نهاد آمریکایی: حذف ترکیه فرایند فراوری اف 35 را مختل نموده است

به گزارش وبلاگ محتوا، یک نهاد آمریکایی در گزارشی نوشت که تصمیم کاخ سفید برای حذف ترکیه از فرایند فراوری جنگنده اف-35 برنامه فراوری این جنگنده را مختل نموده است.

نهاد آمریکایی: حذف ترکیه فرایند فراوری اف 35 را مختل نموده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ محتوا، دیده بان کنگره در تحقیقی اظهار داشت که تصمیم آمریکا در اخراج ترکیه از پروژه فراوری جنگنده های اف-35 فرایند فراوری آن را با اختلال روبرو خواهد نمود.

دفتر حسابرسی دولت آمریکا نیز اظهار داشت در حالی که برنامه فراوری جنگنده های اف-35 در جهت فراوری انبوه با هزینه پایین پیشرفت داشته، حذف ترکیه باعث بروز کمبودهایی در فرایند فراوری این جنگنده شده است.

این نهاد دولتی اظهار داشت تصمیم ماه جولای 2019 دولت ترامپ برای اخراج ترکیه از فرایند فراوری جنگنده اف-35 به دلیل تهیه سامانه دفاع موشکی اس-400 ریسک های فراوری این جنگنده را پیچیده خواهد نمود.

در این گزارش آمده است که برنامه فراوری این جنگنده ها، منابع جدیدی را برای 1005 قطعه ای که توسط تامین کنندگان ترکیه ای تهیه می شد، شناسایی نموده اما ارزیابی می گردد که در حال حاضر 15 قطعه کلیدی با نرح فراوریی که احتیاج هست، فراوری نگردد.

دفتر حسابرسی دولت آمریکا با استناد به اطلاعات آژانس مدیریت قراردادهای وزارت دفاع آمریکا گفت پس از حذف ترکیه، برنامه فراوری با افزایش تاخیر در تحویل قعطات هواپیما روبرو بوده و کمبود قطعه افزایش داشته است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نهاد آمریکایی: حذف ترکیه فرایند فراوری اف 35 را مختل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاد آمریکایی: حذف ترکیه فرایند فراوری اف 35 را مختل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید