نشست ایران و کره برای پول های بلوکه شده

به گزارش وبلاگ محتوا، مسائل مربوط به پول های بلوکه شده ایران به کجا رسید؟

نشست ایران و کره برای پول های بلوکه شده

به نقل از وبلاگ محتوا، رسانه های کره جنوبی خاطرنشان کردند چوی جونگ کان معاون وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام نموده که طبق توافقی که ماه پیش با علی باقری همتای ایرانی خود داشته است در حال آنالیز برگزاری نشستی هستند تا در مورد پول های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی با طرف ایرانی تبادل نظر نمایند.

بر اساس گزارش خبرگزاری کی بی اس ورلد کره جنوبی سئول و تهران در حال آنالیز برگزاری اولین نشست کاری خود در ماه جاری میلادی (فوریه) برای حل و فصل مسائل مربوط به پول های بلوکه شده ایران در بانک های کره جنوبی هستند.

گزارش ها حاکی از آن است که مقامات کره جنوبی و ایران درباره تاریخ تعیین این نشست و بعلاوه سطح و تعداد نفرات هیأت ها در حال مذاکره هستند و این جلسه به احتمال زیاد برای اواسط فوریه (اواخر بهمن) برنامه ریزی گردد.

ماه گذشته، چوی یانگ کان، معاون وزیر خارجه کره جنوبی در سفر به وین با هیئت ایرانی به ریاست علی باقری، همتای ایرانی خود ملاقات و درباره مسائل مختلف از جمله آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در سئول رایزنی کرد.

جزئیات چگونگی آزادسازی پول ایران

دو طرف در این ملاقات تفاهم کردند دارایی های ایران هر چه سریعتر آزاد گردد و ضمن بحث درباره جزئیات چگونگی آزادسازی پول های بلوکه شده ایران، ابراز امیدواری کردند که بتوانند هر چه سریعتر مبالغ اقتصادی مسدود شده تهران در بانک های کره جنوبی را آزاد نمایند.

پس از خروج یکجانبه آمریکا در سال 2018 از توافق هسته ای با ایران، واشنگتن تحریم های بیشتری علیه کشورمان اعمال کرد که کره جنوبی نیز به بهانه همین تحریم ها تا به امروز 7 میلیارد دلار از دارایی های ایران که مربوط به فروش نفت می گردد را بلوکه نموده است. تهران بار ها از مقامات کره ای خواسته است این مبالغ را آزاد نمایند، اما سئول با تاکید بر تحریم های آمریکا از این کار سر باز زده است.

چندی پیش کره جنوبی 18 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل متحد پرداخت کرد.

به همین دلیل میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی خاطرنشان کرد پول های ایران در کره جنوبی در نتیجه تهدید به اعمال تحریم ها علیه سئول بلوکه شده است که این اقدام ظالمانه، برخلاف قوانین بین المللی است و در عمل دزدی دریایی بوده است.

آخرین اخبار جامعه وبلاگ محتوا را از صفحه جامعه وبلاگ محتوا دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "نشست ایران و کره برای پول های بلوکه شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست ایران و کره برای پول های بلوکه شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید