از هواوی میت 40 پرو چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش وبلاگ محتوا، مجموعه گوشی های هواوی میت در بین دیگر گوشی های این شرکت اهمیت قابل توجهی دارند و در بیشتر اوقات همراه با تراشه های جدید و دوربین های همه فن حریف روانه بازار می شوند. در همین رابطه، قصد داریم انتظارات خود را از هواوی میت 40 پرو مطرح کنیم که به احتمال زیاد در فصل پاییز رسما معرفی می گردد.

از هواوی میت 40 پرو چه انتظاراتی داریم؟

نسل قبلی این گوشی یعنی میت 30 پرو از ویژگی های هیجان انگیزی بهره می برد و در همین زمینه می توانیم به گوشی جذاب P40 پرو هم اشاره کنیم. به همین خاطر از هواوی میت 40 پرو انتظارات زیادی داریم.

احتیاجی به گفتن نیست در حال حاضر مهم ترین خواسته ما از گوشی های هواوی، پشتیبانی از سرویس های گوگل است اما به دلیل تحریم های آمریکا در این زمینه کاری از دست هواوی ساخته نیست. در هر صورت امیدواریم تا زمان عرضه هواوی میت 40 پرو، این تحریم های گسترده به انتها برسند.

کنار گذاشتن نمایشگر آبشاری

میت 30 پرو از جمله گوشی هایی بود که با نمایشگر آبشاری روانه بازار شد. این نوع نمایشگرها، از لبه های بسیار خمیده تری نسبت به نمایشگرهای خمیده معمولی بهره می برند. با وجود اینکه چنین نمایشگرهایی از لحاظ بصری جذابیت زیادی دارند، اما در عین حال چندان کاربردی نیستند.

این رویکرد به معنای عدم وجود دکمه های تنظیم صدا در میت 30 پرو بود، همچنین هنگام زمین افتادن گوشی شانس شکستن آن افزایش پیدا می نماید و ضمناً به دلیل عدم بهینه سازی، انواع و اقسام محتوا از لبه ها سرریز می شوند.

هواوی برای گوشی های P40 از نمایشگرهای خمیده مرسوم تری استفاده نموده و امیدواریم برای گوشی های سری میت هم حداقل شاهد بهره گیری از چنین نمایشگرهایی باشیم.

بهبود گسترده تراشه

هواوی هر ساله گوشی های سری میت را با نسل جدید تراشه پرچم دار خود معرفی می نماید و این تراشه برای سری P سال بعدی مورد استفاده قرار می گیرد. برای سال جاری هم انتظار تکرار همین فرایند را داریم ولی در عین حال منتظریم که هواوی تراشه بسیار بهتری را برای هواوی میت 40 پرو استفاده کند.

به عنوان مثال، کایرین 990 یک ارتقای گسترده نسبت به کایرین 980 نبود و از همان هسته های پردازنده و پردازنده گرافیکی بهره می برد. از جمله ارتقاهای این تراشه می توان به بهبود قابلیت های مربوط به یادگیری ماشینی و توانایی های دوربین اشاره نمود ولی امیدواریم تراشه جدید هواوی دارای هسته های Cortex-X1 و Cortex-A78 باشد.

در این میان می توانیم انتظار تعبیه پردازنده گرافیکی Mali-G78 به جای Mali-G76 موجود در کایرین 990 را داشته باشیم. البته به دلیل تحریم های جدید آمریکا که تراشه های هواوی را هدف گرفته، ساخت و بهره گیری از تراشه های جدید هواوی در هاله ای از ابهام قرار گرفته اند. اما ظاهرا فرایند ساخت تراشه های مربوط به گوشی های هواوی میت 40 نهایی شده و این گوشی ها از این لحاظ با مسئله ای روبرو نخواهند شد.

فیلمبرداری 8K و ثبت فریم های باکیفیت

گوشی های گلکسی اس 20 سامسونگ از قابلیت فیلمبرداری 8K پشتیبانی می نمایند و انتظار داریم هواوی میت 40 پرو هم چنین قابلیتی را ارائه کند. در این میان باید بگوییم که این پرچم داران سامسونگ به وسیله فیلم های 8K می توانند فریم های 33 مگاپیکسلی ارائه نمایند و این مشخصه روی هم رفته انعطاف پذیری کاربران را برای ثبت تصاویر افزایش می دهد. به همین خاطر امیدواریم گوشی های سری میت 40 هواوی هم از این مشخصه بهره ببرند.

بهبود شرایط اپلیکیشن ها

مشکل گوشی های جدید هواوی در زمینه نرم افزاری خبر جدیدی نیست. سناریو ایدئال برای میت 40 این است که از سرویس های گوگل و میلیون ها اپلیکیشن موجود در پلی استور بهره ببرد که با توجه به تحریم های فزاینده آمریکا، چنین موضوعی بعید به نظر می رسد. در هر صورت هواوی هرچه زودتر باید محیط اپ استور خود را بهبود ببخشد.

در این میان باید به تعداد زیادی از اپلیکیشن ها اشاره کنیم که برای فعالیت خود به سرویس های گوگل احتیاج دارند. هواوی باید به سرعت اپلیکیشن ها را برای گوشی های خود آماده کند و در این زمینه مشوق های اقتصادی ارائه دهد.

البته حرف زدن در خصوص این موضوع بسیار ساده تر از عملی کردن این ایده ها است. هواوی هم مانند مایکروسافت متوجه شده که فقط پرداخت پول به توسعه دهندگان نمی تواند مسائل اکوسیستم نرم افزاری را حل نماید. اما در هر صورت هواوی چاره ای جز کوشش کردن برای حل این مسائل ندارد.

شارژ سریع تر

هواوی میت 20 پرو در سال 2018 با شارژ سریع 40 وات معرفی گردید که تا همین حالا هم سرعت بسیار خوبی محسوب می گردد. چنین سرعتی یعنی اینکه می توانید باتری با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعتی را در عرض یک ساعت به طور کامل شارژ کنید.

با این حال، شرکت هایی مانند اوپو در 12 ماه گذشته کوشش خود را دوچندان نموده اند و شاهد معرفی گوشی هایی با شارژ سریع 65 وات بوده ایم. این یعنی می توانید باتری 4000 میلی امپر ساعتی در تنها 35 دقیقه به طور کامل شارژ کنید. اگرچه سرعت شارژ 40 وات هم بسیار جذاب محسوب می گردد، ولی امیدواریم هواوی میت 40 پرو در این زمینه سرعت بیشتری ارائه کند.

پشتیبانی از کارت حافظه microSD

هواوی در سال 2018 همزمان با معرفی گوشی های سری میت 20، از کارت های حافظه نانو مموری رونمایی کرد که اساسا یک استاندارد اختصاصی محسوب می گردد. این کارت ها در درگاه مربوط به نانو سیم کارت ها هم قرار می گیرند و ظاهرا 45 درصد کوچک تر از کارت های microSD محسوب می شوند.

اما زمانی که کارت های نانو مموری به سختی در بازار پیدا می شوند و در عین حال قیمت بسیار بالایی دارند، چنین مزیت هایی اصلا به چشم نمی آیند. اگرچه کنار گذاشتن این استاندارد اختصاصی از طرف هواوی بسیار بعید به نظر می رسد، ولی در هر صورت امیدواریم این شرکت در این زمینه شکست را بپذیرد و بار دیگر از استاندارد MicroSD پشتیبانی کند.

افزایش قابلیت های نرم افزاری دوربین

گوشی های هواوی P40 از قابلیت های نرم افزاری جذابی برای دوربین بهره می برند. به عنوان مثال می توان به مشخصه حذف بازتاب در پنجره ها و حذف افراد در پس زمینه تصاویر اشاره نمود. البته مورد دوم ویژگی جدیدی نیست ولی در هر صورت چیپست های قدرتمند امروزی بهتر از همواره می توانند چنین کارهایی را انجام دهند.

روی هم رفته، علاوه بر اینکه امیدواریم گوشی های میت 40 هم از چنین قابلیت های نرم افزاری بهره ببرند، بلکه انتظار داریم بعضی ویژگی های نوآورانه مربوط به عکاسی محاسباتی هم ارائه نمایند.

در این مطلب به صورت مختصر و مفید بعضی از انتظارات خود را از هواوی میت 40 پرو مطرح کردیم. شما از این پرچم دار هواوی چه انتظاراتی دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

نصب اپلیکیشن روی گوشی های HMS هواوی چه تفاوتی با دیگر اندرویدی ها دارد؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "از هواوی میت 40 پرو چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هواوی میت 40 پرو چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید