خاموشی مراکز مجاز استخراج رمز ارز

به گزارش وبلاگ محتوا، سخنگوی صنعت برق از خاموشی مراکز مجاز رمز ارز ها به منظور مدیریت مصرف برق در کشور خبر داد.

خاموشی مراکز مجاز استخراج رمز ارز

مصطفی رجبی مشهدی در مصاحبه با ایسنا، با بیان اینکه هر سال در دوره سرد سال به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و صنعتی، نیروگاه ها دچار محدودیت سوخت می شوند و از این جهت ضروری است اقدامات لازم برای کاهش مصرف برق داشته باشیم، اظهار کرد: یکی از این اقدامات بحث روشنایی معابر و نظارت بر مصرف ادارات به منظور مدیریت مصرف برق آن ها است.

به گفته وی البته مراکز استخراج رمز ارز ها امسال در اولویت قرار گرفتند و از مدار خارج شدند که این مراکز حدود 209 مگاوات مصرف برق داشتند.

رجبی مشهدی اظهار کرد: برخورد با استخراج کنندگان غیر مجاز رمز ارز ها هم همچنان با شدت ادامه دارد و همه این اقدامات در این جهت است که بتوانیم برق بخش های خانگی و صنعتی را تامین کنیم.

به گفته وی تا کنون 5.3 میلیارد تومان پاداش به کسانی که در شناسایی مراکز استخراج رمز ارز همکاری داشته اند پرداخت شده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در شرایط کنونی پیک (اوج مصرف) شبانه حدود 41 هزار مگاوات است که قطعا این عدد از تابستان که 67 هزارمگاوات بوده، خیلی کمتر است گفت: یعنی ما 60 درصد تولید برق بیشتری باید در تابستان داشته باشیم، چون دستگاه های سرمایشی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در بخش روشنایی هم توانستیم 364 مگاوات مصرف را کاهش دهیم تا بتوانیم در بخش های خانگی و صنعتی و تجاری برق پایدار داشته باشیم.

او گفت: در زمستان به لحاظ ظرفیت نیروگاهی مسئله ای نداریم و بیشتر محدودیت ما در این فصل تامین سوخت نیروگاه هاست؛ چراکه 95 درصد از میزان تولید برق کشور از طریق نیروگاه های حرارتی که از سوخت گاز یا مایع استفاده می کنند تامین می شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد از سوخت نیروگاه های حرارتی کشور را گاز تشکیل می دهد و بقیه آن سوخت مایع است که عمدتاً گازوئیل مصرف می شود، گفت: در حال حاضر حجم مخازن سوخت گازوئیل کشور حدود 48 درصد است. البته با این رقم نسبت به سال گذشته در شرایط مناسبی به سر می بریم، زیرا حدود 800 میلیون لیتر سوخت بیشتر در مخازن وجود دارد.

وی ادامه داد:، اما با افزایش مصرف خانگی گاز در پی کاهش دمای هوا، محدودیت هایی نیز در حوزه تامین سوخت نیروگاه های برق به وجود می آید که به سرعت از حجم مخازن خواهد کاست.

منبع: فرارو

به "خاموشی مراکز مجاز استخراج رمز ارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموشی مراکز مجاز استخراج رمز ارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید