شب ناآرام متجاوزان سعودی؛ نجران و خمیس مشیط هدف موشک ها و پهپادهای یمن

به گزارش وبلاگ محتوا، ائتلاف متجاوز سعودی از عملیات پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن علیه اهدافی در جنوب عربستان سعودی اطلاع داد.

شب ناآرام متجاوزان سعودی؛ نجران و خمیس مشیط هدف موشک ها و پهپادهای یمن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ محتوا، رسانه های عربی بامداد یکشنبه از عملیات پهپادی نیروهای مسلح یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی اطلاع دادند.

شبکه اسکای نیوز ساعت 1 بامداد در گزارشی به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت یک فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن به سمت نجران واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک شده است.

ائتلاف سعودی البته به روال ادعاهای دروغین همیشگی، مدعی شد که این پهپاد را پیش از برخورد به زمین رهگیری نموده است.

به نوشته شبکه الجزیره، سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی در ادامه ادعاهایش اضافه کرد: ما اقدامات لازم برای حفاظت از خود مطابق با قوانین بین المللی را انجام می دهیم.

رسانه های سعودی ساعتی بعد به نقل از سخنگوی ائتلاف نوشتند که یک فروند پهپاد دیگر نیز توسط یمنی ها به سمت خمیس مشیط پرتاب شده است.

ساعت 3:40 بامداد یکشنبه همچنین ائتلاف سعودی از شلیک موشک بالستیک توسط نیروهای مسلح یمن به سمت اهدافی در نجران و خمیس مشیط اطلاع داد.

به نوشته شبکه اسکای نیوز، ائتلاف سعودی - که بارها فیلم ناتوانی و اشتباه مضحک سامانه های پدافندی آنها در رهگیری موشک ها و پهپادهای یمنی منتشر شده - مدعی شد این موشک بالستیک را رهگیری نموده است.

هفته پیش نیز سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی گفت 17 فروند پهپاد انفجاری متعلق به نیروهای یمن، به اهدافی در عربستان سعودی حمله کردند. (جزئیات بیشتر)

ارتش و کمیته های مردمی یمن در اوایل سال 2019، از این پهپادها با انجام یک ماموریت تهاجمی ویژه علیه نشست شماری از مقامات برجسته مزدوران سعودی - اماراتی - آمریکایی در پایگاه هوایی العند در استان لحج رونمایی کرد.

از مهمترین قابلیت های این پهپاد این است که می تواند با حمل مقادیر زیادی مواد منفجره، در ارتفاع ده متری بالای هدف منفجر گردد و ترکش های زیادی را پخش کند. منابع نظامی یمن می گویند که قطر دایره انتشار ترکش ها، 80 متر طول و 30 متر عرض دارد.

یحیی سریع در زمان رونمایی این پهپاد گفته بود: ارتش و کمیته های مردمی یمن به انبار بزرگی از پهپادهای قاصف کی2 مجهز است و موشک های بالستیک مدرنی در اختیار دارد که در صورت تداوم تجاوز به یمن، از آن رونمایی خواهد نمود. رادارها نمی توانند این پهپاد را رهگیری نمایند و ما این توانایی را داریم که هر روز یک پهپاد فراوری کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "شب ناآرام متجاوزان سعودی؛ نجران و خمیس مشیط هدف موشک ها و پهپادهای یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب ناآرام متجاوزان سعودی؛ نجران و خمیس مشیط هدف موشک ها و پهپادهای یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید