گوشی اوپو رینو 5G 7Z با پردازنده اسنپدراگون 695 معرفی گردید

به گزارش وبلاگ محتوا، شرکت اوپو بالاخره پس از شایعه ها و حدس های بسیار زیاد از گوشی هوشمند میان رده نو خود با نام اوپو رینو 5G 7Z رونمایی کرد. این گوشی هوشمند طبق اعلام شرکت اوپو عضو نو خانواده سری اوپو 7 رینو که شامل اوپو رینو 7، رینو 7 پرو و رینو 7 SE هستند خواهد بود. اوپو رینو 5G 7Z یک گوشی هوشمند میان رده نو است که از پردازنده اسنپدراگون 695 کوالکام با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع و نمایشگر AMOLED بهره می برد. در ادامه به آنالیز سایر مشخصات فنی این گوشی هوشمند نو می پردازیم.

گوشی اوپو رینو 5G 7Z با پردازنده اسنپدراگون 695 معرفی گردید

گوشی هوشمند نو و میان رده اوپو تنها با یک گزینه پیکربندی 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می گیرد. این گوشی بعلاوه با قیمت اولیه 30 هزار روپیه برای فروش روانه بازار گوشی های هوشمند خواهد شد. باید خاطر نشان کنیم که اوپو رینو 5G 7Z تنها در کشور تایلند در رنگ های مشکی و مدل رنگین کمانی در دسترس خواهد بود. گوشی نو اوپو از یک نمایشگر صفحه نمایش 6.43 اینچی Full HD+ بهره می برد. این نمایشگر AMOLED با وضوح 2400 در 1080 پیکسل، نسبت صفحه نمایش به بدنه 80 یا 90 درصد، گستره رنگی 97 درصد NTSC و رفرش ریت 60 هرتزی کیفیت بسیار خوبی را برای کاربرانش به ارمغان می آورد.

بعلاوه باید به این نکته اشاره کنیم که حداکثر روشنایی این نمایشگر هم به 600 نیت می رسد. قلب تپنده این گوشی هوشمند را همان طور که در ابتدای خبر به آن اشاره نمودیم، پردازنده اسنپدراگون 695 کوالکام تشکیل می دهد که با فرآیند ساخت 6 نانومتری فراوری شده است. این پردازنده 8 هسته ای با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 619 وظیفه انجام امور پردازشی این گوشی هوشمند را بر عهده دارند.

این پردازنده کوالکام از mmWave 5G پشتیبانی می نماید و وجود این ویژگی می تواند به شرکت های خدمات دهنده مخابراتی برای تبلیغات سرویس هایشان نقطه قوت بزرگی باشد. بد نیست بگوییم که عملکرد CPU در این تراشه تا 15 درصد بهتر شده و پردازنده گرافیکی هم در مقایسه با نسل قبل 30 درصد بهتر عمل می نماید. بهبود عملکرد این تراشه به علت استفاده از هسته های پیشرفته تر در اسنپدراگون 695 است.

بعلاوه 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS2.2 این پردازنده را همراهی می نمایند که این حجم از حافظه با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD قابل ارتقاء است. منبع تغذیه اوپو رینو 5G 7Z را باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت تشکیل می دهد که با شارژر 33 وات سریع انرژی مجدد خود را تأمین می نماید. بعلاوه نباید حسگر اثرانگشت این گوشی هوشمند اوپو را از یاد ببریم که زیر نمایشگر آن تعبیه شده است.

درباره سیستم دوربین گوشی اوپو رینو 5G 7Z باید گفت که این گوشی هوشمند از 3 لنز بهره می برد که شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.7، دوربین 2 مگاپیکسلی مونوکرومیک با گگرددگی دیافراگم f/2.4 و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو با گگرددگی دیافراگم مشابه f/2.4 است. باید خاطر نشان کنیم که روی پنل جلویی نمایشگر این گوشی هوشمند یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.4 دیده می گردد که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

طبق اعلام شرکت اوپو، حالت های عکاسی مختلفی در این گوشی وجود دارد که به عنوان نمونه می توان به حالت شب، حالت عکاسی حرفه ای، پانوراما و پرتره اشاره نمود. این گوشی نو اوپو بعلاوه دارای چراغ های مدور در اطراف دوربین است که به عنوان چراغ نوتیفیکیشن عمل می نمایند. از دیگر قابلیت های گوشی اوپو رینو 5G 7Z می توان به وای فای 5، بلوتوث نسخه 5.2، جک 3.5 میلی متری صدا و NFC اشاره نمود. در نهایت باید بگوییم که سیستم عامل اندروید 12 به صورت پیش فرض روی این گوشی نو نصب شده و رابط کاربری ColorOS 12 روی آن اجرا می گردد.

همان طور که در ابتدای خبر به آن اشاره شد، این گوشی عضوی نوی از سری اوپو رینو 7 است که اوایل آذر ماه معرفی شدند. برای یادآوری بد نیست بگوییم که قدرتمندترین گوشی این سری یعنی اوپو رینو 7 پرو از تراشه Dimensity 1200 Max و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 65 واتی بهره می برد. با این حساب باید دید کاربران چه واکنشی نسبت به این گوشی نو میان رده نشان می دهند.

منبع: Mysmartprice

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی اوپو رینو 5G 7Z با پردازنده اسنپدراگون 695 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی اوپو رینو 5G 7Z با پردازنده اسنپدراگون 695 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید