نماینده آمریکا در امور مذاکره با کره شمالی وارد سئول شد

به گزارش وبلاگ محتوا به نقل از رویترز، استفان بیگون (Stephen Biegun) معاون وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات با کره شمالی امروز سه شنبه وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد.

نماینده آمریکا در امور مذاکره با کره شمالی وارد سئول شد

بر اساس اعلام این خبرگزاری، معاون وزارت خارجه آمریکا وارد یک پایگاه نظامی متعلق به این کشور در جنوب سئول شده است و بر اساس برنامه از پیش معین شده، او قرار است در دو روز آینده با مقامات کره جنوبی ملاقات کند.

آن طور که از شواهد و قرائن بر می آید، هر چه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر امسال میلادی نزدیک می شویم، کوشش کاخ سفید در راستای اغفال افکار عمومی این کشور در مواردی از قبیل چین هراسی و یا تظاهر به آشتی با کره شمالی بیش از پیش نمایان می گردد.

این در حالی است که کوآن جونگ گون مدیرکل بخش امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی ساعاتی پیش اعلام نمود که مقامات پیونگ یانگ قصد و تمایلی برای نشستن پای میز مذاکره با آمریکا ندارند.

این دیپلمات بلندپایه کره شمالی با انتشار یک بیانیه در خبرگزاری رسمی این کشور (KCNA) از اقدام کره جنوبی برای دامن زدن به شایعه نابجا در خصوص نشست بعدی میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی انتقاد کرد و از دولت سئول خواست تا مداخله در امور [داخلی] سایر کشورها را متوقف کند.

در همین رابطه پیشتر نیز اعلام شد که شبکه تلویزیونی سی جی تی ان (CGTN) چندی پیش اعلام نمود که استفان بیگون نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات با کره شمالی و معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام نمود که مذاکره جدید میان سران واشنگتن و پیونگ یانگ پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 در نوامبر امسال میلادی بعید به نظر می رسد.

شایان ذکر است سه دُور مذاکره میان سران کره شمالی و آمریکا با کارشکنی های مکرر واشنگتن به شکست منتهی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نماینده آمریکا در امور مذاکره با کره شمالی وارد سئول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده آمریکا در امور مذاکره با کره شمالی وارد سئول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید