4 توصیه آرایشی به خانم های باردار

به گزارش وبلاگ محتوا، نزدیک ماه چهارم بارداری، به تدریج ممکن است روی پاها، شکم و دستان راه راه های سفید یا صورتی رنگی نمایان گردد. البته این موضوع در تمام زنان باردار صادق نیست و به اندازه کشش پوست بستگی دارد. برای جلوگیری از پیش آمدن این راه راه ها که دیگر ناپدید هم نخواهد شد، بهتر است از همان ماه اول بارداری از کِرِم های ضدترک ویژه زنان باردار بهره ببرید.

4 توصیه آرایشی به خانم های باردار

4 توصیه آرایشی به خانم های باردار

نویسنده: نازنین دربندی

در دوران بارداری آرایش بکنیم یا نه؟

بارداری به خودی خود زیبایی را تهدید می نماید اما اگر خانم های باردار کوشش نمایند با رنگ کردن یا فر کردن موهای شان و خلاصه با هر جور آرایشی زیباتر شوند، چه؟ آیا آرایش در دوران بارداری بی خطر است؟ در این رابطه بد نیست به 4 نکته زیر توجه کنید.

1.بارداری و برنزه نماینده ها

برخلاف شایعات موجود در بین مردم، استفاده از لوسیون های حمام آفتاب (برنزه نماینده ها) کمتر از خود آفتاب گرفتن ضرر دارد. سوختگی ها و برنزه شدگی های پوست احتمال به وجود آمدن چین و چروک را در پوست زیاد می نماید. حال دیگر مهم نیست چگونه این سوختگی ها روی پوست به وجود آمده باشند. تابش خورشید روی پوست صورت و پیشانی موجب بروز لکه هایی در صورت می گردد که این امر در زنان باردار که خود به علت تغییرات هورمونی مستعد به وجود آمدن لک هستند، بیشتر نمود پیدا می نمایند، بنابراین به زنان باردار توصیه می گردد که در صورت امکان کمتر در معرض آفتاب و نور مستقیم خورشید قرار گیرند.

2.بارداری و کِرِم های ضدترک

نزدیک ماه چهارم بارداری، به تدریج ممکن است روی پاها، شکم و دستان راه راه های سفید یا صورتی رنگی نمایان گردد. البته این موضوع در تمام زنان باردار صادق نیست و به اندازه کشش پوست بستگی دارد. برای جلوگیری از پیش آمدن این راه راه ها که دیگر ناپدید هم نخواهد شد، بهتر است از همان ماه اول بارداری از کِرِم های ضدترک ویژه زنان باردار بهره ببرید.

3.بارداری و رنگ مو

خانم های باردار باید هنگام قرار گرفتن در معرض هر ماده شیمیایی (رنگ مو و مواد آرایشی مو) احتیاط به خرج دهند و توصیه های زیر را جدی بگیرند:

سعی کنید از فرآورده هایی که موها را صاف، بی رنگ، رنگ یا فر می نمایند، تا 3ماهه دوم بارداری اجتناب کنید.

ترتیبی دهید که استفاده از این مواد در جایی با تهویه خوب انجام گردد.

موادشیمیایی را بیش از زمان لازم روی موها باقی نگذارید.

اطمینان حاصل کنید که موها و پوست سرتان پس از استفاده از این مواد کاملا شسته شده اند.

همواره هنگام مصرف این موادشیمیایی از دست کش بهره ببرید و دستورات سازنده را دقیقا رعایت کنید.

برای اینکه مطمئن شوید که به این مواد آلرژی ندارید، ابتدا آنها را روی دسته کوچکی از موهای تان آزمایش کنید.

4.بارداری و کِرِم های ضدآکنه

اگر از لوازم آرایش استفاده می کنید، محصولاتی را انتخاب کنید که به جای روغن برپایه آب ساخته شده و روی آن برچسب غیر کومدون زا زده اند که به این معناست که منافذ پوست را مسدود نخواهد کرد و آکنه تشدید نخواهد شد. قبل از خواب هم حتما آرایش را پاک کنید.

از پزشک یا ماما در خصوص مصرف ژل های دارویی سوال کنید (اگر آکنه شما شدید است ممکن است لازم باشد به متخصص پوست مراجعه کنید). برخی از محصولات که بـدون نسـخه به فـروش می رسند و یا داروهایی که برای تهیه آنها نسخه ضروری است، به از بین بردن آکنه یاری می نمایند ولی مصرف برخی از موادی که داخل آنها به کار رفته اند به خوبی در دوران بارداری مطالعه نشده است، بنابراین بدون تأیید پزشک یا مامای خود از هیچ یک از داروهای ضدآکنه استفاده نکنید. استفاده از داروی ایزوترتینویین خوراکی در دوران بارداری اکیدا ممنوع است زیرا به ناهنجاری جنین منجر می گردد (از مصرف ترتینویین موضعی نظیر Retin-A هم بپرهیزید.) مصرف کِرِم های حاوی آنتی بیوتیک نظیر اریترومایسین و کلیندامایسین در دوران بارداری کاملا مطمئن است ولی مصرف کرم های حاوی تتراسیکلین مجاز نیست.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "4 توصیه آرایشی به خانم های باردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 توصیه آرایشی به خانم های باردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید