برگزاری مجازی آیین بزرگداشت سالروز صدور فرمان مشروطه

به گزارش وبلاگ محتوا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: برنامه آیین بزرگداشت روز مشروطه همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت، روز سه شنبه 14 مردادماه امسال به صورت مجازی از محل خانه موزه مشروطه برگزار می گردد.

برگزاری مجازی آیین بزرگداشت سالروز صدور فرمان مشروطه

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز دوشنبه 13 مردادماه 99 ضمن اعلام این خبر گفت: یک صد و چهاردهمین سالروز صدور فرمان مشروطه فرصتی فراهم آورده تا بار دیگر یاد و خاطره دلاوران تاریخ ساز این خطه قهرمان را زنده نگه داریم و به آنالیز ابعاد مختلف آن بپردازیم.

او با اشاره به نقش مهم تبریز در جنبش مشروطه و تأثیر این انقلاب بر تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران، گفت: بدون شک انقلاب مشروطه یکی از نقاط عطف تاریخ این سرزمین کهن و سرآغاز تسریع در تحولات فرهنگی و اجتماعی و خاتمه حاکمیت مستمر استبداد در ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی توضیح داد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، بزرگداشت صد و چهاردهمین سالروز صدور فرمان مشروطه با مشارکت خانه توسعه آذربایجان به صورت مجازی و زنده از محل خانه موزه مشروطه، کانون و پایگاه آزادیخواهان و مشروطه طلبان پخش خواهد شد.

او گفت در این برنامه پژوهشگران و استادان برجسته تاریخ استان دکتر باقر صدری نیا، دکتر عباس قدیمی و دکتر غلامعلی پاشازاده با طرح موضوعاتی همچون نهضت مشروطه خواهی و تکاپوهای نوسازی، روس ها، نظام و نهادهای جدید در ایران عصر مشروطه و اندیشهگران آذربایجان و فکر ترقی خواهی حضور خواهند داشت.

حمزه زاده عنوان نمود: برنامه زنده بزرگداشت صد و چهاردهمین سالروز صدور فرمان مشروطه روز سه شنبه چهاردهم مردادماه ساعت 20 به صورت مجازی از صفحه اینستاگرامی اداره کل به آدرس ea-cthh و پایگاه خبری نصرنیوز به آدرس nasrnews.tr از خانه موزه مشروطه تبریز پخش خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری مجازی آیین بزرگداشت سالروز صدور فرمان مشروطه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مجازی آیین بزرگداشت سالروز صدور فرمان مشروطه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید