تربیت و ایجاد حس همدلی، مشارکت همه خیرین را در امور آموزش جذب کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: آموزش و پرورش در حوزه آموزش ابتدایی کوشش می نماید حتی برای یک دانش آموز شرایط آموزشی را فراهم کند، اما بعضی مواقع شرایطی پیش می آید که دانش آموز به قطار تحصیل سوار نمی گردد و یا از آن پیاده می گردد.

فولادوند گفت: برای افزایش سلامت اجتماعی از مجموعه های مختلف در گسترش آموزش دست دوستی دراز کردیم که این نهاد ها بتوانند در امر گسترش سلامت اجتماعی به آموزش و پرورش یاری نمایند.

وی با اشاره به راه اندازی طرح آبا توضیح داد: طرح آوا ویژه افرادی است که بنابر ویژگی های شخصی حاضر نیستند در شرایط کلاس درس حضور پیدا نمایند و آموزش و پرورش این طرح را متناسب با آن ها طراحی نموده که بسیار منعطف است و مجموعه احسان برای تحقق این طرح قول مساعد به وزارت آموزش و پرورش داده است.

فولادوند در خاتمه یادآور شد: در قالب طرح آبا بیش از سه میلیون دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند که ساماندهی آن ها بسیار سخت است و نظام آموزش الکترونیکی نمی تواند جای معلم را بگیرد بلکه می تواند همیار آن باشد و حتی بعد از به خاتمه رسیدن اپیدمی کرونا هم آموزش الکترونیکی ادامه پیدا می نماید، اما جایگزین معلم نمی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "3 میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح آبا قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح آبا قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید