وزیر خارجه جدید امریکا: ایران تعهدات برجامی را اجرا کند سپس امریکا به برجام برمی شود ، این فرایند طول می کشد

به گزارش وبلاگ محتوا، وی در عین حال توضیح داد که دولت امریکا به دنبال تقویت و طولانی کردن مفاد این توافق (برجام) نیز هست.

وزیر خارجه جدید امریکا: ایران تعهدات برجامی را اجرا کند سپس امریکا به برجام برمی شود ، این فرایند طول می کشد

وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد، واشنگتن تنها هنگامی که تهران تعهدات هسته ای خود را انجام دهد، به برجام باز خواهد گشت که این موضوع مدتی طول خواهد کشید.

به گزارش وبلاگ محتوا به نقل از یورونیوز، آنتونی بلینکن در نخستین نشست خبری خود گفت: جو بایدن کاملا روشن کرد که اگر ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای 2015 بازگردد، ایالات متحده آمریکا نیز همین کار را خواهد نمود.

او اضافه نمود: ایران عمل به تعهدات خود را در چندین مرحله در زمینه های مختلف متوقف نموده است. اگر تصمیم به بازگشت بگیرد مدتی طول خواهد کشید. همچنین برای ارزیابی اینکه آیا آن ها به تعهدات خود عمل می نمایند زمان احتیاج است.

وی تاکید نمود که برای رسیدن به این نقطه فاصله وجود دارد.

وی در عین حال توضیح داد که دولت به دنبال تقویت و طولانی کردن مفاد این توافق نیز است.

این سخنان در حالی مطرح می گردد که تهران خواهان برداشتن نخستین گام از سوی واشنگتن و لغو کردن تحریم ها شده است.

توافق هسته ای ایران و 6 قدرت جهانی (برجام) در سال 2015 امضا شد و به تایید سازمان ملل نیز رسید. اما در سال 2018، دونالد ترامپ به طور یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم ها علیه ایران بازگشت و تشدید شد.

منبع: عصر ایران

به "وزیر خارجه جدید امریکا: ایران تعهدات برجامی را اجرا کند سپس امریکا به برجام برمی شود ، این فرایند طول می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه جدید امریکا: ایران تعهدات برجامی را اجرا کند سپس امریکا به برجام برمی شود ، این فرایند طول می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید