درد ثابت در قسمت پایین پشت

به گزارش وبلاگ محتوا، درد ثابت در پشت می تواند به علل مخلتفی به وجود آید و کارکرد عادی بدن را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، ضروری است از علل بروز پشت درد و چگونگی معالجه آن مطلع باشیم.

درد ثابت در قسمت پایین پشت

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

درد ثابت در پشت می تواند به علل مخلتفی به وجود آید و کارکرد عادی بدن را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، ضروری است از علل بروز پشت درد و چگونگی معالجه آن مطلع باشیم.

قسمت پشت یکی از مهم ترین نواحی بدن است چون، دارای ستون فقرات، استخوان های مهره ای، بافت های مختلف، تاندون ها، استخوان ها و عضلات است.پشت مسئول چندین کارکرد حیاتی مانند حفظ وزن بدن و کنترل حرکات آن میان دیگران است. ما بعلاوه از قسمت پایینی پشت برای انجام فعالیت های پیچیده مانند راه رفتن، خم شدن و کشش دادن استفاده می کنیم بنابراین، این ناحیه به طور مداوم در حال استفاده است که خطر کشیدگی را افزایش می دهد. در واقع، درد در قسمت پایین پشت یکی از شایع ترین اختلالاتی است که افراد رنج می برند.

علائم

در ادامه بعضی از علائم شایعی که درد در قسمت پایین پشت با خود به همراه می آورد ارائه شده اند:

درد خفیف یا شدید در ناحیه مورد نظر که تا پاها ادامه پیدا می نماید.

احساس مورمور شدن در پشت، ناحیه ستون فقرات و پاها.

سفتی و گرفتگی عضلات در ناحیه پشت

علل بروز پشت درد

درد در قسمت پایین پشت می تواند حاد یا مزمن باشد. درد حاد معمولاً کمتر از سه ماه و درد مزمن بیشتر از سه ماه به طول می انجامد. درد ثابت در قسمت پایین پشت می تواند به خاطر علل مختلفی مانند آسیب تماشا ناحیه پشت، حرکات سریع ناگهانی یا به خاطر کشیدگی عضلات به وجود آید و با گذشت زمان ممکن است تشدید گردد. این درد می تواند حتی منجر به عدم تعادل کلی در ساختار ستون نخاعی گردد. اجازه دهید بعضی از علل شایعی که می توانند منجر به این شرایط شوند را آنالیز کنیم.

استفاده بیش از حد

شایع ترین دلیل درد در قسمت پایین پشت استفاده زیاد از آن است که به این ترتیب عضلات، رباط ها، دیسک ها و مفصل های ناحیه پشت دچار کشیدگی زیای می شوند. بعلاوه، آسیب دیدگی در ناحیه پشت هم می تواند منجر به پشت درد گردد. عضلات و دیسک هایی که تحت تأثیر قرار می گیرند معمولاً مفاصل فاست و مفاصل ساکروایلیاک هستند. اگر مسئله ای با دیسک ها یا مفاصل فاست بین دو استخوان مهره به وجود آید، می تواند منجر به درد هم گردد.

سیاتیک

سیاتیک عبارتی است که برای درد حاد ریشه اعصاب در قسمت پایین پشت استفاده می گردد. درد ریشه اعصاب معمولاً به خاطر فشار وارده به ریشه اعصاب به وجود می آید. علل مختلفی وجود دارند که می توانند باعث وارد شدن فشار به نخاع شوند. یکی از علل اصلی دیسک کمر است. در این حالت، قسمت نرم تر دیسک از قسمت سخت تر خارج می گردد و باعث برآمدگی دیسک می گردد. این باعث وارد شدن فشار به عصب و ایجاد پشت درد می گردد. در زمان های دیگر، این می تواند بهخ اطر فتق دیسک باشد که به خاطر درست بلند نکردن اشیا یا به خاطر حرکت و ارتعاش ثابت به وجود می آید. یک حرکت سریع ناگهانی کافیست تا فراد را دچار پشت درد شدید کند.

تنگی کانال نخاعی

در این شرایط، کانال نخاعی تنگ تر می گردد و بنابراین باعث وارد شدن فشار به اعصاب و عضلات اطراف می گردد که درد و ناراحتی ایجاد می نماید. یکی از علل دیگر ایجاد درد آرتروز است که باعث تحلیل رفتن مفصل ها می گردد. در این بیماری، مفصل های کوچک رنج می برند و منجر به بروز درد در ریشه اعصاب می شوند که این به نوبه خود باعث درد در قسمت پایین پشت می گردد. بیمار ی هایی مانند اسپوندیلوز می توانند منجر به این بروز این شرایط شوند. وجود نقص در استخوان های مهره ای باعث بروز این ها می گردد. مسائل دیگر مربوط به استخوان های مهره ای عبارتند از شکستگی و بدشکلی ستون فقرات.

دیسمنوره

دیسمنوره بیماری است که زنان طی قاعدگی با آن روبرو می شوند. این بیماری نه تنها منجر به درد ثابت در قسمت پایین پشت می گردد بلکه باعث گرفتگی عضلات هم می گردد. حتی اگر درد با اتمام چرخه به آهستگی از بین برود هم گرفتگی عضلات می تواند تا دو هفته ادامه پیدا کند و باعث ناراحتی زیادی گردد. دیسمنوره معمولاً به خاطر مواد شیمیایی پروستاگلاندین ایجاد می گردد که منجر به انقباضات رحم می گردد.

شکستگی

شکستگی فشاری منجر به درد و ناراحتی زیادی می گردد. این ها میان افرادی که از بیماری هایی مانند پوکی استخوان رنج می برند یا داروهای کورتیکواستروئیدی مصرف می نمایند شایع هستند.

علل دیگر

علاوه بر آنچه گفته شد علل دیگری هم وجود دارند که می توانند منجر به بروز پشت درد شوند:

عفونت های باکتریایی که ستون فقرات را تحت تأثیر قرار می دهند

تومورهای ستون فقرات

استرس

افسردگی

شکستگی دنده ها

چاقی و افزایش وزن ناگهانی

حالت نادرست بدن هنگام خواب یا هنگام انجام فعالیت های فیزیکی

درد ثابت در پشت نباید نادیده گرفته گردد. احتمال اینکه پشت درد تبدیل به مسئله ای جدی تر گردد وجود دارد. پس، بهتر است در صورت تجربه درد ثابت در ناحیه پشت به پزشک مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهید.

منبع: راسخون

به "درد ثابت در قسمت پایین پشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درد ثابت در قسمت پایین پشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید