برنامه های فدراسیون ورزش های همگانی برای سال 1400 بررسی شد

به گزارش وبلاگ محتوا و به نقل از فدراسیون ورزش های همگانی، نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون ورزشهای همگانی امروز سه شنبه با حضور دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش در محل سالن جلسات وزارت ورزش برگزار گشت.

برنامه های فدراسیون ورزش های همگانی برای سال 1400 بررسی شد

در این نشست مهرزاد حمیدی عضو هیات رئیسه، سیدکمال پیمبری عضو هیات رئیسه، محمدحسین علیزاده عضو هیات رئیسه، افشین ملایی رئیس فدراسیون، محمدرضا فروحی دبیر، رضا شجیع نایب رئیس فدراسیون، آذین ساکی نایب رئیس بانوان فدراسیون، محسن باقریان کارشناس خبره، مهرداد عبیدی خزانه دار فدراسیون همگانی، محمد شفیعی رئیس هیات ورزش همگانی قزوین، هادی سبزواری رئیس هیات همگانی همدان و امیر آذریان رئیسه هیات همگانی خراسان رضوی حضور داشتند.

عبدالحمید احمدی با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین نشست هیات رئیسه که با ایام دهه مبارک فجر همزمان شده است گفت: از تشکیل این جلسه شاد و امیدوار هستیم که در خروجی مجموع این گفتمان شاهد اتفاقات بزرگی در ورزش همگانی کشور باشیم.

وی ادامه داد: برای ورزش کشور در بخش های مختلف ساختارهایی تعریف شده است که زمانی جایگاه واقعی خود را پیدا خواهند کرد که اثربخش باشند و مردم به طور ملموس این اثرات را مشاهده کنند.

معاون وزیر ورزش با اشاره به اهمیت تشکیل هیات رئیسه فدراسیون ورزشهای همگانی اظهار داشت: شورای ورزش همگانی به ریاست وزیر ورزش و حضور کنندگان تام الاختیار دستگاه های مرتبط با ورزش تشکیل شده است که می تواند کمک حال هیات رئیسه و فدراسیون باشد و در سایه همکاری و تعامل با یکدیگر قدم های بزرگ داشته شود.

عبدالحمید احمدی تاکید کرد: همانطور که پیش از این هم عنوان شد آمارها نشان می دهد که میزان مشارکت مردم در ورزش حدود 50 درصد است. این نشان می دهد که نیمی از جمعیت کشور ورزش نمی کنند. ورزش کردن 50 درصد مردم خبر خوبی است اما اینکه 50 درصد دیگر مردم و حتی بیشتر ورزش نمی کنند یک چالش است که باید هدف همه برطرف این دغدغه بزرگ باشد.

وی ادامه داد: تمام ارگان ها و نهادهایی که با ورزش همگانی مرتبط هستند باید به گونه ای عمل کنند که این دغدغه برطرف شود و 50 درصد دیگر مردم هم به سمت ورزش سوق پیدا کنند. مردم باید نتیجه اقدامات و مسئولیت هایی که ساختارها ورزش برعهده دارند را به طور ملموس در جامعه رویت کنند.

احمدی اظهار داشت: اگر بخواهیم ارزیابی از عملکردمان داشته باشیم نمره ما حتی متوسط هم نیست و حتی می تواند ضعیف هم باشد. باید براساس نیازهای جامعه عمل کنیم چرا که این آمار نمی تواند عملکرد قابل قبولی را برای ما رقم بزند.

عبدالحمید احمدی اظهار داشت: ما در حوزه سلامت با چالش های جدی روبرو هستیم. چاقی و اضافه وزن بین مردم در همه اقشار حاکی از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم و باید بتوانیم ظرفیت ها را نسبت به گذشته چابک تر و فعال تر به کار بگیریم و هم افزایی و یکپارچگی مورد نظر را رقم بزنیم تا از پس این مسئولیت سنگین بربیایم.

معاون وزیر ورزش تاکید کرد: هیات رئیسه یکی از مهمترین ساختارها در هدایت ورزش همگانی کشور است که باید با راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بر وضعیتی که بر ورزش همگانی حاکم است غلبه کنیم. امیدوارم ما بتوانیم برای سال 1400 رویکرد جامعی را در موضوع ورزش همگانی ترسیم و عملیاتی کنیم تا از این طریق هم به سلامت و هم نشاط مردم و توسعه ورزش کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: نقش هیات های استانی در توسعه و گسترش ورزش همگانی بسیار پررنگ است و به عنوان خط مقدم توسعه ورزش همگانی باید مسئولیت خود را به درستی اجرا کنند.

احمدی در انتها با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ورزش همگانی اظهار داشت: هر کجا پیشرفت کرده است حتماً از آموزش و پرورش پیشرفته ای برخوردار است. در ورزش همگانی هم اگر نهاد آموزش و پرورش را قوی داشته باشیم حتماً همه بخش ها به سمت توسعه حرکت خواهند کرد.

افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی در این نشست گفت: برای اینکه بتوانیم اقدامات موثری در ورزش همگانی داشته باشیم باید از تمام عناصر تصمیم گیر در این حوزه سود ببریم و بتوانیم مسئولان را کنار هم داشته باشیم تا در راستای تحقق منافع ملی گام برداریم و همکاری نزدیک داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گام های موثری برای ایجاد ساختار ورزش همگانی برداشته شده است به ظرفیت های در نظر گرفته شده برای توسعه ورزش همگانی و اجرای برنامه های در نظر گرفته شده پرداخت و گفت: در این مدت تفاهم نامه های مهمی را با نهادها و سازمان های مختلف امضا کرده ایم تا بتوانیم از ظرفیت تمام آنها برای توسعه ورزش همگانی استفاده کنیم.

ملایی با بیان اینکه 50 درصد جمعیت کشور مخاطب هیات رئیسه فدراسیون ورزشهای همگانی هستند که باید برای آنها برنامه ریزی کنیم اظهار داشت: با حضور مسئولان نهادهای مرتبط در هیات رئیسه امیدوار هستیم بتوانیم به اهدافی که داریم دست پیدا کنیم.

افشین ملایی در مورد اقدامات مشترک برای سال 1400 گفت: برگزاری کمپین ایران فعال، برگزاری دوره های توانمند سازی منافع انسانی ورزش همگانی، حمایت و به اشتراک گذاری فضاهای ورزشی در برگزاری برنامه های ملی دستگاه های عضو، حمایت از برگزاری المپیادهای درون مدرسه، درون دانشگاهی، درون پادگانی، حمایت از برگزاری لیگ های ورزش همگانی و اجرای پایش ملی میزان مشارکت اقشار در فعالیت های بدنی ورزش همگانی از مهمترین برنامه های ما برای سال آینده است.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی در انتها گفت: فدراسیون و وزارت ورزش درهای توسعه ورزش همگانی را باز کرده اند و امیدوارم همه نهادها بتوانند تصمیمات تاثیرگذاری در این حوزه داشته باشند تا ثمرات آن را در دهه آینده در جامعه ببینیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برنامه های فدراسیون ورزش های همگانی برای سال 1400 بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های فدراسیون ورزش های همگانی برای سال 1400 بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید