کرونا نویسندگان را فقیر کرد

به گزارش وبلاگ محتوا ایبنا به نقل از پابلیشینگ پرسکتیو، شورای نویسندگان اروپا در آخرین گزارش خود آماری از تاثیر مستقیم و غیر مستقیم ویروس کرونا بر فعالیت و حرفه نویسندگان و مترجمان در کشورهای عضو این شورا منتشر نموده است. این شورا سال گذشته در گزارشی مشابه نوشته بود که بسیاری از نویسندگان به خاطر شیوع ویروس کرونا دارای مسائل بسیاری از نظر معیشتی و حرفه ای هستند.

کرونا نویسندگان را فقیر کرد

شورای نویسندگان اروپا که دفتر مرکزی آن در شهر بروکسل مرکز کشور بلژیک واقع شده است، در واقع یک سازمان حمایتی وابسته به کمیسیون فرهنگ اتحادیه اروپاست که 46 سازمان و موسسه مطبوع از 31 کشور عضو این اتحادیه در زیرمجموعه آن فعالیت می نمایند. این شورا در گزارش قبلی خود از شرایط سخت نویسندگان خبر داده بود و در این گزارش به طور آماری و نسبی تاثیر کرونا را بر معیشت نویسندگان آنالیز نموده است.

شورای نویسندگان اروپا که پیش از این تا سال 2010 با نام کنگره نویسندگان اروپایی فعالیت می کرد در آخرین گزارش خود از نارضایتی بیشتر نویسندگان و ناشران قاره اروپا به خاطر شیوع ویروس کرونا نوشته است و اعلام می نماید حدود 77درصد تمام نویسندگان ساکن این کشورها به خاطر کرونا با چالش معیشتی روبرو بودند.

طبق آمارهای این شورا عایدی نویسندگان پاره وقت در سال های شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا حدود 15 تا 25درصد کاهش پیدا نموده است و این درصد کاهش عایدی برای نویسندگان تمام وقت 30 تا 40 درصد بوده است. از میان کشورهای اروپایی تنها 20 کشور بودجه های حمایتی از نویسندگان و ناشران در نظر گرفته و بیشتر ناشران به طور میانه بین 8 تا 18 ماه کتاب های خود را با تاخیر چاپ کردند.

بر اساس این گزارش میانه دستمزد نویسندگان در سال های گذشته تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و قرنطینه های سراسری در بیشتر کشورهای اروپایی کاهش محسوسی داشته است و به خاطر غیرحضوری برگزار شدن بیشتر کلاس های درس در مدارس و دانشگاه ها، ناشران و نویسندگان آکادمیک نیز با خسارات قابل توجهی برخوردار شدند. حدود 70درصد از این ناشران می گویند به خاطر کرونا دچار خسارت شده اند.

طبق آمارهای ارائه شده در دوره شیوع ویروس کرونا به خاطر تضعیف سیستم های امنیتی و نظارتی از سوی دولت ها، دزدی های ادبی و استفاده غیرقانونی از کتاب های الکترونیک و صوتی نیز افزایش داشته است.

شورای نویسندگان اروپا در طی یک سال گذشته با نظرسنجی و آنالیز های میدانی خود در بیشتر کشورهای اروپایی متوجه شده است که حدود 52درصد از نویسندگان خسارت ناشی از ویروس کرونا را شدید و خیلی شدید ارزیابی کردند و 48 درصد نیز این شرایط را تاحدودی شدید و میانه اعلام کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کرونا نویسندگان را فقیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا نویسندگان را فقیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید