گنجنامه بار دیگر اولویت می یابد

به گزارش وبلاگ محتوا، مدیر اداره کل میراث فرهنگی استان همدان از دستور اصلاح تابلوهای قرار گرفته در جهت گنجنامه اطلاع داد.

گنجنامه بار دیگر اولویت می یابد

به گزارش وبلاگ محتوا، تابلوهای نصب شده در جهت ورود بزرگراه ساوه به همدان که از اوایل سال جاری در این منطقه نصب شده اند، نشان می دهد یکی از مهمترین آثار تاریخی استان یعنی سنگ نوشته های گنجنامه علاوه بر این که به عنوان زیرمجموعه یک شرکت تفریحی درآمده، به نظر می رسد گنجنامه را به نام خود مصادره نموده اند.

در تابلویی که میزان فاصله تا همدان را نشان می دهند، نوشته شده: کتیبه ها و آبشار دهکده توریستی اقامتی گنجنامه (35 کیلومتر)، یعنی کتیبه های تاریخی و آبشار طبیعی گنجنامه متعلق به شرکت توریستی تفریحی گنجنامه، معرفی کتیبه گنجنامه را نخست موکول نموده اند به معرفی شرکت خصوصی خود به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری.

این اتفاق در یکی از تابلوهای قرار گرفته در منطقه گنجنامه نیز تکرار شده است. در میان معرفی خدمات این بخش خصوصی به گردشگران کتیبه گنجنامه یک عنوان و فلش نیز به نشان دادن جهت گنجنامه اختصاص یافه است.

اما علی مالمیر، مدیر اداره کل میراث فرهنگی استان همدان، حالا از دستوراتی که برای رفع کردن این مشکل در جهت گنجنامه داده است، خبر می دهد.

او به وبلاگ محتوا می گوید: در تعطیلات نوروز سال جاری نیز یک سری تابلوهای نصب شده در جهت بناهای تاریخی برای گردشگران گمراه کننده بودند، که دستور اصلاح آن ها را صادر کردیم که باید تا امروز اصلاح شده باشند و برای نوروز سال جاری به مسئله ای برخورد نکنیم.

وی ادامه می دهد: برای تابلوهایی که گویا مدتی است در جهت گنجنامه قرار گرفته اند نیز دستورهای مورد احتیاج را داده ایم، چون نباید در این تابلوها اولویت بخش خصوصی باشد، بلکه معرفی بنای تاریخی و جهت آن برای جلوگیری از گمراه نشدن گردشگران مهمتر است.

لزوم توجه به شرایط اشتغال زایی و محیط زیست منطقه گنجنامه

به گزارش وبلاگ محتوا، از سوی دیگر به نظر می رسد مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان، باید دستورات دیگری هم برای بهبود شرایط محوطه گنجنامه صادر کند.

چون مخاطبان وبلاگ محتوا نسبت به شرایط اشتغال زایی در این منطقه نمونه گردشگری و آلودگی محیط زیستی در منطقه اعتراض نموده اند. مخاطبی با نام علی در آخرین گزارش منتشر شده درباره گنجنامه نوشته است؛ با سلام اخیرا به گنج نامه رفتم متاسفانه دیگر آنجا گنج نامه نیست، بلکه آشغال دونی است.

همچنین مخاطب دیگری به نام مهدی در همین خبر پیغام گذاشته است: متاسفانه به اسم اشتغالزایی این منطقه رو نابود کردند. یعنی داعش می خواست اونجا رو نابود کنه تا این حد پیروز نبود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گنجنامه بار دیگر اولویت می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجنامه بار دیگر اولویت می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید