خلیلزاد: بازگشت امارت اسلامی به افغانستان خط قرمز است

به گزارش وبلاگ محتوا، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان تاکید نمود که حامی حکومت موازی در افغانستان نیست اما بازگشت امارت اسلامی طالبان به افغانستان خطر قرمز دنیا است.

خلیلزاد: بازگشت امارت اسلامی به افغانستان خط قرمز است

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ محتوا، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت که بازگشت امارت اسلامی به افغانستان برای همه کشورهای دنیا خط قرمز است و پذیرفته نخواهد شد.

وی درباره امارت اسلامی طالبان گفت: در اعلامیه آمریکا، روسیه، اروپا و سازمان ملل دیدید، یک اجماع بین المللی وجود دارد که چنین کاری صورت نگیرد بنابراین باید پیش از خروج نیروهای آمریکایی این مشکل حل گردد.

نماینده ویژه آمریکا ابراز امیدواری کرد که پس از شروع گفت وگوهای بین الافغانی و خروج مرحله نخست نیروهای آمریکایی، فرایند صلح افغانستان به نتیجه برسد.

خلیلزاد درباره چگونگی خروج نظامی جزئیاتی را ارائه نکرد اما اظهارداشت که وابسته به شرایط است.

وی در توئیتی درباره آزادی زندانیان طالبان نیز گفت که براساس این حکم 5 هزار زندانی طالبان براساس فهرستی که این گروه ارائه نموده بود از شنبه آزاد خواهند شد.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان چند ماه قبل نیز همیشه تاکید نموده بود که حضور مجدد امارت اسلامی طالبان در افغانستان برای آمریکا پذیرفتنی نیست و چگونگی ادغام طالبان در نیروهای امنیتی و خلع سلاح این گروه در مذاکرات بین الافغانی بحث خواهد شد.

خلیلزاد درباره مخالفت واشنگتن با بازگشت امارت اسلامی نیز گفته بود: آمدن دوباره امارت اسلامی در افغانستان اگرچه مسئله داخلی بین افغان ها است اما برای آمریکا پذیرفته نخواهد شد زیرا می خواهیم حکومتی بیاید که همه بر آن توافق نظر داشته باشند.

وی گفت: با این حال، طالبان دیگر طالبان گذشته نیست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خلیلزاد: بازگشت امارت اسلامی به افغانستان خط قرمز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد: بازگشت امارت اسلامی به افغانستان خط قرمز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید