رنگ مناسب پنجره

به گزارش وبلاگ محتوا، تاثیر رنگ ها در فضا و محیط

رنگ ها از شاخص های مهم در طراحی و زیبایی در یک فضا و یک محیط هستند. هر عنصری از فضای داخلی و یا حتی خارجی با توجه به نقش خود، در محیط موثر هستند. انتخاب رنگ در آن ها می تواند در روحیه همه افراد اثر مثبتی را بگذارد. رنگ ها تاثیرات روانشناسی در محیط و روی افراد را دارند. در این مقاله درباره رنگ مناسب ساختمان مطالعه ای داریم.

رنگ مناسب پنجره

رنگ آمیزی پنجره ساختمان

پس از آنکه بازسازی ساختمان به خاتمه می رسد . نقاشی ساختمان انجام می گردد تا در و پنجره ها رنگ نشوند، کار تمام نشده است و گویی نمای داخلی و خارجی خانه یا ساختمان، چیزی را کم دارد. رنگ آمیزی هم اصول خود را دارد. یکی از این اصول انتخاب درست رنگ مناسب برای پنجره است. این قسمت یعنی انتخاب رنگ یک مرحله سلیقه ای و جذاب است که ذوق هنری در آن دخیل است، پس باید طبق یک اصولی این کار انجام گردد.

رنگ کردن پنجره

رنگ مناسب پنجره

برای اینکه مدل پنجره های ساختمان نما و جلوه بیشتری پیدا نمایند، انتخاب یک رنگ مناسب بسیار اهمیت دارد. اهمیت رنگ مناسب پنجره از چند جهت اهمیت دارد.

تاثیر خوبی را در نمای ساختمان می گذارد.

رنگ مناسب پنجره از نظر متریال هم باید مناسب باشد و عمر بیشتری در ساختمان دارد.

اگر متناسب با دیگر اجزاء ساختمان باشد، آن اجزاء را هم زیباتر و چشم نوازتر نشان می دهد.

ممکن است که فکر می کنید انتخاب رنگ مناسب ساختمان کاری راحت و بدن دردسر است ولی این کار برای خودش اصولی دارد که هم خلاقانه است و هم فنی است.

انتخاب رنگ بر اساس طراحی داخلی

  • رنگ دکوراسیون و سایر وسایلی که در محیط چیده می گردد متناسب با رنگ دیگر ابزارها باشد و با دیوار هم تناسبات را داشته باشد.
  • موضوع فعالیت در محیط کاری که رنگ آمیزی در آن انجام می گردد در انتخاب رنگ موثر است. مثلا محیط هایی که به بچه ها مربوط می گردد از طراحی رنگ متفاوت تری نسبت به دیگر فضاها برخوردار است.
  • ایجاد هارمونی و هماهنگی میان رنگ آزار دهنده نباشد و طرح زیبایی خلق گردد.
  • مکان هایی که در معزرض نور طبیعی هستند بهتر است که از رنگ های تیره در آن ها استفاده نگردد.
  • در مکان های کوچک از رنگ های روشن انتخاب می گردد. زیرا رنگ تیره اتافق و فضا را کوچک تر نشان می دهد.
  • تضاد رنگ در محیط های کوچک جایز نیست. زیرا وسایل را بزرگتر نشان می دهد.

نقاشی پنجره ساختمان

نقاشی ساختمان و پنجره ساختمان کاری تخصصی است و حرفه ای که باید تکنیک های آن را آموخته باشید. عملیات رنگ آمیزی باید به گونه ای صحیح انجام گردد. این کار دارای یک سری نکات است که به آن ها اشاره می کنیم.

لوازم نقاشی و رنگ کردن پنجره

تهیه لوازم مورد احتیاج برای رنگ کردن پنجره

برای رنگ کردن پنجره مانند هر کار عملی دیگری به یک سری ابزار احتیاج است. مهم ترین انتخاب هم تهیه رنگ مناسب پنجره است. رنگ مخصوص پنجره با فرمول خاصی در کارخانه فراوری می گردد.

هنگام خرید رنگ مناسب پنجره به لیبل آن توجه گردد. رنگ هایی که مناسب پنجره هتند بر روی آن ها نوشته شده است که مخصوص سطوح چوبی، کابنت و پنجره است.

رنگ آستری، ضد زنگ و سمباده، قلمو و غلتک از لوازم مورد احتیاج در این کار هستند که باید برای رنگ آمیزی و قاسی پنجره ساختمان انتخاب و تهیه شوند.

روش نقاشی کردن پنجره فلزی ساختمان

اگر پنجره ها فلزی هستند، پس از جوشکاری و نصب باید لکه های سیاه را با یک دستمال نمناک پاک کرد. ضد زنگ را با تینر مخلوط نموده و با یک قلموی نازک به پنجره ها بزنید. ضد زنگ را به گونه ای بزنید که قطره بر جای نگذارد.

بعد از زیرسازی و ضد زنگ باید ناصافی ها و برآمدگی ها را با سمباده صاف و یکدست کنید. بعد بتونه کاری کنید و سپس رنگ آمیزی را آغاز کنید. بهتر است که رنگ آمیزی یکبار انجام نگردد و دو لایه رنگ نتیجه بهتری را می دهد.

پنجره ها همواره در معرض نور خورشید هستند و آسیب دیدگی آن ها زیاد می گردد پس بهتر است رنگ های مناسب پنجره انتخاب گردد. علاوه بر رنگ روغن، رنگ لاتکس هم مناسب پنجره است.

جنس رنگ مناسب پنجره

از آن جایی که پنجره و چهارچوب های پنجره در معرض آلودگی و کثیفی و گرد و غبار هستند. بهتر است که این رنگ ها قابلیت شستشو را داشته باشند. زیرا اگر قابل شستشو نباشند و غبارآلود باشد، ظاهری زشت را هم به ساختمان و هم به پنجره ساختمان را می دهند.

رنگ های مناسب برای پنجره

  1. پلاستیک
  2. اکریلیک
  3. روغنی

رنگ پنجره ساختمان

انتخاب رنگ برای پنجره های ساختمان از لحاظ بصری بسیار اهمیت دارد. از رنگ هایی که دارای نما و ظاهری مجذوب نماینده هستند می توان رنگ های برجسته را نام برد که Bold هستند و جلوه خوبی را به فضا می دهند.

می توان رنگ آمیزی پنجره ساختمان را با المان های دیگر هماهنگ کرد. مثلا هماهنگی چهار چوپ پنجره با خود پنجره و یا یک دست بودن آن و تفائت با رنگ دیوار می تواند نمای خوبی را به ساختمان و فضا بدهد.

با دیدن مجلات مختلف مربوطه و وسیع تر کردن دید هنری و خلاق خود می توانید یک انتخاب هماهنک و بهروزی را برای رنگ کردن پنجره ها داشته باشید.

کاربرد رنگ مناسب پنجره

انتخاب یک رنگ مناسب برای پنجره از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب رنگ های شاد و پاستلی برای اتاق بچه ها و محل بازی بچه ها بسیار مناسب است. زیرا ایجاد روحیه ای شاد و مطلوب برای بچه ها را دارد.

رنگ کردن پنجره ها می تواند به عنوان یک عایق ضد زنگ عمل کند و از زنگ زدن پنجره ها به ویژه با قاب فلزی جلوگیری کند. این کار در مکان های مرطوب بسیار کاربرد دارد.

رنگ برجسته

سخن آخر

برای رنگ کردن و نقاشی پنجره های ساختمان اگر اصول و نکات را بدانید می توانید این کار را انجام دهید ولی اگر فکر می کنید این کار کمی سخت و وقت گیر است، بهتر است به دست متخصص این امر بسپارید.

سوالات متداول درباره رنگ مناسب پنجره

1تفاوت رنگ های پلاستیک و نیمه پلاستیک در چیست؟

رنگ نیمه پلاستیک قدرت چسبندگی بالایی را نسبت به پلاستیک دارد و انتخاب خوبی برای رنگ کردن پنجره می باشد. رنگ پلاستیک قابل شستشو نیت و از معایب آن است. این رنگ با آب ترکیب می گردد و بهتر است که از رنگ های پلاستیک در محیط های مرطوب استفاده نگردد.

2برای محیط های مرطوب بهتر است از چه رنگی استفاده گردد؟

برای محیط های مرطوب بهتر است که از رنگ های مقاوم تری استفاده گردد که توصیه ما رنگ روغن است. از رنگ روغن براق بیشتر برای پنجره استفاده می نمایند. رنگ روغنی براق سرعت زیادی را به پروژه می بخشد.

3مزایای رنگ اکریلیک در چیست؟

رنگی بی بو است و با آب ترکیب می گردد. ضرر کمی برای محیط زیست دارد. مانند رنگ روغن قابل شستشو است. نسبت به رنگ های دیگر دیرتر ترک می خورد و مقاومت بالایی را دارد. استفاده از آن در محیط های مرطوب توصیه نمی گردد.

منبع: رویا مال

به "رنگ مناسب پنجره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ مناسب پنجره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید